نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تمجید از عملکرد سیاست خارجی دولت، گفت: راهبرد منطقی جمهوری اسلامی ایران در حوزه های دفاعی، آمریکا و متحدانش را در منطقه تحت فشار قرار داده است.
کد خبر: ۱۱۰۱۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷ 18 April 2023

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز سه شنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در تبریز به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، افزود: این راهبرد منطقی باعث شده است، بر خلاف تصور غرب به جای اینکه ایران، این آمریکا و متحدان این دولت متجاوز بوده است که مجبور می شوند با خفت و خواری منطقه را مثل افغانستان ترک کنند و ناچار به عقب نشینی از راهبردهای خود شوند.

وی تقابل نظامی را آخرین راهبرد در بحران های سیاست خارجی دانست و با بیان اینکه به طور معمول کشورها سعی دارند در چنین مواقعی با مذاکره و توافق تنش ها را کاهش دهند، اظهار کرد: البته با این شیوه کشورها هزینه های کمتری را به خود تحمیل می کنند.

حجت الاسلام آل هاشم مذاکره بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی را نمونه ای از مذاکرات فوق برشمرد که طی ان پس از هفت سال ادبیات تحقیرآمیز، دو طرف به توافق رسیدند که این امر باعث خشم و عصبانیت امریکا و کشورهای غرب شده است.

وی روش های کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا در منطقه را درگیرسازی جمهوری اسلامی ایران در جنگ های منطقه ای دانست و ادامه داد: اما ایران اسلامی طی این سال ها با وجود اینکه از موضع انفعال عمل نکرده و نسبت به امنیت خود حساسیت های ویژه ای را اعمال کرده است، به هیچ عنوان خود را درگیر چنین جنگ های بی نتیجه ای نکرده و نمی کند.

حجت الاسلام آل هاشم عملکرد راهبردی ایران در حوزه مسایل نظامی و سیاست خارجی موفقیت آمیز خواند و گفت: بر این اساس بارها سایه جنگ های بی فایده و خانمان سوز با هدایت و راهبری های فرماندهی کل قوا از سر کشور برداشته شده است.

وی ادامه داد: خروجی این راهبرد باع شده اسات به جای ایران، این دشمنان ما باشند که متحمل خسارات سنگین نظامی شده و منطقه را مفتضحانه ترک می کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به دیدار اخیر مقام رهبری با فرماندهان ارشد نطامی و انتظامی کشور، مهمترین دستور کار این نشست را مواجهه عقلانی با بحران ها قلمداد کرد و یادآور شد: سخنان معظم له در این نشست پیام های بسیار روشن و قابل توجهی برای نیروهای مسلح داشت.

حجت الاسلام آل هاشم نامگذاری روز ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش از سوی امام راحل را اتفاقی بسیار مهم و قابل توجه خواند و اظهار کرد: بدون تردید این روز مهم در تاریخ جمهوری اسلامی ایران نه تنها برای ارتشیان دلاور که برای کل نیروهای مسلح و برای آحاد مردم گرامی و عزیز است.

وی گفت: در این روز بزرگ فرماندهان نیروهای مسلح و بسیجیان غیرتمند در آذربایجان شرقی بار دیگر با امام خود پیمان بسته و اعلام می کنند در مسیر تحقق آرمان های والای امام، شهدا و منویات فرماندهی کل قوا تا اخرین قطره خون در حراست از میهن و انقلاب اسلامی درنگ نکرده و در این راه از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :