مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی از آغاز عملیات اجرایی فاز سه و چهار شبکه پایاب سهند در قالب طرح مشارکت با سرمایه گذار بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۰۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴ 15 April 2023

به گزارش تابناک تبریز، یوسف غفارزاده  امروز در جلسه کمیته راهبری شبکه پایاب سهند، اظهار کرد: فاز سه و چهار شبکه پایاب سهند را به مساحت 2 هزار هکتار و با همکاری سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرا خواهیم کرد.

 وی افزود: تفاهم‌نامه اجرای این طرح با آمادگی کتبی سرمایه‌گذار مربوطه هفته آینده در استانداری امضا خواهد شد.
 
غفارزاده در خصوص جزئیات این طرح، گفت: بر اساس این طرح مشارکتی، اراضی، محل انتقال آب، ایستگاه پمپاژ، خط انتقال آب به داخل مزرعه و ... همگی مشخص بوده و در قالب یک پکیج توسط سرمایه‌گذار عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در این راستا بین کشاورز و سرمایه‌گذار و بین شرکت آب منطقه‌ای و سرمایه‌گذار تفاهم‌نامه منعقد می‌شود تا سرمایه‌گذار پس از اتمام شبکه، طی مدت قرارداد که معمولا چهار یا پنج ساله خواهد بود، تمام هزینه و سود اجرای این طرح را دریافت کند و پس از پایان این مدت، شبکه را تحویل کشاورزان دهد.
 
غفارزاده متذکر شد: شرکت آب منطقه‌ای ناظر بر اجرای این طرح خواهد بود و نقشه راه احداث شبکه به همراه تجهیزات نصب شده باید بر اساس استانداردهای تعیین شده این شرکت توسط سرمایه‌گذار تهیه شود و تجهیزات باید کیفیت بالایی داشته باشند. با انجام این امر، طرح احداث شبکه‌های پایاب که پیش از این معمولا به یک دهه می‌رسید، اکنون حداکثر طی پنج سال تمام خواهد شد.
 
وی بیان داشت: وزیر نیرو در جلسه‌ای با حضور مدیران عامل تمام شرکت‌های آب منطقه‌ای، آب فاضلاب و برق کشور که سیاست‌گذاری وزارت نیرو را مشخص می‌کرد، این طرح احداث شبکه پایاب با مشارکت سرمایه گذار را به عنوان سیاست کلی وزارتخانه مطرح و از استان ما تشکر کرد و این طرح را به عنوان طرح ملی نام برد که پس از این تمام استان‌های کشور می‌توانند این طرح را اجرا کنند.
 
وی تصریح کرد: نخستین گام اجرای این طرح در شبکه آیدوغموش با مساحت ۱۰۰۰ هکتار اجرا شده که در اردیبهشت ماه سالجاری به بهره‌برداری خواهد رسید و دومین گام آن نیز شبکه سهند است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :