مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: ۷ پروژه عمرانی ناتمام که از برنامه چهارم توسعه نیمه کاره رها شده بود با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد در طول سال ۱۴۰۱ تکمیل شده که در هفته هلال احمر افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۰۳۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲ 06 May 2023

به گزارش تابناک بنقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، دکتر حمید منجم مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی ظهر پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه و در آستانه هفته هلال احمر در نشست اصحاب رسانه با تشکر ویژه از آیت الله آل هاشم در حمایت از جمعیت هلال احمر استان گفت: شاید برخی مدیران مصلحت نمی بینند حمایت بزرگ و معنوی ویژه نماینده ولی فقیه در استان را اظهار کنند اما ما با افتخار از ظرفیت و جایگاه ویژه ایشان برای رفع برخی موانع و مشکلات بهره مند شده ایم

اتمام پروژه های نیمه تمام ۱۵ساله

دکتر حمید منجم با بیان اینکه ۷ پروژه عمرانی ناتمام که از برنامه چهارم توسعه نیمه کاره رها شده بود آماده افتتاح است گفت: پایگاه های امداد نجات صوفیان، تسوج، کلیبر و جلفا و انبارهای امدادی تسوج، آذرشهر و ملکان با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد در طول سال ۱۴۰۱ تکمیل شده که در هفته هلال احمر افتتاح خواهد شد.
وی در ادامه افزود: تعداد هشت پایگاه امداد و نجات در مناطق مختلف و صعب العبور آذربایجان شرقی مکان یابی و طراحی شده است که می تواند عملیات اجرایی حداقل چهار پایگاه در سال جاری انجام شود که در این زمینه نیازمند حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی هستیم.

قبل از تیم های آنکارا و استانبول به اصلاحیه ترکیه رسیدیم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تنها تیم خارجی حاضر در اصلاحیه ترکیه بود که اداره آفات با اعتماد کامل، مجوز امداد و نجات مستقل برای آن صادر کرده بود افزود: امدادگران هلال احمر آذربایجان شرقی قبل از تیم های آنکارا و استانبول به اصلاحیه رسیده بودند.

زنان هلالی در صحنه های حساس نقش آفرینند

وی در ادامه افزود: علی رغم تبلیغات منفی تنها کشور خارجی بودیم که در ترکیه از امدادگر زن استفاده کردیم زنان هلالی در صحنه های حساس نقش آفرینند.

برگزاری چندین کاروان سلامت در هفته هلال احمر

وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته ۱۱ بیمارستان در مناطق محروم مستقر کرده‌ایم افزود: در هفته یک بیمارستان صحرایی و یک کاروان سلامت در حومه تبریز برگزار خواهیم کرد و مهمترین کاروان سلامت در شهرستان کلیبر با استقرار ۲۵ یونیت دندانپزشکی برپا خواهد شد.

برگزاری جشن ۱۰ هزار نفری جوانان تمدن ساز در هفته هلال احمر

حمید منجم با بیان اینکه جمعیت هلال احمر متولی امور جوانان در زمینه آموزش همگانی، توسعه فرهنگ خدمت داوطلبانه و بشردوستانه و اوقات فراغت است اظهارداشت: جمعیت جوانان هلال احمر از ۲۰ هزار نفر در دوره گذشته در طول سال ۱۴۰۱ به ۸۰ هزار نفر افزایش یافته است که جمعیت هلال احمر برای ایشان در هفته هلال برنامه ۱۰ هزار نفری فرهنگی با عنوان جوانان تمدن ساز تدارک دیده است.

خیرین بزرگترین بازوی اجرایی هلال احمر

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خیرین را بزرگترین بازوی اجرایی جمعیت هلال احمر خواند و با اشاره به اینکه ظهور و بروز این جمعیت با حضور و حمایت مردم و خیرین میسر می شود، در واکنش به اظهار نظر یکی از خبرنگاران استان در خصوص افزایش چشمگیر رضایتمندی از هلال احمر بیان داشت: این امر باعث قوت قلب و ایجاد انگیزه مضاعف در بین داوطلبان و متخصصان هلال احمر استان شده است.

وی در این خصوص از نقش رسانه ها در بازتاب خدمات داوطلبانه و بشردوستانه هلال تقدیر کرده و تاکید کرد: جمعیت هلال احمر مجموعه ای دولتی نیست و از مردم و برای مردم است.

فرسودگی ناوگان جمعیت هلال احمر و ساماندهی املاک و مستغلات مهمترین چالش سال جدید

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد تومان کمک و حمایت درمانی بلاعوض زه افراد کم بضاعت تخصیص داده شد در خصوص چالش های اساسی جمعیت هلال احمر گفت: با وجود تقویت ناوگان گنجشکی و خودروی افتتاح انبارهای جدید امداد، فرسودگی ناوگان جمعیت هلال احمر و نوسازی آن از چالش های مهم استان است که نیازمند حمایت خیرین، دولت و مجلس هستیم.

دکتر حمید منجم با بیان اینکه ۴۰ سند کاداستری برای اراضی دارای معارض و تصرف شده گفت: ساماندهی املاک و مستغلات و اراضی جمعیت در سال جدید از دیگر چالش های مهم جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی خواهد بود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار