معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس از صادرات ۱۴۷ میلیون دلاری از این منطقه خبر داد و گفت:میانگین تعداد شاغلان در محدوده منطقه آزاد ارس در سال ۱۴۰۰، ۱۷ هزار و ۸۲۲ نفر بوده است که این تعداد در سال ۱۴۰۱ به ۱۸ هزار و ۹۱۰ نفر افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۰۱۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹ 18 April 2023

به گزارش تابناک آذربایجان شرقی ،علی نوید صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از تراز تجاری مثبت ۱۷۲ میلیون دلاری ارس در سال ۱۴۰۱ خبر داد و اظهار کرد: صادرات قطعی در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه قبل ۱۱۰ درصد افزایش داشت و رقم صادرات قطعی از ۷۰ میلیون دلار به ۱۴۷ میلیون دلار رسید.

وی افزود: کشورهای ترکیه، فدراسیون روسیه، آذربایجان، ارمنستان، عراق، گرجستان، مراکش، قزاقستان و ترکمنستان از جمله مقاصد صادراتی محصولات منطقه آزاد ارس در سال گذشته بوده است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس به رشد تولید در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و یادآور شد: میزان تولیدات محصولات صنعتی منطقه آزاد ارس در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۷۲ هزار تن بوده است که این تولیدات در سال ۱۴۰۱ با افزایش ۱۰ درصدی به ۱۹۰ هزار تن افزایش یافته است. میزان تولیدات کشاورزی نیز در این بازه زمانی از ۱۱۸ هزار تن به ۱۳۳ هزار تن افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ارزش تولیدات صنعتی و کشاورزی منطقه آزاد ارس در سال ۱۴۰۰، بیش از ۱۱۴ هزار میلیارد ریال بوده که در سال ۱۴۰۱ با افزایش ۲۲ درصدی به ۱۳۹ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

نوید با بیان اینکه ترانزیت خارجی از منطقه آزاد ارس بیشتر شده است، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰، حجم ترانزیت ۲۲۲ میلیون دلار بوده است که این رقم با افزایش ۷۳ درصدی به ۳۸۴ میلیون دلار در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

وی در پایان اضافه کرد: میانگین تعداد شاغلان در محدوده منطقه آزاد ارس در سال ۱۴۰۰، ۱۷ هزار و ۸۲۲ نفر بوده است که این تعداد در سال ۱۴۰۱ به ۱۸ هزار و ۹۱۰ نفر افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار