عاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار تبریز گفت: به دنبال بارش اولین برف زمستانی، برای برف‌روبی و یخ‌زدایی معابر سطح شهر سه میلیون و ۳۱۰ هزار لیتر محلول از طریق مناطق دهگانه استفاده شد.
کد خبر: ۱۰۸۶۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۷ 08 January 2023

به گزارش تابناک تبریز، جواد صدیقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در جریان محلول‌پاشی در سطح معابر شهری، ۶۰۰ نیروی انسانی شهرداری های مناطق دهگانه از ۴۶ دستگاه تانکر ۲۰۰ هزار لیتری، ۱۲۹ تانکر ۱۰۰ هزار لیتری، ۴۴ دستگاه برف‌روب خودرویی و ۳۳ دستگاه گریدر استفاده کردند.
وی با اشاره به اینکه با اقدام به محلول پاشی برای جلوگیری از لغزندگی معابر شهری و یخ زدایی از نمک‌پاشی جامد در سطح شهر جلوگیری شد، اظهار داشت: نمک‌پاشی در فصل بارش علاوه بر مضرات محیط زیستی با نفوذ آب به زیر زمین، باعث خسارات فراوان به پل‌ها، بناها، خودروها و سایر مبلمان شهری می‌شود و با حل شدن در هوای شهر ریه انسان‌ها را نشانه می‌رود و امراض و بیماری‌های مزمن را به دنبال دارد.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار تبریز گفت: در سال جاری شهرداری تبریز ۲۸۰ میلیارد تومان صرف تهیه و توزیع ۱۷۰ هزار تن آسفالت ‌برای آسفالت‌ریزی و لکه‌گیری اساسی در سطح معابر شهر کرده که این میزان آسفالت ریزی هر سال تکرار می‌شود در حالی که یکی از دلایل این امر و تخریب آسفالت، خسارت های ناشی از نمک‌پاشی در فصل بارش است.
صدیقی، ادامه داد: با حذف نمک انتظار می‌رود این رقم هزینه، طی سال‌های آتی به جای تمدید آسفالت معابر، صرف دیگر پروژه‌های توسعه پایدار شهر تبریز شود.
بارش برف روز پنجشنبه ۱۵ دی در آذربایجان شرقی و به تبع آن در تبریز موجب اختلال در تردد رانندگان در ساعات اولیه بارش شد.
کلانشهر ۱.۸ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :