ابوالفضل غنی‌زاده فرماندار اهر با حضور در روستای ورگهان و بازدید از خسارت وارده به پُل روستا ناشی از سیل(چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه) را مورد ارزیابی قرار داد
کد خبر: ۱۱۰۳۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲ 04 May 2023

به گزارش خبرنگار تابناک از اهر، ابوالفضل غنی‌زاده فرماندار اهر با حضور در روستای ورگهان، ضمن بازدید از خسارت وارده به پُل روستا ناشی از سیل(چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه) را مورد ارزیابی قرار داد و افزود: خسارت وارده به روستاها ناشی از وقوع سیل و بارش تگرگ در مناطق روستایی شهرستان اهر توسط دستگاه‌های اجرایی ارزیابی می‌شود.

فرماندار اهر در پیگیری جبران خسارت سیل بر لزوم مرمت بخش تخریب شده پُل روستای ورگهان توسط اداره راهداری شهرستان اهر تأکید کرد و گفت: با توجه به قطع ارتباط در داخل روستای ورگهان بر اثر تخریب پُل ناشی از وقوع سیل، اداره راهداری اهر نسبت به مرمت و برقراری ارتباط اهالی روستا در کمترین زمان ممکن اقدام کند.

وی با اشاره به بارش شدید تگرگ در روستای شربیت افزود: صبح امروز بارش شدید تگرگ در محور دهستان ورگهان، به اراضی کشاورزی روستای شربیت خسارت وارد کرد.

غنی‌زاده خطاب به دستگاه‌های اجرایی و شورای مدیریت بحران خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی عضو شورای مدیریت بحران و جهاد کشاورزی، نسبت به جمع‌بندی و گزارش خسارت ناشی از وقوع سیل و بارش تگرگ را به فرمانداری اهر ارائه دهند.

فرماندار اهر با تأکید بر احداث سد کچری‌چای یادآور شد: در سفر ریاست‌جمهوری و رئیس مجلس شورای اسلامی به آذربایجان‌شرقی یکی از مطالبات مردم اهر، احداث سد کچری‌چای بود احداث این سد علاوه بر تأمین آب شرب اهر بلکه در مهار سیلاب و جلوگیری از خسارت به روستاها تأثیر بسزایی دارد.

گفتنی است، به دنبال بارش شدید باران منجر به وقوع سیل در روستای ورگهان شد و با تخریب بخشی از پُل داخل روستا؛ ارتباط اهالی را مسدود کرد. همچنین با بارش سنگین تگرگ به اراضی زراعی روستای شربیت خسارت زد.

گزارش‌ها از خسارت بارش تگرگ به اراضی کشاورزی روستای پسته‌بیگ شهرستان اهر حکایت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار