شهردار تبریز از کاهش ۶۰ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات شهری در تبریز خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶ 15 January 2023

به گزارش تابناک تبریز، یعقوب هوشیار ظهر امروز در یکصد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: رسالت شهرداری از سال‌های گذشته، برف‌روبی معابر اصلی بوده و معابر فرعی در مرحله بعدی در دستور کار قرار می‌گرفت.

وی برودت اخیر هوای شهر تبریز را کم سابقه عنوان کرد و در عین حال از فعالیت شبانه‌روزی نیروهای خدمات شهری شهرداری در راستای برف‌روبی و بازگشایی معابر خبر داد.

شهردار تبریز با اشاره به جایگزینی محلول‌پاشی به جای نمک پاشی، ماده آرسنیک موجود در نمک را برای شهروندان سرطان‌زا اعلام کرد و از تداوم محلول‌پاشی در معابر شهر قبل از بارش برف خبر داد.

هوشیار همچنین با اعلام خبر کاهش ۶۰ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات شهری در تبریز، گفت: تبریز تنها شهر در کشور است که طی ۹ ماه گذشته آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات شهری آن از ۱۱۰ نفر در سال به ۳۰ نفر کاهش یافته است.

خرید ریل‌های کل خط ۲ مترو تبریز

شهردار تبریز همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اقدامات اخیر انجام یافته در حوزه پسماند را مثبت قلمداد کرد و از آماده شدن تعرفه و بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری خبر داد و گفت: بعد از ۱۵ سال دو پیمانکار حوزه پسماند را خلع ید کردیم.

وی با بیان اینکه شهروندان از این پس شاهد اتفاقات مثبت در حوزه پسماند خواهند بود، یادآور شد: گره اصلی و مشکل پسماند حل شده است و با رویکرد جدید شهرداری تبریز، اقدامات خوبی در این حوزه انجام خواهد شد.

شهردار تبریز آمار و ارقام عملکرد قطار شهری را حاکی از کار جهادی در این بخش دانست و از تکمیل سه ایستگاه مترو در عرض سه ماه در خط ۱ و فعال شدن هر دو دستگاه تی بی ام (حفاری) در خط ۲ خبر داد.

وی در این خصوص از خریداری ریل‌های کل خط ۲ مترو خبر داد و در عین حال تلاش برای حل اشکالات موجود  را در برنامه‌های مدیریت شهری عنوان کرد.

هوشیار در ادامه، ریل گذاری و سیاست‌گذاری فعالیت‌های شهرداری را از سوی شورای اسلامی شهر اعلام کرد و از آماده شدن تعرفه و بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری که هفته اول بهمن تقدیم شورا خواهد شد خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :