رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از مورد کلاهبرداری واقع شدن یکی از کاربران فضای مجازی خبر داد که در یکی از سایت های خرید و فروش برای خرید گوشی آیفون در تور آگهی های جعلی مجرمان سایبری گرفتار شده بود.
کد خبر: ۱۰۸۷۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶ 17 January 2023

به گزارش تابناک تبریز، محسن محمودی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان و با ارائه مرجوعه قضائی عنوان کرد برای خرید گوشی آیفون از طریق یکی از سایت های خرید و فروش اقدام کردم که متاسفانه مورد کلاهبرداری واقع شده و از پلیس فتا خواهان رسیدگی به موضوع را می باشم.

وی تصریح کرد:در راستای رسیدگی به امور این شهروند بزه دیده و احقاق حق وی بلافاصله تیمی از کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داده و پرونده اولیه پیرامون موضوع تشکیل گردید.

این مقام مسئول گفت: در بررسی های اولیه مشخص گردید  فرد بزه دیده در فضای مجازی به دنبال خرید یک تلفن همراه برای خود بوده است که تبلیغی از فروش تلفن های همراه آیفون با قیمت پایین در یکی از سایت های خرید و فروش مشاهده می کند و پس از چت و گفتگو با فرد آگهی دهنده مبلغ 380 میلیون ریال جهت خرید گوشی مورد نظر برای حساب اعلامی واریز می‌کند اما پس از واریز وجه دیگر پاسخی دریافت نکرده و متوجه کلاهبرداری بودن موضوع می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی بیان داشت:با اقدامات تخصصی و فنی انجام شده توسط کارشناسان این پلیس و استخراج مستندات لازم  و ادله دیجیتال، فرد کلاهبردار شناسایی و اقدامات قضائی لازم در این خصوص صورت گرفت.

این مقام انتظامی در ادامه از عودت وجه به حساب شاکی خبر داد و گفت: در ادامه روند پیگیری‌ این موضوع بعد از طی روال قانونی و اخذ دستورات لازم ، تمام مبلغ برداشتی به میزان ۳۸۰ میلیون ریال به حساب شاکی بازگردانده شد و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال گردید. 

 محمودی به هموطنان توصیه کرد: در هنگام خرید اینترنتی از پرداخت هرگونه وجهی تحت عنوان بیعانه یا هزینه نگهداشت محصول پرهیز کنید و تا زمانی که جنس موردنظر خود را دریافت نکرده‌اید از پرداخت وجه برای کالا اجتناب نمائید.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره گیری  096380 مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار