نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ضمن تشکر از غیرت دینی و احساس تکلیف و هوشمندانه سردار رادان به خاطر ورود جدی برای مقابله با ناهنجاری‌های جامعه، گفت: دغدغه‌مندان و دوستداران انقلاب پلیس را تنها نگذارند و نهادهای فرهنگی به ویژه حوزه و دانشگاه در برهه کنونی به کمک پلیس بیایند.
کد خبر: ۱۱۰۴۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵ 12 May 2023

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: حکومت در اسلام هدف نیست بلکه ابزار بوده و اسلام به وسیله ابزار به دنبال رشد و هدایت و تربیت انسان‌ها و رساندن آنها به سعادت در دنیا و آخرت است.

وی افزود: واحدهای انتظامی مهم‌ترین رکن اعمال حاکمیت و پایه اصلی شکل‌گیری نظام امنیت بوده و علاوه بر وظایف قانونی خود براساس مبانی فقهی بخشی از تربیت دینی جامعه را نیز بر عهده دارد.

آل‌هاشم ضمن تشکر از غیرت دینی و احساس تکلیف و هوشمندانه سردار رادان به خاطر ورود جدی برای مقابله با ناهنجاری‌های جامعه، گفت: این ناهنجاری‌ها در جامعه دو نوع بوده، اولی به صورت سازمان یافته که قوه قضائیه و مجلس خوب رصد و مقابله می‌کنند، اما بخش قابل توجهی از این ناهنجاری‌های که در جامعه است سازمان دهی شده نیست و صرفا از روی ناآگاهی و لج‌بازی صورت می‌گیرد.

آل‌هاشم ادامه داد: اینجا باید دغدغه‌مندان و دوستداران انقلاب پلیس را تنها نگذارند و نهادهای فرهنگی به ویژه حوزه و دانشگاه در برهه کنونی به کمک پلیس بیایند و با این دسته از فریب خوردگان ارتباط علمی و منطقی داشته باشند و راه‌های با این قشر از جامعه که تحت تاثیر رسانه‌های بیگانه قرار گرفته‌اند می‌تواند آغازی برای یک راه تازه باشد، راهی که ضد انقلاب قطعا آن را بر نمی‌تابد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: تغییر ساختار ناجا با عنایت فرماندهی کل قوا و تبدیل آن به فرماندهی کل در نیروی انتظامی که خود سردار رادان از مجریان و نظریه‌پردازان آن بوده است، مبدا تحول و نقطه عطفی برای امنیت بیشتر و توسعه زیرساخت‌ها و رشد جدی و کمی در انتظامی کل کشور بوده و ما شاهد تحول، پویایی، ورزیدگی، چابکی، شادابی و خدمتگزاری بیشتر به مردم و انسجام و هماهنگی با سایر نیروهای مسلح و بخش‌های گوناگون مدیریت است.

وی تاکید کرد: ما مردم آذربایجان حمایت خودمان را از تلاش‌ها و تدابیر فرماندهی کل انتظامی  اعلام می‌داریم تا اینکه انشاالله روزی برسد که مشکلات جامعه حل و کمتر شود.

آل‌هاشم گفت: ارتقا ساختار در واحدهای انتظامی باید گامی برای حرفه‌ای‌تر شدن، هوشمندی، چابک‌سازی بیشتر پلیس، تربیت افسران حرفه‌ای و دانش و توسعه دیپلماسی پلیس به منظور تقویت بیش از پیش نظم و امنیت در جامعه و توسعه خدمت به مردم باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: ماموریت‌های انتظامی متنوع، سنگین و چند جانبه بوده و در مقایسه با سایر نیروهای مسلح دارای گستردگی مفهومی،موضوعی، مصداقی و جغرافیایی است و در تمام شئون مردم نقش و حضور دارد.

وی تصریح کرد: مردم نجیب ایران به ویژه آذربایجان همیشه پشتیبان پلیس بودند و مستحق بهترین امنیت، آرامش، نظم و انضباط و دریافت خدمات انتظامی سریع برای زندگی  بهتر بوده و هستند که انشاالله انتظامی استان با هدایت فرماندهی جدید سردار محمدی که در بین مردم و کارکنان همانند  سردار عبدی شناخته شده و محبوب هستند پاسخ هدایت‌های مردم را به خوبی بدهند.

آل‌هاشم گفت: از طرف کارکنان انتظامی استان کمال تشکر را از سردار رادان دارم که فردی را از خود کارکنان انتظامی استان به عنوان فرماندهی انتظامی استان منصوب کردند و وی علاوه بر تجربه کاری و مردم‌داری موجب رعب و وحشت در بین اراذل و اوباش هستند.

وی اضافه کرد: فرماندهی جدید انتظامی استان با گستره ماموریت‌ها روبه رو است که با گذشت زمان پیچیده‌تر شده و به همین خاطر برای انجام بهتر و موثرتر این ماموریت‌ها باید دانش سازمانی در این نهاد دانشگاهی به جد مورد توجه قرار گیرد و شیوه و مدل‌های مدیریت دانش در این سازمان متناسب با نیاز واحدها مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار