معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، با بیان این‌که طبق قول‌های داده شده، با بهره برداری از خط تولید سرم شرکت داروسازی دانا، ماهیانه چهارمیلیون سرم به ظرفیت تولید سرم در کشور افزوده خواهد شد، گفت: این امر می‌تواند کمک بزرگی به تامین سرم در کشور کرده و در کنار سایر ظرفیت‌ها، کشورمان را از واردات سرم بی‌نیاز کند.
کد خبر: ۱۰۹۵۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۱ 03 March 2023

به گزارش تابناک تبریز، دکتر حیدر محمدی، در حاشیه بازدید از شرکت داروسازی دانا، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی راه‌اندازی خط تولید سرم در شرکت داروسازی دانا، گفت: امیدواریم به زودی به این خط تولید با تلاش مجموعه و هلدینگ‌های بالادستی سریع‌تر به اتمام رسیده و به ظرفیت تولیدی کشور در حوزه سرم، افزوده شود.
وی با بیان این‌که شرکت داروسازی دانا یکی از بزرگترین و پرافتخارترین داروسازی‌های کشور است، افزود: این شرکت بخش زیادی از محصولات مورد نیاز دارویی کشور را در حوزه تولید داروهای خوراکی، قرص و کپسول، شربت‌های خوراکی، کپسول‌های غیرآنتی بیوتیک، فرم‌های تزریقی ویال‌های آنتی بیونیک، کپسول‌های داروی سافت ژل تامین می‌کند.
وی با بیان این‌که این شرکت از بزرگترین تولیدکننده‌های سافت ژل در کشور است، افزود: این مجموعه بخش بزرگی از کمبودهای دارویی کشور را تولید کرده و در آینده‌ای نزدیک در حوزه تولید سرم نیز فعالیت خواهد کرد.
محمدی با بیان این‌که علی‌رغم مشکلات نقدینگی، این شرکت تا سقف ظرفیت موردنیاز خود را تولید کرده است، افزود: این اقدامات باید تداوم یابد، چراکه کوچکترین توقف در این خطوط که بخشی از تولید کشور متکی به آن است، می‌تواند برایمان مشکل ایجاد کند.
رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر این‌که شرکت داروسازی دانا، جزو بهترین‌های داروسازی کشور است، ادامه داد: ان شاءالله با همت این جوانان و متخصصان و حمایت مجموعه‌های بالادستی از جمله دولت، فعالیت‌های ارزشمند این شرکت تداوم یابد.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :