دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی گفت: برخی شرکت‌های تعاونی مسکن یا شرکت‌های تعاونی خاص برخلاف مقررات اراضی غیرمسکونی را خریداری و می‌فروشند، این اقدام عملا همان زمین خواری و تغییر کاربری است.
کد خبر: ۱۰۸۷۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸ 15 January 2023

به گزارش تابناک تبریز، بابک محبوب علیلو ژیش از ظهر امروز در خصوص تخلفات برخی شرکت‌های تعاونی و تعرض به اراضی ملی و انفال، اظهار کرد: برخی افراد با تشکیل شرکت‌هایی با نام و عنوان شرکت‌های تعاونی مسکن یا شرکت‌های تعاونی خاص برخلاف مقررات اراضی زراعی و باغی یا اراضی که انتقال آن از نظر قانونی ممنوعیت دارد مثل انفال و امثالهم را خریداری و تحت عنوان شهرک سازی، قطعه بندی کرده و به اعضا  می‌فروشند.

وی با تاکید بر اینکه این شرکت‌‍ها مردم را فریب داده و کلاهبرداری می‌کنند، گفت: این موضوع در سطح استان و بیشتر در شهرستان تبریز مشاهده شده است، متاسفانه این اقدامات عملا همان زمین خواری و تغییر کاربری بوده و در مواردی رایج شده است.

دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: با توجه به قانون منع خرید اراضی غیر مسکونی توسط تعاونی‌های مسکن و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی و قانون منع خرد شدن اراضی زراعی و باغی تمامی شرکت‌های تعاونی و غیرتعاونی موظف هستند نسبت به رعایت قانون مذکور اقدام کنند.

وی افزود: در صورت خرید اراضی غیر مسکونی به منظور احداث واحدهای مسکونی و یا شهرک‌های مسکونی بر اساس بند ۱۷ ماده ۶۶ قانون بخش تعاون به مرجع قضایی معرفی خواهند شد.

محبوب علیلو اضافه کرد: تمامی شرکت‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی موظف هستند نسبت به رعایت قانون مذکور اقدام کرده و صرفاً مجاز به خرید اراضی مسکونی جهت احداث مسکن یا شهرک‌های مسکونی هستند.

دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی بیان کرد: استفاده از عنوان تعاونی مسکن یا خاص مجوزی برای خرید اراضی غیرمسکونی و تغییر کاربری آن‌ها و احداث واحدهای مسکونی یا ویلائی نیست.

وی افزود: در راستای پیشگیری از این مسائل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر مسئولان ذیربط براساس وظایف محوله قانونی و نظارت‌های انجام شده نسبت به برخورد قانونی با این شرکت‌‎ها باید اقدام کرده و مانع از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی و احداث غیرمجاز واحدهای مسکونی – ویلائی شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :