مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی: با وجود تصویب پارک جنگلی فندقلو به‌عنوان منطقه‌ی نمونه گردشگری، محیط زیست این پارک جنگلی را به عنوان منطقه‌ی حفاظت شده مصوب و معرفی کرده است در حالی که اصلاً به مصوبه منطقه‌ی نمونه گردشگری توجهی نکرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۹۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶ 31 March 2023

به گزارش تابناک آذربایجان شرقی، احمد حمزه‌زاده در جلسه کمیسیون ایمنی حمل‌و‌نقل جاده‌ای شهرستان اهر با تشریح اقدامات در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار داشت: ایجاد بازارچه صنایع‌دستی از دستور و تأکیدات رئیس‌جمهور بوده و معاون اول رئیس‌جمهور نیز ابلاغ کرده‌اند که در تمامی شهرستان‌ها بازارچه‌های صنایع‌دستی و سوغات ایجاد شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی افزود: پارک ولایت بهترین محل برای ایجاد بازارچه صنایع‌دستی و سوغات شهرستان اهر است، تمامی شرایط در این پارک وجود دارد لذا انتظار داریم تا سایر دستگاه‌های اجرایی استان نیز برای تحقق دستور رئیس‌جمهور در شهرستان اهر با اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی همکاری کنند.

وی بابیان این‌که پارک جنگلی فندقلو به‌عنوان منطقه‌ی نمونه گردشگری مصوب شده است، گفت: با وجود تصویب پارک جنگلی فندقلو به‌عنوان منطقه‌ی نمونه گردشگری، محیط زیست این پارک جنگلی را به عنوان منطقه‌ی حفاظت شده مصوب و معرفی کرده است در حالی که اصلاً به مصوبه منطقه‌ی نمونه گردشگری توجهی نکرده‌اند.

حمزه‌زاده ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی برای ایجاد زمینه سرمایه‌گذاری طرح‌های گردشگری در پارک جنگلی فندقلو زیرساخت‌های لازم را ایجاد کرده بود اکنون با وجود رغبت سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری و احداث طرح‌های گردشگری در این منطقه‌ی نمونه گردشگری، اختلاف بین دستگاه‌ها در مالکیت پارک جنگلی فندقلو مانع تحقق سرمایه‌گذاری می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در جلسه‌ای با حضور مدیران محیط زیست و منابع طبیعی در فرمانداری اهر، تصمیم بر این شد تا بخشی که میراث فرهنگی در پارک جنگلی فندقلو زیرساخت‌های خدماتی ایجاد کرده از حصار منطقه‌ی حفاظت شده خارج شود تا طرح‌های گردشگری توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در آن محل عملیاتی شود.

وی با تأکید بر این‌که شرایط فعلی شهرستان اهر بیشتر به‌عنوان شهرستان گذر گردشگران مطرح است، گفت: عدالت و نگاه توسعه متوازن می‌طلبد تا با رفع موانع و استفاده از ظرفیت‌ها؛ زیرساخت‌های لازم جهت توقفگاه گردشگران و تبدیل شهرستان اهر به مقصد گردشگری ایجاد شود، هرچند با بهره‌برداری از مجتمع آبدرمانی یل‌سوئی یکی از ظرفیت‌های گردشگری اهر فعال شده و مشتریان خاص خود را جذب می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار