سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید براینکه مسیر ایران قوی از آموزش و پرورش می گذرد و هیچ مسیر جایگزینی وجود ندارد ، گفت: برای این خاطر آموزش و پرورش باید از درون و بیرون قوی شود.
کد خبر: ۱۱۰۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰ 13 May 2023

به گزارش تابناک تبریز، مراد صحرایی روز جمعه در سفر یک روزه خود به تبریز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه برای توسعه کشور توجه جدی به آموزش و پرورش ضروری است، افزود: مقام معظم رهبری با بیان اینکه عبور از گردنه های پیشرفت بدون آموزش و پرورش میسر نیست آموزش و پرورش را زنده کرد.

وی با بیان اینکه عمق آموزش و پرورش در کشور بسیار عمیق است، ادامه داد: هشت میلیون کودک در مهد کودک ها و ۱۶ میلیون و ۱۷۶ هزار دانش آموز در مدارس کشور مشغول به تحصیل هستند.

صحرایی از برگزاری کنکور اختصاصی تربیت معلم از سال آینده خبر داد و گفت: اگر می خواهیم آموزش و پرورش در اولویت برنامه ها قرار گیرد، باید در بدنه این وزارت خانه نیز تربیت معلم در راس قرار بگیرد و برای این موضوع راهکاری جز احیای تربیت معلم نداریم.

وی با اشاره به اینکه جذب استاد در تربیت معلم باید اصلاح می شود، افزود: سال گذشته ۲۳۱ استاد جذب شده اند که موظف به گذراندن دوره حضوری تخصصی هستند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه کیفیت مدارس دولتی باید ارتقا یابند، گفت: برای تحول در آموزش و پرورش جز اینکه عینکمان را عوض کنیم چاره دیگری نداریم، متاسفانه آنچه را که در مدارس هزینه نمی کنیم، مجبور می شویم در آسیب های اجتماعی هزینه کنیم.

انتصاب وزیران آموزش و پرورش متعدد در ۱۰ سال گذشته عجیب است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این دیدار با تاکید بر رفع گلایه رهبر در خصوص حواشی و ماموریت وزارت آموزش و پرورش گفت: انتصاب پنج وزیر و چهار سرپرست در ۱۰ سال برای یک وزارتخانه، موضوع عجیبی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم از نوع حکمرانی، وضعیت نیروی انسانی، کیفیت آموزش و عدالت در آموزش و استخدام بعنوان چالش های نظام آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: باید برای رفع چالش ها و عبور از مشکلات، بیشتر از نکته نظرات کارشناسان بهره مند شد.

وی پایبندی به اسناد تحولی کشور به ویژه سیاست های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اسناد تابعه آن و جلوگیری از اسنادی که مغایر با ارزش های انقلاب اسلامی به ویژه سند ۲۰۳۰ بعنوان مهمترین راهکار ارتقای کیفی آموزش و پرورش یاد کرد.

امام جمعه تبریز افزود: فراهم کردن فرصت خلاقیت برای معلمان و دانش آموزان، ایجاد همکاری و تعامل برای حل مسائل اجتماعی ،پیاده کردن رویکرد مدرسه محوری، ارتقای شخصیت و منزلت معلمان، ارتقا شفافیت و رفع تعارض منافع آموزش و پرورش، اصلاح جذب و مقابله با سیاسی کاری و نیز تقویت هویت دانش آموزان می تواند زمینه ساز مناسبی برای بهسازی و تحول نظام آموزش و پرورش باشد.

هویت فردی افراد در آموزش و پرورش شکل می گیرد

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه اساس و پایه هویت فردی اجتماعی افراد جامعه در آموزش و پرورش شکل می گیرد، گفت: توسعه نظام نیز از مسیر آموزش و پرورش محقق می شود.

عابدین رضوی خرم ادامه داد: در شرایط فعلی آموزش و پرورش به تنهایی ۱۰ تا ۲۰ درصد می تواند رسالت خود را در توسعه نظام محقق کند، و با پای کار آمدن همه نهادها می توان کاری ماندگار در این حوزه انجام داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار