معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی بر لزوم معرفی مفاخر فرهنگی و ادبی ایران به نسل جوان مخصوصا دانش‌آموزان و دانشجویان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۹۰۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴ 31 January 2023

به گزارش تابناک تبریز، حسن گلی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی صبح امروز در اولین نشست هم‌اندیشی برگزاری آیین نکوداشت حکیم نظامی گنجه‌ای که با حضور نمایندگانی از دانشگاه‌های تبریز و برخی سازمان‌های فرهنگی و تبلیغی برگزار شد، بر لزوم معرفی مفاخر فرهنگی و ادبی ایران به نسل جوان مخصوصا دانش‌آموزان و دانشجویان تاکید کرد.

وی گفت: از ١۴ تا ٢١ اسفند ماه به عنوان هفته بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی، تلاش خواهیم کرد با برگزاری سلسله نشست‌های علمی و ادبی، همایش بزرگداشت، تولید محتوا برای فضای رسانه‌ای و مجازی، حمایت از چاپ آثار فاخر در مورد نظامی گنجوی و سایر اقدامات فرهنگی و هنری در راستای صیانت از هویت اصیل این شاعر فارسی‌گوی بزرگ ایران فرهنگی اقدام نماییم.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل در ادامه افزود: نگاه ما به مفاخر و بزرگانی مانند نظامی گنجوی، نگاهی ایجابی است که می‌تواند زمینه‌ساز گسترش روابط همه جانبه ملت‌ها و کشورهای علاقه‌مند به این شخصیت باشد، ولی متاسفانه برخی دولت‌های نوظهور منطقه با مصادره و تحریف هویت این‌گونه شخصیت‌ها عملا در مسیر ایجاد اختلاف و تفرقه بین ملت‌ها حرکت می‌کنند.

گلی تصریح کرد: فرهنگ غنی ایران و آذربایجان مشحون از شخصیت‌های بی نظیر و کم.نظیر در تمامی ابعاد علمی، ادبی، فرهنگی است و  انجمن مفاخر فرهنگی و ادبی استان که در حال شکل‌گیری است، در راستای معرفی و بزرگداشت این شخصیت‌ها اقدام خواهد نمود.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری اولین جلسه کمیته علمی برنامه‌های بزرگداشت نظامی گنجوی طی هفته آینده، از تمام علاقه‌مندان به حوزه شعر و ادب درخواست کرد، پیشنهادات و ایده‌های خود جهت برگزاری هر چه بهتر این مناسبت را به معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی ارائه نمایند.

در این جلسه، اعضای ستاد برگزاری برنامه بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی برنامه‌ها و پیشنهادات خود را مطرح نمودند که تولید و پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و نیز برگزاری هفته فیلم پنج خمسه نظامی از جمله این موارد مطروحه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :