استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از ۳۷۰ مدرسه کانکسی در استان داریم که قرار است در سال‌جاری حایگزینی مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز تمام شود.
کد خبر: ۱۱۰۴۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸ 12 May 2023

به گزارش تابناک تبریز، عابدین خرّم امروز (جمعه) در نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با مدیران آموزش و پرورش استان که با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد، تحقق سند بنیادین تحول آموزش و پرورش را که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز هست، نیازمند یک سند پایین‌دستی برای اجرا دانست و اظهار کرد: این سند پایین دستی می‌تواند متناسب با زیست بوم هر منطقه یا استان شود.

وی با اشاره به اینکه تبریز، شهر اولین‌هاست، گفت: همه اولین‌های تبریز از جنس هنر و علم و تحقیق است.

خرّم افزود: بیانات رهبر معظم انقلاب درباره آذربایجان و تبریز مسؤولیت ما را سنگین‌تر کرده و همه باید تلاش کنیم تا این خطه را به جایگاه واقعی و شایسته آن برسانیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر ضرورت قدردانی از تلاش های گذشتگان آموزش و پرورش، گفت: مردم تبریز و آذربایجان‌شرقی اولویت خاصی برای دستگاه تعلیم و تربیت قائل هستند که تداوم آن نیازمند توجه ویژه است.

وی خاطرنشان کرد: نرخ باسوادی استان کمتر از نرخ متوسط کشوری است که یکی از دلایل آن اطلاق عنوان برخورداری به استان در سال‌های گذشته بوده و در نتیجه کم‌توجهی به حوزه آموزش بوده است.

خرّم، توسعه متوازن خدمات تعلیم و تربیت را یکی از الزامات تثبیت معیشت دانست و متذکر شد: مناطق مرزی استان به دلیل همجواری با کشورهای همسایه باید در این زمینه جزو اولویت‌ها باشد.

وی بیان داشت: بیش از ۳۷۰ مدرسه کانکسی در استان داریم که قرار است در سال‌جاری حایگزینی مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز تمام شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی تحقق سند تحول آموزش و پرورش را که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز هست، نیازمند یک سند پایین‌دستی برای اجرا دانست و یادآور شد: این سند پایین‌دستی می‌تواند متناسب با زیست بوم هر منطقه یا استان شود.

وی گفت: دستگاه آموزش و پرورش در ماه‌های اخیر شاهد یک تحول کیفی بوده که امیدواریم همچنان تداوم یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار