شهردار تبریز گفت: ایستگاه «قونقا» به عنوان آخرین ایستگاه در دست تکمیل خط یک قطارشهری تبریز همزمان با نیمه شعبان به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۹۵۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۵ 06 March 2023

به گزارش تابناک تبریز، یعقوب هوشیار در ششمین جلسه از دور سوم قرارهای خدمت شهرداری تبریز در حوزه منطقه ۹ با اشاره به بهره برداری از چند طرح عمرانی به همین مناسبت، افزود: ایستگاه شماره ۱۳ خط یک قطارشهری تبریز با مساحت ۱۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع و در سه طبقه به بهره برداری می‌رسد.

وی از افتتاح پل ولایت با ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه به مناسبت نیمه شعبان خبر داد و اظهار کرد: با بهره برداری از این پل به طول ۴۴۰ و عرض ۲۴ متر، فاز اول اتوبان ولایت تکمیل می‌شود.

شهردار تبریز همچنین گفت: ۱۰۰ دستگاه تاکسی در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی همزمان با نیمه شعبان وارد ناوگان تاکسیرانی تبریز می‌شود.

هوشیار، رونمایی از اپلیکیشن تبریز اپ را از دیگر پروژه‌های شهرداری تبریز در روز نیمه شعبان اعلام کرد و ادامه داد: این برنامه می‌تواند داده‌ها را تبدیل به مشخصاتی کند که شهروندان از آن در حوزه‌های مختلف مانند ترافیک و هوای پاک بهره مند شوند.

وی یادآور شد: به مناسبت عید بزرگ نیمه شعبان، زیباسازی، چراغانی و نورافشانی در تمام مناطق دهگانه شهر انجام می‌شود تا شور و نشاط اجتماعی در آستانه نوروز در جامعه ایجاد شود.

شهردار تبریز با اشاره به بسترسازی اجرای پروژه‌های سال ۱۴۰۲، گفت: سری جدید روزشمارها برای ۲۰ پروژه توسعه‌ای پیشران شهری تا عید فطر فعال خواهد شد.

هوشیار، افزود: بودجه مناسبی برای حوزه حمل و نقل در سال آینده پیش‌بینی شده و در سال بعد با جدیت ویژه‌ای در این حوزه اقدام می‌شود و در حوزه پروژه‌های مسیرگشایی نیز مسیرهایی انتخاب شده که اجرای آن به ترافیک شهر کمک می‌کند.

وی اظهار کرد: بودجه سال آینده بر اساس نتیجه جلسات قرار خدمت، مشکلات و مطالبات مردمی و پروژه‌های نیمه‌تمام که تکمیل آنها رفاه و آسایش مردمی را افرایش می‌دهد، تدوین شده است.

شهردار تبریز، با بیان اینکه سال آینده نگاه ویژه ای به حوزه فناوری و پروژه فیبر نوری شده و تلاش می‌شود در ۹ ماه سال آینده به بهره برداری برسد، گفت: پیوست فرهنگی و اجتماعی با قید نام برنامه و زمان اجرا به شورا تقدیم شده و این اقدام شروع مسیری است که آغاز شده و سال‌های بعد می‌تواند غنی‌تر تداوم داشته باشد.

هوشیار، با بیان اینکه تلاش می‌شود پروژه‌ها زیر یک سال تمام شده و مردم معطل نشوند، ادامه داد: پیش‌بینی توسعه فضای سبز به میزان ۶۰۰ هکتار، ابلاغ پیوست زیباسازی شهر به مناطق و سیاست‌های تشویقی در بافت‌های ناکارآمد شهری برنامه‌های بعدی شهرداری در سال بعد است.

وی یادآور شد: ساخت و ساز در بافت ناکارآمد و فرسوده به گونه‌ای است که انبوه سازان با سیاست تشویقی که ارائه می‌شود در این بافت‌ها حضور یافته و سرمایه گذاری کنند.

هوشیار، افزود: همچنین بعد از سال‌ها، گشایشی در هسته مرکزی شهر و بافت تاریخی انجام می‌شود و محدودیتی که در بحث ارتفاع وجود داشت با حفظ بافت تاریخی برداشته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار