معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با انتقاد از عدم همکاری برخی ادارات و مراکز آموزشی در مدیریت بهینه مصرف انرژی، گفت: از ابزارهای تشویقی و تنبیهی برای نحوه مدیریت مصرف انرژی در ادارات، بانک‌ها و مدارس استفاده خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۰۸۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸ 16 January 2023

به گزارش تابناک تبریز، جبارعلی ذاکری بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی نحوه مدیریت مصرف انرژی در مدارس و مراکز آموزشی،  اظهار کرد: کاهش ساعات کاری ادارات و تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی با هدف کاهش مصرف صورت می‌گیرد و اگر قرار باشد در هنگام تعطیلی هم سیستم‌های گرمایشی ادارات و مدارس کار کند به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

وی افزود: براساس بازرسی‌هایی که انجام شده متاسفانه برخی بانک‌ها و مدارس غیرانتفاعی، همکاری لازم را در خصوص مدیریت مصرف گاز ندارند که انتظار می‌رود آموزش و پرورش استان نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشد.

ذاکری از مدیران آموزش و پرورش استان خواست که مدیران مدارس را توجیه کنند تا برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی، امتحانات داخلی و نهایی در یک زمان برگزار شود.

وی با تاکید بر بازرسی‌های مستمر از نحوه مدیریت مصرف انرژی در مدارس و مراکز آموزشی، متذکر شد: باید در مراکز آموزشی نسبت به استانداردسازی وسایل گرمایشی در کوتاه‌مدت و استفاده از روش‌های جدید مانند نصب پنل‌های خورشیدی در بلندمدت اقدام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به گزارش‌های مصرف انرژی در استان، تصریح کرد: از نظر صرفه‌جویی در مصرف در وضعیت مناسبی هستیم و شرایط بحرانی نیست و پیش‌بینی لازم برای شرایط حاد نیز انجام شده است.

ذاکری ادامه داد: صنایع و نیروگاه‌ها همکاری خوبی در مصرف بهینه حامل‌های انرژی دارند و با اولویت‌بندی در مصرف، امیدواریم تا دو هفته به شرایط متعادل برسیم.

وی از مردم استان خواست، همچنان به توصیه‌های شرکت گاز در خصوص نحوه مدیریت مصرف و صرفه‌جویی عمل کنند تا همه هموطنان بتوانند در این روزهای سرد از نعمت گاز بهره‌مند باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار