رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، مجموع اعتبارات ابلاغی تملک دارایی‌های سرمایه‎ای استان را در سال ۱۴۰۱ رقم دوهزار و ۵۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: رشد اعتبارات عمرانی استان بالاتر از متوسط کشوری است.
کد خبر: ۱۰۹۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۹ 06 February 2023

به گزارش تابناک تبریز، محمد فرشکاران عصر امروز در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور که با حضور استاندار در سازمان تشکیل یافت، اظهار کرد: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‎ای استان نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد رشد داشته؛ در حالی که متوسط رشد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای کشور ۲۳.۵ درصد بوده است.

وی افزود: مجموع اعتبارات ابلاغی تملک دارایی‌های سرمایه‎ای کشور در سال ۱۴۰۱ رقم ۵۶ هزار و ۱۱۴ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: اعتبارات ابلاغی تملک دارایی‌های سرمایه‎ای استان و کشور در سال ۱۴۰۰ به ترتیب ارقام یک هزار و ۶۳۳ میلیارد تومان و ۴۵ هزار و ۴۳۴ میلیارد تومان بوده است.

فرشکاران در ادامه به تشریح آخرین وضعیت مصوبات سفر رئیس جمهور به استان پرداخت و گفت: سفر رئیس‌جمهور در مورخ ۳۱ اردیبهشت جاری، منجر به تصویب ۱۷۰مصوبه با اعتبار حدود ۱۹،۵ همت شد که با لحاظ ۲۰ همت اعتبار از محل تسهیلات بانکی به ۴۰.۵ همت می‌رسد.

وی افزود: منابع تامین اعتبار این مصوبات که مقرر گردیده طی ۳ سال پرداخت شود شامل «منابع عمومی برنامه و بودجه کشور، استان، ماده ۵۶ و دستگاه اجرایی» ۵۷ درصد، «منابع داخلی و فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی» ۳۰ درصد، «تسهیلات و مشارکت» ۱۱درصد و «نهادهای حمایتی (ستاد جرایی فرمان امام ، بنیاد مستضعفان و صندوق کارآفرینی امید)» و «منابع وزارت نفت» است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: مبلغ۱۶۰ میلیارد تومان در قالب مسئولیت اجتماعی و وزارت نفت اختصاص می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :