شهردار تبریز با تاکید بر تدوین طرح جامع ترافیکی شهر، نتیجه اجرای طرح ساماندهی وانت‌بارها را کاهش ۱۵ درصدی ترافیک سطح شهر اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۸۷۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۱ 15 January 2023

به گزارش تابناک تبریز، یعقوب هوشیار پیش از ظهر امروز در یکصد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: برای حل مشکل ترافیک تبریز، باید طرح جامع داشته باشیم، چراکه رفتارهای جایزه‌ای این مشکل را حل نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه امسال در حوزه اتوبوسرانی و تاکسیرانی اقدامات بزرگی انجام شده است، افزود: برای تدوین طرح جامع ترافیکی شهر، هزینه لازم در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است.

شهردار تبریز اجرای طرح ساماندهی وانت بارها را موجب کاهش ۱۵ درصدی ترافیک عنوان کرد و گفت: در اجرای این طرح همکاران ما چند بار مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

تعرفه و بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری هفته اول بهمن تقدیم شورا می‌شود

شهردار تبریز همچنین اقدامات اخیر انجام یافته در حوزه پسماند را مثبت قلمداد کرد و از آماده شدن تعرفه و بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری خبر داد و  بیان داشت: بعد از ۱۵ سال دو پیمانکار حوزه پسماند را خلع ید کردیم.

وی با بیان اینکه شهروندان از این به بعد شاهد اتفاقات مثبت در حوزه پسماند خواهند بود، متذکر شد: گره اصلی و مشکل پسماند حل شده است و با رویکرد جدید شهرداری تبریز، اقدامات خوبی در این حوزه انجام خواهد شد.

شهردار تبریز آمار و ارقام عملکرد قطار شهری را حاکی از کار جهادی در این بخش دانست و از تکمیل سه ایستگاه مترو در عرض سه ماه در خط ۱ و فعال شدن هر دو دستگاه تی بی ام (حفاری) در خط ۲ خبر داد.

وی در این خصوص از خریداری ریل‌های کل خط ۲ مترو خبر داد و در عین حال تلاش برای حل اشکالات موجود  را در برنامه های مدیریت شهری عنوان کرد.

هوشیار در ادامه، ریل‌گذاری و سیاست‌گذاری فعالیت‌های شهرداری را از سوی شورای اسلامی شهر اعلام کرد و از آماده شدن تعرفه و بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری که هفته اول بهمن تقدیم شورا خواهد شد خبر داد.

آغاز عرشه‌گذاری بزرگترین دهانه پل رسالت 

شهردار تبریز همچنین از آغاز عرشه گذاری بزرگترین دهانه پل رسالت خبر داد و گفت: با اتمام این مرحله از عرشه‌گذاری، تقاطع غیرهمسطح رسالت آماده بتن‌ریزی خواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش دمای هوای تبریز و شرایط خاص زمستانی، بتن‌ریزی این پروژه با لحاظ تمهیدات و رعایت اصول مورد نیاز در شرایط آب و هوایی فعلی انجام می‌گیرد.

هوشیار یادآور شد: بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه تمام، اولویت مدیریت شهری است تا ضمن رفع گرفتاری‌های ترافیکی، موجبات جلب رضایت هرچه بیشتر شهروندان فراهم شود. مسیر رسالت – دیزل آباد یکی از مسیرهای مهم ترانزیتی است و به واسطه تداخل گره ترافیکی شهری و ترانزیت، حوادث رانندگی در این مسیر اتفاق می‌افتد.  

وی از پیگیری بدون وقفه عملیات اجرایی این پروژه خبر داد و خاطرنشان کرد: با وجود کاهش دمای هوا طی روزهای گذشته، شهرداری تبریز با همتی مضاعف در تلاش برای اتمام این پروژه و بهره‌برداری به موقع از آن خواهد بود.

به گفته شهردار تبریز، این پروژه با هفت دهنه و ستون‌ریزی‌ یکپارچه بوده و با بهره‌برداری از آن، گره ترافیکی جاده سنتو رفع خواهد شد.

هوشیار اضافه کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح رسالت در تقاطع جاده سنتو - رسالت به طول ۴۲۰ متر و عرض ۱۲ متر و مساحت پنج هزار متر مربع در حال ساخت بوده و در زمان مقرر شده طبق روز شمار نصب شده، ۲۲ بهمن سال‌جاری بهره‌برداری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار