مدیرکل پشتیبانی امور دام استان آذربایجان شرقی گفت: به میزان کافی مرغ باکیفیت در سردخانه‌های استان ذخیره‌شده و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۹۹۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴ 06 April 2023

به گزارش تابناک تبریز، صالح مؤمنی عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از رسالت‌های اصلی اداره کل پشتیبانی امور دام در استان خرید مرغ مازاد مرغداران در ایام افزایش بیشتر از تقاضای تولید است و مرغی که در حال حاضر در بازار عرضه می‌شود، مرغ باکیفیتی است که آبان و آذر سال گذشته خریداری‌شده و بیشتر از ۷ ماه از انقضای آن‌هاباقی‌مانده است و در سردخانه‌های زیر ۱۸ درجه تحت نظارت شبکه دامپزشکی نگهداری شده است و کوچک‌ترین مشکلی از نظر بهداشتی ندارد و با نظر ستاد تنظیم بازار استان توزیع می شود.

وی مرغ‌های توزیعی را دارای بالاترین کیفیت دانست و افزود: این مرغ‌ها در شرایط کاملاً علمی منجمد شده است و همین روش انجماد باعث می‌شود تا بهترین کیفیت را داشته باشند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان آذربایجان شرقی ادامه داد: با تدابیری که در استان توسط وزارت جهادکشاورزی اتخاذ شده است به میزان کافی ذخیره مرغ در سردخانه‌های استان وجود دارد و نگرانی از این بابت وجود ندارد و از ابتدای اسفندماه با توجه به آغاز سال جدید و حلول ماه مبارک رمضان، حدود ۲ هزار تن مرغ منجمد در استان توزیع‌شده است.

 

توزیع مرغ منجمد در آذربایجان شرقی با همکاری کشتارگاه‌ها

 مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با توزیع مرغ منجمد با همکاری کشتارگاه‌ها با قیمت هر کیلو ۴۴ هزار تومان، کمبود مرغ گرم به‌خوبی جبران خواهد شد.

منوچهر رحمانی در گفتگو با خبرنگاران گفت: به دلیل کاهش جوجه ریزی در یک ماه گذشته، در روزهای آینده با کاهش عرضه مرغ گرم مواجه هستیم و برای جبران این کاهش، عرضه مرغ منجمد در سطح استان را آغاز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: شبکه توزیع برای شهر تبریز و سایر شهرستان‌های استان تعریف‌شده است و از طریق این شبکه، مرغ منجمد در اختیار فروشگاه‌ها و مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از دعوت به همکاری کشتارگاه‌ها برای توزیع بهتر مرغ منجمد در استان خبر داد و گفت: بر این اساس مرغ منجمد در اختیار کشتارگاه‌های استان قرار خواهد گرفت و از طریق شبکه توزیع کشتارگاه‌ها در سطح استان توزیع و کسری مرغ گرم در سطح استان را برطرف خواهد کرد.

رحمانی میزان ذخایر مرغ منجمد استان برای توزیع گسترده تا ۱۰ اردیبهشت را کافی دانست و ادامه داد: با توزیع مرغ منجمد تا ۱۰ اردیبهشت کمبود مرغ گرم  را جبران خواهیم کرد و بعد از این تاریخ نیز وضعیت عرضه مرغ گرم به حالت عادی بر خواهد گشت و مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی در پایان سخنان خود قیمت مرغ منجمد برای عرضه به مصرف‌کننده را هر کیلو ۴۴ هزارتومان اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :