مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی از تولید ۲۵ میلیون نهال تا پایان سال ۱۴۰۲ در استان خبر داد و گفت: میزان اشتغال در نهالستان‌های منابع طبیعی استان تا به امروز ۲ هزار و ۲۰۰ نفر روز می باشد که انتظار می رود تا پایان سال این رقم افزایش قابل توجهی داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۰۵۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱ 15 May 2023

به گزارش تابناک تبریز، سیروس داودی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی در همایش سراسری طرح کاشت یک میلیارد درخت ویژه دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای تبریز با تشریح طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور در بازه زمانی چهار ساله آینده و سهم آذربایجان شرقی و تعهد ۲۵ درصدی سهم تولید نهال این طرح در استان، اظهار کرد: پتانسیل و فعالیت حداکثری نهالستان‌های اداره کل منابع طبیعی استان برای تولید نهال در راستای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور معادل تولید ۵۰ ساله نهالستان های اداره کل منابع طبیعی استان است.

وی در ادامه بر لزوم هماهنگی و همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای تبریز برای مشارکت در اجرای این طرح و ایجاد بوستان های روستایی و توسعه زراعت چوب، توسعه فضای سبز تاکید کرد. 

داودی اظهار داشت: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در بازه زمانی چهار ساله در کشور و همچنین الزامات تحقق شعارهای سال ۱۴۰۱ و سال ۱۴۰۲ و دغدغه های مقام معظم رهبری در بحث تولید و اشتغال، از ابتدای نیمه دوم سال ۱۴۰۱ تاکنون احیای ۸۰ درصدی ظرفیت نهالستان های استان و رشد تولید چند صد برابری نسبت به سال های قبل در نهالستان های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجانشرقی محقق شده است، بطوری که تا پایان سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۵ میلیون نهال تولید خواهد شد.

وی همچنین افزود: میزان اشتغال در نهالستان های منابع طبیعی استان تا به امروز ۲ هزار و ۲۰۰ نفر روز می باشد که انتظار می رود تا پایان سال این رقم افزایش قابل توجهی داشته باشد.

فرماندار شهرستان تبریز نیز در همایش سراسری طرح کاشت یک میلیارد درخت ویژه دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای تبریز با اشاره به شعار سال ۱۴۰۲ «مهار تورم، رشد تولید» گفت: این شعار به منزله فرمان مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۲ برای مهار تورم است. 

علی جعفری آذر افزود: تلاش حداکثری برای تولید در روستاها مدیون زحمات بخش کشاورزی و همت بالای کشاورزان در امر تولید است. 

وی در پایان بر همکاری و هماهنگی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای تبریز در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت تاکید کرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی هم در این همایش بر لزوم همکاری و هماهنگی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای تبریز در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور با منابع طبیعی تاکید کرد و اظهار داشت: بیش از ۸۰درصد از ظرفیت نهالستان های راکد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی شرقی احیاء و فعال شده اند و در زمینه تولید در این نهالستان ها با رشد چند صد برابری مواجهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار