مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در ایام نوروز امسال به‌طور متوسط ۷۰ میلیون مسافر از جاده‌های این استان به مناطق مختلف کشور تردد کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۹۹۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶ 04 April 2023

به گزارش تابناک تبریز، روز سه شنبه در مراسم اختتامیه طرح «پویش همراهان سفر ایمن»، اظهار کرد: در این مدت حدود ۲۳ میلیون تردد در جاده های استان ثبت شده که با لحاظ حدود چهار مسافر در هر خودرو، تعداد مسافران ورودی و خروجی به این استان بیش از ۷۰ میلیون نفر است.
وی با بیان اینکه تعداد تردد خودروها در ایام نوروز امسال نسبت به ایام نوروز سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: آذربایجان شرقی از مقاصد گردشگری کشور بوده و طرح پویش همراهان سفر ایمن نیز برای زدودن خستگی راه مسافران و رانندگان در دو ایستگاه مستقر در مجتمع های خدمات رفاهی این استان واقع در آزادراه تبریز - زنجان برگزار شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه این پویش در یکصد ایستگاه واقع در مجتمع های خدمات رفاهی کشور برگزار شد، گفت: این پویش که از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال ادامه داشت برنامه های مفرح زنده، فرهنگی، آموزشی و ترافیکی برای رانندگان و مسافران اجرا شد.
علیزاده، ادامه داد: در ایام نوروز امسال روزانه بیش از یک هزار و ۴۰۰ وسیله نقلیه در این ایستگاه ها توقف کرده و رانندگان و مسافران از برنامه های این پویش برای رفع خستگی و تمدد اعصاب استفاده کردند.
وی یادآور شد: در ایام نوروز امسال ستاد سفرهای نوروزی در ۱۴ ترمینال و پایانه مسافربری استان به صورت شبانه روزی مستقر شده بر نحوه ارایه خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی در این پایانه ها نظارت کردند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در این ایام ۱۹۰ هزار مسافر از راه ناوگان حمل و نقل جاده ای استان جابجا شده اند، گفت: در این ایام یک میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر ورودی از پایانه های مرزی نوردوز و جلفا و یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر خروجی از این پایانه ها تردد کرده اند.
علیزاده، لکه گیری جاده ها با استفاده از ۱۲ هزار تن آسفالت، ۶۰۰ کیلومتر خط کشی راه ها، جمع اوری پسماندها در شعاع ۳۰ کیلومتری شهرها و ساماندهی علایم جاده ای را از جمله اقدامات این اداره کل در حوزه راهداری برای تامین امنیت مسافران در ایام نوروز امسال اعلام کرد.
وی با اشاره به وجود ۷۱ راهدارخانه بین راهی در سطح استان، اظهار کرد: در این راهدارخانه ها ۱۶۵ تیم اجرایی با استفاده از ۴۵۰ دستگاه خودرو سنگین و نیمه سنگین و یک هزار و ۲۰۰ نیروی اجرایی مستقر شده و به مسافران خدمات ارایه کردند و بیش از ۳۰۰ نفر در این راهدارخانه ها به صورت موقت اسکان داده شدند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در این ایام در ۵۱ مجتمع خدمات رفاهی جاده ای آذربایجان شرقی به مسافران خدمات رفاهی ارایه و نیازمندی های سفر آنان تامین شد.
علیزاده ادامه داد: در ایام نوروز امسال برای تامین امنیت مسافران جاده ای استان، ۷۳ نقطه حادثه خیز شناسایی و تیم های مشترک با حضور عوامل پلیس راه، راهداری و سایر دستگاه های امدادی به صورت شبانه روزی مستقر شدند.
آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، دو هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار