نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: بیمارستان مردانی آذر را در نظر بگیرید، دل می‌خواهد تا میلیاردها خرج کنی و به نام مادرت یک بیمارستان بسازی. چهل مجتمع آموزشی توسط آقای مردانی‌آذر ساخته شده و به اسم مادرشان نامگذاری شده است.
کد خبر: ۱۰۹۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰ 15 March 2023

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در همایش خیرین سلامت استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: نقش زنان خیر کمتر از نقش برادران خیر در حوزه سلامت نیست؛ کما اینکه در حوزه دیگر هم همین است.

وی ادامه داد: به یاد دارم در دوران دفاع مقدس زمانی که در منطقه عملیاتی حضور پیدا می‌کردیم می‌گفتند، حاج خانم آمد، ماشین‌های سنگین باری را پر از وسایل و کمک‌های مردمی کرده و به منطقه می‌آوردند و یا پشت جبهه‌ها را به یاد داریم که این زنان بودند برای پشت جبهه‌ها اقلام تهیه می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: چند روز پیش کمیته امداد امام(ره) همایشی برگزار کرد که اکثر خیرین استان ما زنانی بودند که اهل آذربایجان و در تهران ساکن هستند و به طور مرتب به کمیته امداد استان کمک می‌کنند؛ کمک‌های اینها نیز خیلی کارساز است.

وی به تهیه ۳۱۳ جهیزیه به نوعروسان از طریق کمیته امداد و خیرین و هیات امنای مسجد امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: این امکانات توسط خواهران انجام گرفته است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: در توطئه اخیر که معاندان از نام سرکار خانم مهسا امینی استفاده کرد ولی همه دیدیم که نقش زنان در نظام جمهوری اسلامی کمتر از مردان نیست. زنان جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف اعم از المپیاد ورزشی و علمی زنان پیشقدم هستند. 

جذب برای مدارس دینی از برادران بیشتر است

وی یادآور شد: جذب برای مدارس دینی از برادران بیشتر است و خواهران در درس خواندن مستعدتر از برادران است. الان در حوزه علمیه خواهران خواهران حوزه مستعدتر از براداران است.

آل‌هاشم با بیان اینکه دو هفته پیش در برنامه خیرانه در بیمارستان امام رضا(ع) انجام می‌گرفت، گفت: یک نکته قابل توجهی هم است که شاید خیر زن نباشد ولی در حق مادر، دختر و همسرشان این کار را می‌کنند.

وی ادامه داد: بیمارستان مردانی آذر را در نظر بگیرید، دل می‌خواهد تا میلیاردها خرج کنی و به نام مادرت یک بیمارستان بسازی. چهل مجتمع آموزشی توسط آقای مردانی‌آذر ساخته شده و به اسم مادرشان نامگذاری شده است.

نماینده ولی فقیه در استان متذکر شد: باید تبریز از لحاظ درمانی پیشتاز باشد؛  تبریز چرا نباید یک بیمارستان مهرانه مثل زنجان نداشته باشد؟ البته آقای نوبری در حال ساخت یک بیمارستان برای افراد مبتلا به سرطان در حال ساخت است.

وی افزود: تبریزی‌ها از قدیم در امر سلامت پیشقدم بودند، باید تبریز در همه چیز پیشتاز باشد. در حوزه سلامت نیز پیشتازی تبریز به وضوح دیده خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :