امام جمعه تبریز با بیان اینکه دشمن شبانه‌روز در ایجاد جنگ رسانه‌ای در تمام ابعاد اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی کرده است، گفت: در حوزه فرهنگ و رسانه باید دستگاه‌های دولتی در موضع فعال قرار بگیرند زیرا امروز میدان نبرد در جنگ ترکیبی میدان بسیار وسیع است
کد خبر: ۱۱۰۴۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۴ 13 May 2023

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد:  بازگشت سوریه به اتحادیه عرب مهر تائیدی بر پیروزی محور مقاومت در مقابله با یکی از پیچیده‌ترین توطئه‌های مشترک آمریکا و شرکای منطقه‌ای این کشور در طول یک دهه این کشور بوده است. 

پیروزی محور مقاومت به رهبری ایران/ جهان در حال تغییر است

وی با بیان اینکه پیروزی محور مقاومت به رهبری ایران به نمایش گذاشته شد و قطعا این اتفاق نشان داد که جهان در حال تغییر است، گفت: همه به این باور رسیده‌اند که در مواجهه با جبهه مقاومت،  مواضع سرسختانه خود را کنار بگذارند و  برای شکل‌گیری منطقه قدرتمند از اتکا به جریان غرب پرهیز کنند. 

امام جمعه تبریز گفت: تحولات اخیر در منطقه نشان داد که جایگاه ایران و محور مقاومت بسیار گسترش یافته است و این جریان می‌تواند در مقابله با رژیم صهیونیستی معنای خاصی پیدا کند. 

وی ادامه داد: حل و فصل مسائل منطقه‌ای بین‌ کشورهای مسلمان، موضوع  خلاف خواست رژیم صهیونیستی است. 

دکترین امنیتی اسرائیل برای مهار ایران دچار چالش‌های بسیار جدی شده‌اند

نماینده ولی فقیه در استان متذکر شد: دکترین امنیتی اسرائیل برای مهار ایران دچار چالش‌های بسیار جدی شده‌اند و در وضعیت فعلی که اسرائیل در شرایط ضعیف قرار دارد، جهان اسلام به این سمت می‌رود که روی مساله اصلی خود یعنی فلسطین تمرکز کند و بخش‌های عمده این طرح توطئه را خنثی‌سازی کنند.

امام جمعه تبریز به اظهارات  مشاور امنیت ملی آمریکا در روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: او اظهاراتی مطرح کرد که وجود محتوای ضد ایرانی حاوی یک اعتراف مهم بود و او ضمن انتقاد از خروج ترامپ از برجام گفته است که ما به موقعیتی باز گشته‌ایم که قبلا در آن قرار داشتیم. 

مشکل آمریکا اشتباه محاسباتی است 

وی افزود: مشکل آمریکا اشتباه محاسباتی است چراکه آنها در برهه‌های مختلف در رابطه با مواجهه با مردم شریف ایران دچار اشتباه محاسباتی شده‌اند و راهی را طی کرده‌اند که جز پشیمانی چیزی به دنبال نداشت. 

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: حمایت از آشوب‌هاس ایران آخرین اشتباه آمریکا بود که امروز هم شاهد تجزیه و افول جریان اپوزیسیون هستیم و آمریکا به ابراز تمایل به مذاکره با زبان بی‌زبان کرده و الان آنها به خطای محاسباتی خود اقرار می‌کنند. 

ایران تسلیم زیاده‌خواهی غرب نخواهد شد/ غرب رویه خود را اصلاح کند

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: ایران تسلیم زیاده‌خواهی غرب نخواهد شد و غرب باید رویه خود را اصلاح کند که البته بازگشت از مسیر اشتباه کمترین خواسته ایران است. 

وی گفت: قاعده مواجهه با ایران قدرتمند تغییر کرده و غرب باید متوجه این تغییر باشد؛ آمریکا نباید به جای اصلاح خود از ادبیات و سیاست مخرب خود استفاده کند. 

آل‌هاشم متذکر شد: قطعا هرگونه خطای رژیم مستقیما متوجه آمریکا خواهد بود. 

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به سفر فرمانده کل نیروی انتظامی کشور به استان گفت: از حضور ایشان و خدمات ارزنده سردار عبدی تشکر می‌کنم و انتصاب سردار محمدی را تبریک عرض می‌کنم. 

وی گفت: از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات تشکر می‌کنم که دیروز برای بررسی آموزشی و تحقیقاتی دانشگاهی و آموزشی آمده بودند.

۳ خصلت نشانه نفاق 

امام جمعه تبریز در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) گفت: سه خصلت وجود دارد که نشانه نفاق است و در هر کسی این سه خصلت باشد، نشانه نفاق است ولو اینکه صاحبش اهل نماز و روزه باشد. «دروغگویی حتی به شوخی، خلاف وعده و تخلف به وعده، خیانت به امانت» این سه خصلت هستند. 

وی به رفتار سیاسی و اجتماعی امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: او مرد علم و دانش و تشکیلات بود؛ محفل درس امام صادق(ع) و میدان آموزشی ایشان در بین امامان شیعیان بی‌نظیر بود. 

نماینده ولی فقیه در استان گفت: برای همه مسلمان آرزوی عاقبت بخیری آرزومندم مخصوصا دعایمان با مسلمانان کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان است که جگرگوشه ما هستند و آنگونه که ما برای آنها دلسوزی می‌کنیم، آنها هم برای ما می‌کنند. 

تجلیل از حکیم ابوالقاسم فردوسی 

وی در اعلام مناسبت‌های هفته به سالروز ابوالقاسم فردوسی اشاره کرد و گفت: اهمیت شعر برای مردم ایران بسیار زیاد است و مخصوصا اندیشه این شاعر بزرگ. امید است شعرای امروزی راه و مسیر این شعرا را ادامه دهند.

آل‌هاشم در ادامه روز روابط عمومی را مورد اشاره قرار داد و گفت: روسا بهترین افراد را به سمت مدیر روابط عمومی در بیاورند زیرا مدیر روابط عمومی خوب حرف مردم را به گوش شما برسانند؛ افراد  متملق، چاپلوس را کنار بگذارید زیرا روابط عمومی چشم و گوش مسوولین هستند و باید افراد درستکار و مومن و شریف و پرانرژی و متخصص باشند. 

 دستگاه‌های دولتی در حوزه فرهنگ و رسانه باید در موضع فعال قرار بگیرند

وی با بیان اینکه دشمن شبانه‌روز در ایجاد جنگ رسانه‌ای در تمام ابعاد اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی کرده است، گفت: در حوزه فرهنگ و رسانه باید دستگاه‌های دولتی در موضع فعال قرار بگیرند زیرا امروز میدان نبرد در جنگ ترکیبی میدان بسیار وسیع است و همه وظیفه دارند که باید از تهاجم فرهنگی و رسوبات بر جای گذاشته‌اش غبارزدایی کرد و با اقدامات تحولی و اغنایی از فرهنگ ناب مردم صیانت و پاسداری کرد. 

ضرورت نزدیک کردن فرهنگ عمومی مردم به سمت هویت دینی

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: بنده بارها در شورای فرهنگ عمومی استان روی نزدیک کردن فرهنگ عمومی مردم به سمت هویت دینی تاکید کردم زیرا معتقدم نرم‌افزار اجتماعی مردم باید با هویت دینی باشد و این نرم افزار به نوعی هوایی است که ما از آن تنفس می‌کنیم. 

وی ادامه داد: هویت دینی و ملی مردم علیه مستحکمی برای انجام کارهای موثر در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی است و باید در فعالیت های اجتماعی به عقلانیت میدان مجال داد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار