مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی از تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتن ۵۲ درصد از جمعیت استان خبر داد و گفت: دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
کد خبر: ۱۰۹۶۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰ 13 March 2023

به گزارش تابناک تبریز، وحید مجیدی صبح امروز در یکصد و سی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: ۵۲ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت است همچنین ۵۲درصد از جمعیت استان نیز تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی با بیان اینکه دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت‌ هستند، افزود: ۴۲۰ هزار نفر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت بوده که ۱۱۰ هزار نفر در قالب اقشار خاص، جانبازان و ایثارگران و ... تحت پوشش رایگان بیمه قرار دارند. همچنین از سال ۱۳۹۸ مددجویان کمیته امداد تحت پوشش بیمه قرار گرفته  و  ۴۵ هزار نفر در این خصوص بیمه شدند.

مجیدی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات اساسی بیمه سلامت، توسعه دولت الکترونیک است که در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه شده است، تصریح کرد: از چندین سال قبل دفترچه بیمه حذف شده و استفاده از کد ملی برای نسخه‌پیچی جایگزین شده و استان ما نیز پیشرو در استفاده از خدمات الکترونیک در حوزه بیمه است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی، کاهش تردد درون‌شهری و به تبع آن  کاهش بار ترافیکی شهر و آلودگی هوا را یکی از مزایای الکترونیکی شدن خدمات در تمام حوزه ها دانست و گفت: سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه چاپ دفترچه بود که با حذف آن به محیط زیست نیز کمک شده است. تنها دو درصد از نسخه‌ها چاپی بوده و مربوط به داروهای خاص و بیماری‌های سرطان است.

وی با اعلام اینکه بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱، مجلس پنج هزار میلیارد تومان برای درمان ۴۱ بیماری صعب العلاج بودجه در نظر گرفته است، یادآور شد:  ۲ هزار و  ۷۰۰ خدمت از این طریق برای بیماران سرطان، ام‌اس، اوتیسم، اس ام ای، دیالیز، بیماران پروانه ای و... تعریف شده است.

وحید مجیدی با اشاره یه اینکه خدمات درمانی ناباروری مطابق قانون و مجوزهای قانونی تحت پوشش بیمه هستند، یادآور شد: یک‌هزار و ۶۳۱ زوج در سال جاری برای استفاده از خدمات درمانی ناباروری دفترچه بیمه خود را نشان‌دار کرده و از این خدمات بهره‌مند شدند. همچنین بیمارستان الزهرا به عنوان بیمارستان دولتی  و بیمارستان‌های شمس و ولیعصر (عج) این خدمات را ارائه کرده و تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :