رئیس شورای وحدت آذربایجان شرقی گفت: اولین اولویت جهاد تبیین اشراف معلوماتی و بصیرت قوی است که همه ما امروزه باید به آن بپردازیم.
کد خبر: ۱۰۹۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰ 04 February 2023

حجت الاسلام والمسلمین حسین ایمانی به مناسبت دهه فجر در سخنرانی در مدرسه مبارکه طالبیه تبریز اظهار کرد: در آیه ۵۹ سوره نور خداوند فرموده است که این وعده قطعی ماست که مومنان و صالحان زمینه ساز ظهورند تا آن منجی عالم بیاید و در آیه ۱۱ سوره بعد نیز می‌فرماید که سرنوشت انسان توسط خود او رقم می‌خورد.

وی ادامه داد: امام حکومت را در ادامه نبوت و امامت تعقیب می‌کند که در خصوص ولایت فقیه چهار موضوع وجود دارد که یکی این است که بعد از معصومین کسی حق امامت ندارد اما فقیه زمانی که لازم باشد می‌تواند دخالت کند و دیگری نیز امر به معروف و نهی از منکر است که باید تا زمان ظهور منجی در قالب حکومت آن را در عالم پیاده کرد.

وی افزود: امام در تاریخ ۱۶ دی ماه ۱۳۶۶ به رهبری نامه دادند که فرازی از آن آمده است که حکومت شعبه ای از ولایت مطلقه رسول الله(ص) است که یکی از احکام اولیه اسلام است و مقدم بر تمام احکام فرعیه حتی نماز و روزه است.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی خاطرنشان کرد: حفظ نظام که امام فرمودند از اوجب واجبات است، متولی اصلی آن اقشاری است که این انقلاب را پدید آورده اند.

وی ادامه داد: تعداد شهدای روحانیت ۳ هزار و ۸۹۰ شهید است که از این تعداد چندین مجتهد شهید داریم که می‌توان به شهید آیت الله غفاری، شهید آیت الله مطهری، شهید مفتح، شهید دکتر بهشتی و شهید قدوسی اشاره کرد که شهید قدوسی و شهید بهشتی در مدرسه حقانی درصد بالای قضات مارا تدریس کرده‌اند.

رئیس شورای وحدت استان تاکید کرد: در مدرسه حقانی از علما دروس مختلفی تدریس می‌کرند که سعی داشتند برای انقلاب شکوهمند اسلامی کادر سازی کنند.

وی افزود: شما طلبه ها بار سنگینی بر دوش دارید که حداقل بنده از این مدرسه ۱۸ مرجع تقلید می‌شناسم که می‌توانم به آیت الله سبحانی و آیت الله دوزدوزانی اشاره کنم.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی بیان کرد: سه علامه که تبریز به آن ها می‌بالد علامه طباطبایی، علامه امینی و علامه جعفری نیز طلبه همین مدرسه هستند که این بسی جای افتخار دارد.

وی همچنین افزود: باید در عرصه جهاد تبیین اشراف اطلاعاتی داشته باشیم که انسان از رسانه معتبر راجب موضوعی اطلاعاتی جمع آوری کند و علمی بودن آن اعتماد داشته باشد.

وی ادامه داد: در جهاد تبیین باید درک عمیق از اقتضائات زمانی و مکانی در جنگ ترکیبی داشته باشیم که باید روشنگری شود که در همین قضیه مرگ مهسا امینی بهانه تراشی کردند و گفتند یک کرد کشته شده است درحالی که این خانم دچار بیماری سخت از سال های قبل بود.

رئیس شورای وحدت استان بیان کرد: در جهاد تبیین باید بصیرت سیاسی، اجماعی و اقتصادی داشت چرا که اتاق فرماندهی دشمن در پی ایجاد التهاب در سطح کشور است البته مسئولان کشوری در این زمینه مردم را از شرایط توجیه نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: باید در جهاد تبیین نقشه دشمن را بخوانیم و به دشمن اصلی که شیطان بزرگ، آمریکا است توجه کنیم.

وی افزود: همچنین باید در جهاد تبیین روحیه جهادی را همراه با صراحت، شجاعت و شاخص ولایت مداری حفظ کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی در پایان سخنان خود گفت: آذربایجان و تبریز همیشه پیشران انقلاب اسلامی بوده چراکه می‌توان اقدام حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم را زمانی که سپاه در لیست ترویستی اروپا قرار گرفت، با به تن کردن لباس سپاه پاسداران در نماز جمعه به خطبه پرداختند که این عمل در کل کشور مورد تمجید قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :