معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: یکی از دستورهای مهم رئیس جمهور در سفر به آذربایجان شرقی و مطالبه دیرین مردم استان، استقلال صنعت مس آذربایجان بود که با موافقت وزارت صمت، تشکیل شرکت منطقه‌ای مس آذربایجان در مراحل نهایی است و به زودی با محوریت و مدیریت آذربایجان شرقی ابلاغ می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۴۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶ 10 May 2023

به گزارش تابناک تبریز، محسن منصوری امشبی در جلسه بررسی روند اجرای مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی، اظهار داشت: تبریز و آذربایجان شرقی برای ما صرفا به عنوان یک شهر و استان نیست و در معادلات منطقه‌ای تاثیرگذار است و معتقدیم که اگر چرخ تبریز و آذربایجان به حرکت دربیاید چرخ اقتصاد کشور خواهد چرخید.
 
وی، سفرهای استانی را میان‌بری برای ارایه خدمات باکیفیت و سریع به آحاد مردم در اقصی نقاط کشور توصیف کرد و گفت: بر اثر همین سفرها اتفاقات بسیار مهم و خوبی در شهرها و روستاهای مختلف کشور روی می دهد که ثمره نهایی آن جلب اعتماد عمومی مردم است.
 
منصوری، فعال سازی پروژه های مختلف عمرانی و تزریق منابع به استان ها را از جمله فواید این سفرها دانست و ادامه داد: اینکه در کمتر از یک سال پس از سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی، هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از مجموع اعتبارات به بخش های مختلف این استان پرداخت شده در هیچ دولتی سابقه نداشته است.
 
وی پیشرفت انجام پروژه های مختلف در بخش آب، فاضلاب، سلامت و درمان و راه در آذربایجان شرقی را بسیار مناسب خواند و با بیان اینکه اعتبارات سفر های استانی جزو تعهدات دولت بوده و باید دستگاه های اجرایی برای جذب منابع تلاش کنند، گفت: متاسفانه در این بخش تعدادی از دستگاه ها عقب مانده اند که باید تلاش مضاعف کرده و آسیب شناسی مدیریتی کنند، چون در این رابطه هیچ بن بستی برای دولت وجود ندارد و اگر نقصانی است متوجه ضعف در پیگیری ها است.
 
منصوری از رتبه سوم آذربایجان شرقی در زمینه تخصیص اعتبارات سفر استانی خبر داد و اظهار کرد: هرچند سفر استانی هیات دولت به این منطقه جزو اولین ها نبود اما به دلیل اهمیت این استان و نیز شرایط مهم اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در نظام تخصیص اعتبارات در اولویت است.

کاهش ۱۰ درصدی میزان رشد نقدینگی
 
معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به فعالیت های شبانه روزی دولت مردمی و انقلابی برای رشد همه جانبه کشور به خصوص در بخش اقتصادی، گفت: کاهش ۱۰ درصدی میزان رشد نقدینگی یکی از دستاوردهای بسیار مهم و اثرگذار اقتصادی دولت سیزدهم است و در بسیاری از شاخص های اقتصادی نیز وضع عمومی خوبی بر کشور حاکم شده است، به گونه ای که رشد اقتصادی متوسط کشور در دوره دولت سیزدهم به چهار درصد رسیده است.
 
منصوری، افزایش معنی‌دار عملکرد حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی، صادرات نفتی و غیرنفتی را از دیگر عرصه های درخشان اقتصاد کشور در یک سال گذشته اعلام کرد و با وعده اینکه شرایط کشور به طور قطع بهتر می شود، دلیل این ادعای خود را مثبت بودن جهت حرکتی دولت سیزدهم با هدف رفع مشکلات اقتصادی بر اساس خوداتکایی دانست.
 
وی عزم دولت سیزدهم را بر کار مداوم و بی وقفه دانست و با تاکید بر اینکه حرکت مجاهدانه شخص رییس جمهور بر کسی پوشیده نیست و آیت الله رییسی به طور شبانه روزی تلاش کرده و مسایل را شخصا دنبال و پیگیری می کند، یادآور شد: دشمنان همواره به دنبال ناامید سازی مسئولان و مردم هستند تا بلکه بتواند به اهداف پلید خود دست یابند، اما توفیقات دولت فرصت طلبی را از دشمنان گرفته است و موفقیت های این دولت خدمتگذار یکی پس از دیگری حاصل می شود.
 
منصوری به شرایط بودجه ای کشور در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم اشاره و اظهار کرد: سال گذشته از نظر بودجه سال سختی برای دولت بود بطوریکه عده ای فکر میکردند بخاطر کسری بودجه دولت توان پرداخت حقوق ها را هم نخواهد داشت، اما با تلاش و برنامه ریزی این مشکلات پشت سر گذاشته شد. 

معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور، تعهدات هیات دولت به مردم است که باید همه مسئولان برای اجرایی شدن آنها تلاش کنند، گفت: یکی از دستورهای مهم رئیس جمهور در سفر به آذربایجان شرقی و مطالبه دیرین مردم استان، استقلال صنعت مس آذربایجان بود که با موافقت وزارت صمت، تشکیل شرکت منطقه‌ای مس آذربایجان در مراحل نهایی است و به زودی با محوریت و مدیریت آذربایجان شرقی ابلاغ می‌شود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جریان 22امین سفر استانی دولت سیزدهم به آذربایجان شرقی در 12 خرداد 1401 دستور و وعده تشکیل شرکت مستقل مس آذربایجان را داده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار