مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: به منظور تأمین پایدار گاز مشترکین خانگی، گاز بیش از ۱۰۰۰ ویلای خالی از سکنه قطع شده است.
کد خبر: ۱۰۸۸۴۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳ 20 January 2023

به گزارش تابناک تبریز، نادر کمالی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به زنگ هشدار افت فشار و قطع گاز در چند استان کشور و به منظور کاهش مصارف غیرضروری، گاز ویلاهای خالی از سکنه قطع می شود.

وی اظهار داشت: حذف مصارف غیرضروری از مهم ترین اقدامات موثر در ذخیره سازی گاز برای مصارف گرمایشی مردم می باشد.

کمالی ضمن درخواست از مردم برای مشارکت و همراهی در مدیریت مصرف تاکید کرد: از مردم فهیم استان درخواست می شود با شرکت در پویش هر خانه یک اتاق گرم و حذف مصارف غیرضروری سهمی مهم در ادای مسئولیت های اجتماعی خود در قبال همنوعانشان داشته باشند.

کاهش یک درجه دمای اتاق، 6 درصد مصرف گاز را کاهش می دهد

مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی همچنین تأکید کرد: کاهش یک درجه دمای اتاق برابر با کاهش ۶ درصدی مصرف گاز و نقش بسیار مهمّی در مدیریت مصرف گاز دارد.

کمالی گفت:  ناترازی تولید و مصرف گاز در کشور و شیوه نادرست مصرف گاز در بخش خانگی، برخی از استان های کشور را با بحران و افت فشار  گازمواجه ساخته است.

وی با اشاره به متصل بودن خطوط شبکه گاز به صورت سراسری در کشورادامه داد: مصرف بی رویه، عموم مشترکین گاز در کشور را تحت تأثیر قرار داده و با افت فشار مواجه می سازد از این رو با نگاهی معقول در مدیریت مصرف گاز طبیعی تلاش کنیم.

کمالی اظهار داشت: هم اکنون ۶۶ درصد گاز توزیعی استان به بخش خانگی اختصاص یافته و این درحالی است که برای تأمین نیاز گرمایشی مردم، مصارف گاز اکثر بخش های زیرساختی تولیدی و صنعتی محدود شده و صرفاً ۱۵ درصد به این بخش اختصاص یافته است.

وی با اشاره به پیش قدمی و همراهی همیشگی مردم استان در رعایت حال همنوعان و همیاری مسؤولان در تأمین رفاه و آسایش هم استانی های عزیز افزود: خوشبختانه در سایه همراهی مردم استان شاهد روند نزولی در مصرف گاز هستیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان خاطرنشان کرد: استفاده از لباس‌های گرم و مناسب در منزل، بستن دریچه کانال‌های کولر با پوشش‌های ضخیم و مناسب، عایق‌بندی و سرویس‌های دوره‌ای موتورخانه‌ها، خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق های بلااستفاده، رعایت دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه، توجه ویژه به اجاق گاز و تناسب ظروف و شعله که یکی از مهم ترین دلایل اتلاف انرژی در خانه می باشد، از راهکارهایی است که فرهنگ مصرف بهینه را در خانواده نهادینه می سازد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :