عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: سیاست شهرسازی و فشارهای ناشی از این عامل باعث شده شهر به حالت کنونی بیفتد، به نظرم شان شورا اقتضا می کند که به مسئله سیاست های شهرسازی بازنگری داشته باشد و شهرداری را ملزم کند تا در این راستا ورود کند.
کد خبر: ۱۰۸۶۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳ 07 January 2023

به گزارش تابناک تبریز، روح الله رشیدی، امشب در  جلسه فوق العاده کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز که به منظوربررسی مساله تشدید ترافیک درون شهری تبریز تشکیل شده بود، اظهار کرد: گزارشی که در جلسه امروز ارائه شد بسیار مطلوب بود، طبق این گزارش می توانیم مقوله ترافیکی را در دو سطح دسته بندی کرده و آن را مورد بررسی قرار دهیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه سخنان خود اذعان کرد: عامل اصلی معضل ترافیکی سیاست‌های شهرسازی بوده که تمام مجموعه ها با آن درگیر هستند، به عنوان مثال باید بگویم که وقتی یک نفر بیماری را به دکتر می آورد باید به این محدوده بیاید چراکه چاره ای ندارد و تمامی مطبان پزشکی در این محدوده قرار دارند.

رشیدی در بخش دیگری از سخنانش افزود: سیاست شهرسازی و فشارهای ناشی از این عامل باعث شده شهر به حالت کنونی بیفتد، به نظرم شان شورا اقتضا می کند که به مسئله سیاست های شهرسازی بازنگری داشته باشد و شهرداری را ملزم کند تا در این راستا ورود کند.

مقرر گردید شهرداری تبریز از محل عوارض کسر پارکینگ نسبت به احداث و توسعه پارکینگ های عمومی مخصوصا در محدوده خیابان ارتش و سایر محلات مشابه اقدام نماید.

همچنین مقرر گردید شهرداری نسبت به تنظیم ساعات فعالیت مدارس، ادارات و دانشگاه ها اقدام کرده و نتیجه را اعلام کند، همچنین مطالعات و اقدامات لازم در خصوص پایانه های مسافری درون شهری و حمل بار صورت گیرد.

مقرر گردید در رابطه با استفاده از بحث حمل و نقل ترکیبی، راهکارهایی برای رفع ترافیک مسیر چایکنار، بازنگری سیاست های شهرسازی نیز اقدامات و مطالعاتی صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار