بسته ویژه خبری تابناک؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛تیترهایی مانند:«مجادله اصلاح‌طلبان با چمران در شورای شهر»،«واکنش کمالی به باهنر»،«رفتار جالب عضو هیات مدیره یک بانک دولتی!»،«دولت بمب خبری ایران خودرو را خنثی کرد »،«درآمد اکبر عبدی از کار با ده‌نمکی چقدر بود؟»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۹۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱ 28 October 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

هشدار نسبت به بمب های متحرک در خودروهای ایرانی

هفته گذشته اما خبری مهم از سوی مسوولان صنعت سی ان جی کشور اعلام شد و آن، در معرض انفجار بودن خودروهای دوگانه سوز بود.این خودروها از آنجاکه تست های لازم برای بررسی میزان فرسودگی شان انجام نشده، به دلیل نازک شدن لایه کپسول های سی ان جی خود، در معرض خطر انفجار قرار دارند.آن طور که رییس انجمن جایگاه‌داران سی ان جی کشور، عنوان کرد، در حال حاضر سه میلیون خودرو دوگانه سوز در معرض خطر انفجار قرار دارد و باید فکری به حال تست ادواری آنها کرد. به گفته اردشیر دادرس، موعد بازرسی ادواری این سه میلیون خودرو فرا رسیده است و اگر نسبت به تست آنها اقدام نشود، خطرساز خواهند بود.وی با بیان اینکه بازرسی ادواری دوگانه سوزها به خط قرمز رسیده، از وقوع شش مورد انفجار دوگانه سوزها خبر داد و تاکید کرد و هرچه زمان بگذرد، ضریب خطر این خودروها نیز بالاتر می رود. مسوولان سی ان جی کشور اما هشداری دیگر نیز دادند و آن خطر تعطیلی واحد های تولیدی شان بود. به گفته آنها،خودروسازن بدهی 50 میلیاردی شان را با سازندگان کپسول های سی ان جی تسویه نکرده اند و با ادامه این شرایط، تا یک ماه دیگر این صنعت خواهد خوابید.


مجادله اصلاح‌طلبان با چمران در شورای شهر

در جلسه شورا شهر تهران چند تن از اعضای شورا درخصوص ساخت بیمارستان هسته‌ای در بوستان ولایت بدون مجوز شورا موضوعاتی را مطرح کردند که در ادامه سالاری (رئیس کمیسیون شورا) بر نحوه اداره جلسه توسط چمران (رئیس شورا) و عدم پاسخگویی درباره ساخت بیمارستان هسته‌ای با رئیس شورا درگیری لفظی پیدا کرد.درگیری‌ها و بگو مگوها که بالا گرفت، سالاری قصد ترک جلسه را داشت ولی مانع از آن شدند.چمران گفت: تذکرات پیش از دستور در اینجا سخنرانی و اعلام موجودیت شده که این درست نیست. دوستان می‌خواهند جلسه را شلوغ کنند و بهم بریزند. قرار بود ۵ نفر پیش از آغاز دستور جلسه تذکر بدهند که دادند. از معاون شهردار هم خواستیم که در جلسه دیگری درباره بیمارستان هسته‌ای توضیح بدهند.بارها در لابلای سخنرانی اعضای شورا، همهمه‌ها بالا می‌گرفت که باعث قطع شدن سخنان اعضا می‌شد. یکی از این اعضا الهه راستگو بود که بعد از قطع سخنانش گفت: طرف دیر می‌آید و حرف بیهوده می‌زند؛ داریم درباره چیزی که حق مردم است سخن می‌گوییم اما همه با هم حرف می‌زنند.


رسوایی جدید در لیگ برتر ایران

در روزهایی که همه از موفقیت استقلال خوزستان حرف می زدند، برخی افراد ادعا می کردند عبدالله ویسی با یک جادوگر همکاری دارد. البته ویسی به باشگاه اعلام کرده این شخص دعا نویس است و بدشانسی را از تیم دور می کند.تا این که در جریان بازی دیروز استقلال خوزستان و همنام اهوازی اش یکی از بازیکنان استقلال اهواز کاغذی را از درون دروازه خسوس، دروازه بان برزیلی استقلال خوزستان در آورد که روی آن ورد نوشته شده بود!


پاسخ حسینیان به شبهه دست دادن امام حسین (ع) با عمربن‌سعد

روح‌الله حسینیان طی یادداشتی در پایگاه پژوهشی مركز اسناد انقلاب اسلامی قرار داده است به بررسی شبهاتی كه با عنوان مذاكره امام حسین (ع) با عمر بن سعد مطرح شده است، می نویسد:« در هیچ‌یك از منابع سخنی از دست دادن ذكر نشده، بلكه برعكس سخنی از دست ندادن است كه كنایه از بیعت نكردن یا تسلیم نشدن است. قیس بن اشعث به امام پیشنهاد سازش با ابن زیاد را داد. امام در پاسخ فرمودند: «به خدا قسم هرگز دست ذلیلانه به شما نخواهم داد و مانند بردگان فرار هم نخواهم كرد»


حساب ذخیره ارزی امامزاده نیست!

یک اقتصاد‌دان گفت: حساب ذخیره ارزی امامزاده نیست، قرار بود حساب ذخیره ارزی همچون خونی در بازار بخش خصوصی توسعه پیدا کند. محمد ستاری‌فر امروز - سه‌شنبه - در دومین نشست راهبردی اقتصاد ایران که با موضوع "راهکارهای عبور از رکود" در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، با بیان این‌که هم‌اکنون در ایران به اشتباه به دنبال اصلاح پیامدهای اقتصادی هستیم، اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل ما که باید به آن بیشتر توجه کنیم در دو بخش نهادی قانونی و اجرایی است که آن هم با پی‌ریزی گفتمان توسعه در بین رهبران حاکمیت، نظام تدبیر و پی‌ریزی قواعد نهادی با کیفیت لازم محقق خواهد شد.


واکنش کمالی به باهنر

دبیرکل حزب اسلامی کار گفت :همان طورکه یک تندروی اصلاح طلب می تواند برای کشورمشکل ایجاد کند یک اصولگرای تندروهم می تواند برای مملکت دردسرآفرین باشد.حسین کمالی درگفت و گو با سایت نواندیش درارزیابی خود از اظهارات اخیرمحمدرضا باهنرمبنی براینکه " اصولگرایان باید به نیروهایی برسند تا مجلس دهم حتی دست اصلاح‌طلبان معتدل هم نیفتد " اظهار کرد: اگر این صحبت ها در چارچوب یک رقابت منطقی مطرح شده باشد عجیب نیست و موضوعی هم نیست که از تفکرو تصور عمومی به دورباشد .او با بیان اینکه به نظرمن این عجیب وغریب نیست که محافظه کاران همه چیز را برای خود و درچارچوب منافع خود بخواهند خاطرنشان کرد: آقای باهنر به لحاظ سیاسی فردی پخته است هم چنین ایشان با منافع ملی آشناست و می داند که این محدودیت ها درچارچوب منافع ملی قابل تعریف نیست و باعث خواهد شد تا جمعیت خاموش افزایش پیدا کند .


اسرائیلی ها به دنبال دریافت «غرامت»توافق هسته ای ایران

السفیر نوشت، موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در نخستین مرحله از دور جدید رایزنی های رژیم صهیونیستی با مقامات آمریکایی به منظور باج گیری از آمریکا بعد از دستیابی به توافق هسته ای با ایران، وارد آمریکا شد.این روزنامه لبنانی نوشت: روشن است که دستور کار مذاکرات بین یعلون و همتای آمریکایی اش اشتون کارتر فقط به دریافت «غرامت» پس از توافق هسته ای با ایران محدود نمی شود بلکه شامل کل روابط نظامی و امنیتی اسرائیل می شود که استحکام خود را حتی در سایه شدیدترین اختلافات و تنش ها بین دولت آمریکا و کابینه اسرائیل به اثبات رسانده است. در این چارچوب برای نخستین بار به طور علنی اعلام شد آمریکا با اسرائیل در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای همکاری خواهد کرد.


بگومگوها قبح دست دادن با مسؤولان آمریکا را می‌ریزد

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بحث مذاکره و دست دادن امام حسین(ع) با عمر سعد گفت: دست دادن به دشمن نماد است، تنها ادب اسلامی نیست و سیدالشهدا(ع) جواب نامه ابن زیاد را نداد، بنابراین، این که بگویند امام حسین(ع) با عمر سعد دست داد یا حتی مذاکره کرد، اینها حرف‌های درستی نیست.به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی، نماینده مردم کرمان با اشاره به بحث مذاکره و دست دادن امام حسین(ع) با عمر سعد اظهار داشت: استفاده ابزاری از مقدسات در هر زمانی نادرست است، بنابراین از همه کسانی که حاضر در عرصه سیاست هستند، انتظار است که نظرات خود را ابراز کنند؛ اما رنگ دینی و مذهبی دادن به این نظرات به نظر می‌رسد که وجهی ندارد. تداوم این بگومگوها قبح دست دادن با مسؤولان آمریکا، دست دادنی که نماد دوستی است را می‌ریزد.


رفتار جالب عضو هیات مدیره یک بانک دولتی!

شنيده شده است يكى از اعضاي هيات مديره يكي از قديمى ترين بانك هاى دولتي از دو روز پيش برغم پايان خدمت و صدور حكم بازنشستگى و تسويه مالى و برغم فقدان هرگونه رابطه كارمندى با بانك مربوطه، با اين استناد كه بنده با حكم وزير اقتصاد و دارايي بر اين مسند نشسته ام و تا زمان صدور حكم بركنارى توسط وزير ، پست و امكانات و اتاق عضو هيات مديره را تحويل نميدهم از ترك محل كار سابق خود خوددارى مي نمايد! به گزارش پارسینه، در همين رابطه گفته مي شود نقل قول هايي منتسب به وزير مربوطه نيز وجود دارد كه حاكي از توصيه هايي از برخى دستگاههاى نظارتى خارج از حوزه دولت داير بر چاره انديشي براى حفظ وی در هيات مديره اين بانك صددرصد دولتي است.وی كه از همشهريان رييس جمهور سابق و فعلي است در ابتداى دولت اول محمود احمدى نژاد بسرعت پله هاي ترقي را ظرف دو سال ابتدايي آن دولت پيمود و در سال ١٣٨٦ بعنوان عضو هيات مديره اين بانك معظم منصوب گرديد .


قاچاق گوشی تلفن همراه در رتبه سوم قرار گرفت

هم اکنون حجم قاچاق سالیانه تلفن همراه ۱.۸ میلیارد دلار برآورد می‌شود. در واقع، نیاز بازار گوشی تلفن همراه ۱۴ میلیون دستگاه در سال برآورد شده که از این تعداد، ۲ میلیون دستگاه واردات رسمی و حدود یک میلیون دستگاه هم تولید داخل است و مابقی نیاز بازار به شکل قاچاق وارد کشور می‌شود.به گزارش روز نو، در این میان، آمارهای رسمی گمرک ایران نشان می‌دهد که در سال ۹۳ حدود ۶۸۰ میلیارد ریال کشفیات گوشی تلفن همراه قاچاق داشته ایم.البته تا سال ۱۳۸۴ که تعرفه واردات گوشی تلفن همراه صفر بود، قاچاق چندانی نداشیم و واردات به شکل رسمی بود ولی از سال ۱۳۸۵ که تعرفه ۶۰ درصدی برای واردات گذاشته شد، کشفیات گمرک هم به ۷۰ میلیارد ریال رسید و از این لحاظ، بعد از مشروبات الکلی و البسه در رتبه سوم کشفیات قاچاق قرار گرفت.


دولت بمب خبری ایران خودرو را خنثی کرد

مدیرعامل ایران خودرو در حالی چندی پیش از انفجار بمب خبری در این شرکت خبر داد که به نظر می رسد با توجه تصمیمات جدید دولت برای بازار خودرو،این بمب خنثی شده است.به گزارش صنعت نویس،منابع آگاه تاکید می کنند که بمب خبری ایران خودرو مربوط به کاهش قیمت برخی از محصولات این شرکت بوده است. به گفته آنها،ایران خودرو قصد داشته برای رهایی از رکود و خالی کردن پارکینگ هایش،قیمت برخی محصولات خود را کاهش دهد تا از این راه مشتریان را جذب کند. این در حالی است که ظاهرا ایران خودرویی ها با توجه به تصمیم دولت مبنی بر ارائه تسهیلات 25 میلیون تومانی به مشتریان، از این تصمیم خود منصرف شده اند.در واقع ازآنجاکه تسهیلات موردنظر احتمالا بازار خودرو را تکان خواهد داد،مسوولان ایران خودرو از کاهش قیمت محصولات خود منصرف و چشم به تسهیلات موردنظر دوخته اند.


اگر آقا مصلحت می‌دانستند می‌گفتند رسایی تصمیم بگیرد!

مسعود پزشکیان در صفحه اینستاگرام خود ضمن تکذیب ادعای حمید رسایی مبنی بر امضاکردن بیانیه 5 عضو کمیسیون ویژه برجام در مخالفت با نحوه تهیه گزارش، بدون این‌که این بیانیه را خوانده‌باشد،‌ تصریح کرد: مگر می‌شود، بیانیه‌ای که خودم نوشتم را نخوانده‌ باشم. اگر آقا مصلحت می‌دانستند می‌گفتند آقای رسایی تصمیم بگیرد، آیا داد و فریاد و بی‌احترامی هم جزو اصول است؟ این فرد چه خوشش بیاید و چه خوشش نیاید، من اولین کسی بودم که در اعتراض به روش تهیه گزارش جلسه کمیسیون برجام را ترک کردم. چراکه آن‌چه قرار بود در کمیسیون جمع‌بندی شود،‌ بیرون از مجلس جمع‌بندی شده‌بود و یک‌باره روی میز اعضا قرار گرفته‌بود.


ابتکار سیبل منتقدان دولت شد

12 نماینده مجلس از یک جریان سیاسی خاص در تذکری به رئیس جمهور نسبت به آنچه مدیریت سیاسی، معصومه ابتکار، معاون وی می خواندند اعتراض کردند.به گزارش خانه ملت، در پایان جلسه علنی امروز مجلس و هنگام قرائت تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور، ابتدا تذکر مهرداد بذرپاش به رئیس جمهور قرائت شد مبنی بر اینکه وی به سازمان محیط زیست و عملکرد رئیس آن که برعهده معصومه ابتکار است، رسیدگی کند.این نماینده در ادامه تذکر خود آورده است که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به جای پرداختن به حواشی سیاسی به فکر مأموریت‌های اصلی آن سازمان باشد.همچنین فاطمه آلیا، زهره طبیب‌زاده، حسین طلا، مرتضی آقاتهرانی، شهلا میرگلوبیات، حلیمه عالی، ابراهیم کارخانه‌ای، علی کائیدی، سید راضی نوری، محمدرضاآشتیانی، محمد صالح جوکار، سید سعید زمانیان دهکردی، بهرام بیرانوند، جواد کریمی قدوسی و محمد دهقان نمایندگان تهران، ساوه، زابل، همدان، پل‌دختر، شوش، قم، یزد، شهرکرد، بروجرد، مشهد و چناران در تذکری به رئیس جمهور خواستار صدور دستور تسریع در رسیدگی به وضعیت نابسامان سازمان محیط زیست کشور و عملکرد رئیس آن شدند.


تلگرام مانند فضله موش است

احمد آریایی نژاد گفت: آدم وقتی قصد دارد غذا بخورد نگاه می کند که آشغالی در آن نباشد و اگر فضله موش در آن باشد کل غذا را نمی خورد. حال اگر بعضی از قسمت های تلگرام مشکل دارد مانند همان فضله موش می ماند. به گزارش فرارو وی گفت: اگر ما برای غذای جسم حساس هستیم چرا نباید برای غذای روح حساس باشیم؟ ما چرا باید در فضای دشمن بازی کنیم؟ آنها با هدف این کار را می کنند و ما نباید ساده لوح باشیم. لذا من با فیلترینگ تلگرام موافق هستم چون آنچه که با فرهنگ اسلامی و ملی ما متناسب نیست لزومی برای ورود آن به کشور نیست.


دولت قرارداد تولید صندوق‌های شفاف اخذ رای را بست

علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه با توجه به اینکه برای طراحی صندوق‌های شفاف اخذ رای براساس اصل 62 قانون اساسی اقدام شده بود، این صندوق‌ها به تایید شورای نگهبان نیز رسید، اظهار داشت:‌ برای صندوق‌های اخذ رای صندوقی را انتخاب کردیم که هم شفاف باشد و هم رای مردم دیده نشود.به گزارش روابط عمومی وزارت کشور، وی افزود: صندوق‌های شفاف اخذ رای به تعداد مورد نیاز و براساس اعلام هیئت‌هایی اجرایی تهیه و در اختیار ستاد انتخابات استان ها قرار خواهد گرفت.


کرکره‌ تلویزیون پایین کشیده شده است

مهدی پاکدل بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون انتقاد های تند و تیزی را درباره صدا و سیما مطرح کرد.این بازیگر گفت: به نظر من تلویزیون ورشکسته شده و همانند مغازه‌ای است که کرکره‌اش پایین کشیده شده است و از آن زیر یک عده‌ای می‌توانند داخل مغازه شوند. تلویزیون دیگر پول و شرایط لازم را ندارد و مردم هم به آن اعتماد ندارند. این بازیگر افزود: شکاف عمیقی بین مردم و رسانه ایجاد شده است. وقتی یک شبکه ماهواره‌ای با بیست و پنج نفر آدم می‌تواند در مقابل تمام شبکه‌های داخلی بایستد جای سؤال دارد.وی گفت: مردم ما به سریال‌های کشور همسایه بیشتر اعتماد می کنند؛ چرا که سریال‌های آن‌ها بیشتر شبیه زندگی‌هایشان است تا سریال‌های ما. در اینجا نمی‌توان حتی یک دعوای ساده خانوادگی را به این دلیل که می‌گویند مبادا فرهنگ‌سازی بد شود، نشان داد.


بایکوت مراسم عزاداری در صدا و سیما

جماران نوشت: در دهه اول ماه محرم هر سال، هرچه به ایام تاسوعای و عاشورای حسینی نزدیک تر می شویم برنامه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بیشتر رنگ و بوی عزاداری سرور و سالار شهیدان(ع) به خود می گیرد؛ تا جایی که می توان گفت در این دو روز بیش از ٩٠ درصد برنامه های ٦ شبکه اصلی سیما محتوای عزاداری دارند. در این میان بخشی از آنتن صدا و سیما به پخش برخی سخنرانی های مذهبی اختصاص دارد؛ سخنرانی هایی که در برخی هیأت ها و مجالس تهران، قم و... ایراد می شود. یکی از اماکنی که شاهد برگزاری مراسم رسمی سخنرانی و عزاداری بود، حرم مطهر امام راحل بود؛ امامی که محرم و صفر را عامل زنده نگه داشتن اسلام می دانست و نهضتش در همین ایام اوج گرفته و با شتاب به سوی پیروزی رفت. این حرم، امسال پس از چندین سال به مدت سه شب شاهد مراسم رسمی سخنرانی با حضور خیل مردم و با سخنرانی چند تن از روحانیون برجسته کشور بود که هر سه نفر از آنان مسئولان رسمی نظام جمهوری اسلامی ایران و یکی دیگر از آنان از اساتید محترم حوزه علمیه قم بوده است. اما آنچه بار دیگر رخ داد و کم کم به جای تعجب، باید به طور جدی ریشه های آن را بررسی کرد، بایکوت این مراسم رسمی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است.


رونمایی از شبکه دیدبان شفافیت و عدالت

احمد توکلی امروز سه شنبه در نشست خبری افتتاح سازمان مردم نهاد «شبکه دیده بان شفافیت و عدالت» هدف از تاسیس آنرا استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای اجرای عدالت ذیل قانون اعلام کرد و گفت: فرمان هشت ماده ای امام «ره» برای دفاع از شئون اجتماعی مردم و همچنین فرمان هشت ماده ای مقام معظم رهبری که برای احقاق حقوق شهروندی و اداری ایران اسلامی بوده است، بسیار اندک مورد اهمیت مسئولین قرار گرفت. وی با بیان این که ما از سال ۸۱ تا سال گذشته که رهبری از نحوه برخورد با فساد گلایه کردند و از برگزاری سمینارهای مدام بی فایده که هیچ سودی برای مقابله با فساد ندارد انتقاد کردند شروع به برگزاری جلسات خود کردیم تا کمک حال دستگاه های اقتصادی مقابله کننده فساد باشیم، ادامه داد: گاهی دیده می شود فساد به صورت سیستمی و دستگاهی رشد می کند و مسئولین خود گرفتار فساد شده اند، خود مرتکب خطاهایی می شوند و یا فساد در معنای دیگر گریبان مجریان قانون را می گیرد و در آن قسمت ها نفوذ می کند و افرادی که خود باید با فساد مقابله کنند دچار مشکل می شوند.


شاهزاده قاچاقچی: مصرف شخصی دارم!

الاخبار نوشت: "عبدالمحسن بن ولید آل سعود" فرزند نوه مؤسس خاندان حاکم در عربستان است. وی برادرزاده امیر حائل و عضو کمیته بیعت "سعود بن عبدالمحسن بن عبدالعزیز" است. این درحالی است که نوادگان عبدالعزیز در اکثر کشورهای دنیا مصونیت دارند. عبدالرحمن بن ولید در فرودگاه رفیق حریری قصد داشت سوار هواپیمای خود شود و به حجاز برود. ۴ نفر او را همراهی می کردند. وی ۲۴ بسته و ۸ کیف بزرگ سفری داشت که وزن هرکدام از آنها ۴۰ کیلوگرم بود. روی هرکدام از آن بسته ها کاغذی تحت این عنوان چسبانده شده بود که نشان می داد آنها متعلق به شاهزاده مذکور بودند. اما پس از بازرسی، مشخص شد مقادیر بسیار زیادی از قرصهای مخدر "کپتاگون" درون آنها قرار دارد و وزن این محموله مواد مخدر به حدود ۲ تن می رسد. همه قرصها درون کیسه های پلاستیکی مخصوص جاسازی و هوای کیسه ها کاملا خالی شده بود. این محموله حاوی نوع خاصی از کپتاگون است که "زینیا" نامیده می شود و از گران‌ترین نوع به شمار می آید. بر اساس گفته محققان، ارزش این محموله بیش از ۱۱۰ میلیون دلار است. این شاهزاده سعودی تا قبل از آنکه بازداشت شود، انکار نمی کرد این محموله متعلق به او است. وی با این حال پس از بازداشت ادعا کرد که این محموله ارتباطی به او ندارد. با پیشرفت تحقیقات، این شاهزاده سعودی اذعان کرد که مواد مخدر مصرف می کند. بقیه بازداشت شدگان نیز تأکید کردند که این محموله ارتباطی به آنها ندارد. یکی از بازداشت شدگان که "یحیی" نام دارد، اصرار می کند که وکیل این شاهزاده از او خواسته بود تا این بسته ها را با خود بیاورند، و گفته بود که در این بسته ها آثار تاریخی قرار دارد !


انتقاد شدید مشاور ابتکار به دولت و مجلس

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: دولت تدبیر و امید در مباحث محیط زیست تنها شعار سر می‌دهد و رفتار آنها نشان از نبود دغدغه اصلی در مسئله محیط زیست است. به گزارش پایگاه 598، اسماعیل کهرم پیش از ظهر امروز در نخستین همایش ملی حفاظت و احیای تالاب‌ها و دریاچه‌ها که با محوریت دریاچه زریبار در مریوان برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه دولت در بحث نجات‌بخشی دریاچه‌ها و تالاب‌ها دغدغه ندارد. مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: دولت تدبیر و امید در مباحث محیط زیست تنها شعار سر می‌دهد و رفتار آنها نشان از نبود دغدغه اصلی در مسئله محیط زیست است. وی افزود: متاسفانه نه دولت و نه نمایندگان مجلس کمترین توجهی به بحث محیط زیست نداشته و ندارند و تنها در قالب چند شعار مباحث محیط زیست را پیگیری می‌کنند که آن هم به نفع وضعیت موجود نیست. کهرم تصریح کرد: نمایندگان مجلس هم دغدغه محیط زیست ندارند چرا که در زمانی محیط زیست کشور هواپیماهای اختصاصی داشت اما امروز برای تامین امکانات سطحی همچون تهیه یک ماشین جیپ با مشکلات زیادی روبرو است. وی خاطرنشان کرد: کم‌ توجهی‌های دولت و مجلس در زمینه عدم اختصاص بودجه متناسب با نیاز و ارائه امکانات به محیط زیست دست و بال محیط زیست و محیط بانان را در راستای انجام فعالیت‌ها و رسالت‌های ذاتی بسته‌اند.


برکناری اسد از ۲۰۰۶ کلید خورد

جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی لیکس در مصاحبه با وب‌سایت خبری یونانی «پرس پروجک» گفت، سازمان شفافیت ویکی لیکس با نگاهی به اسناد دیپلماتیک به این نتیجه رسیده است که گمانه زنی بسیاری درباره جنبش پناهجویان وجود داشته است. وی توضیح داد: این گمانه زنی وجود داشت؛ معمولا مخالفان یک کشور در "استراتژی کاهش جمعیت" مشارکت می‌کنند تا قابلیت رزمی دولت را کاهش دهند. اکثر آوارگان سوری از طبقه متوسط هستند و تکه آنها به دانش زبانی، پول و برخی ارتباطات است. قطعا مهندسین، مدیران و کارمندان جزو طبقه ای هستند که برای سر پا نگه داشتن یک دولت نیاز هستند. آسانژ در ادامه تاکید کرد که یک سند افشا شده نشان می دهد که آمریکا از سال ۲۰۰۶ برای سرنگونی دولت سوریه توطئه کرده است. وی افزود: آمریکا در تلاش بود تا دولت سوریه را پارانوید کند، تلاش می‌کرد تا با القای ترس و بدبینی آن را به واکنش شدید وادارکند، تلاش می‌کرد تا آن را در مورد کودتا نگران کند، تلاش می‌کرد تا تنش‌های فرقه‌ای میان شیعه و سنی را تحریک کند. واشنگتن همچنین برای متوقف کردن سرمایه گذاری خارجی در سوریه و اعطای مخفیانه بودجه به انواع سازمان‌های غیر دولتی در سوریه برای دردسر آفرینی و استفاده از عربستان سعودی و مصر برای پیشبرد این هدف ها تلاش می‌کرد.


ارسال مواد غدایی تاریخ گذشته برای آوارگان از سوی سازمان ملل

سازمان ملل ضمن عذرخواهی ، اذعان کرد اشتباها صدها بسته مواد غذایی تاریخ گذشته برای آوارگان سوری محاصره شده در مرزهای سوریه و لبنان ارسال کرده است. به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه عربستان سعودی، حسن ابو زیتون گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه گفت، سازمان ملل متحد اذعان کرد صدها بسته بیسکویت تاریخ مصرف گذشته به یک شهر سوری محاصره شده در نزدیکی مرزهای سوریه و لبنان ارسال کرده است. این سازمان در عین حال تاکید کرده است خوردن این مواد تهدیدی حتمی علیه سلامت این آوارگان و مشخصا کودکان به شمار نمی رود. دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد تاکید کرد به دبیرخانه این سازمان در نیویورک ابلاغ شده است، 320 کارتن از 650 کارتن بیسکویتی که در تاریخ 18 ماه جاری در چارچوب کاروان کمک های بشردوستانه به زبدانی، ارسال شده، تاریخ مصرف آن ماه گذشته به پایان رسیده بود.


کشته شدن دو تهرانی با شلیک‌ اشتباهی ماموران پلیس

روزنامه ایران در شمار سه‌شنبه خود از «کشته شدن دو شهروند تهرانی با شلیک اشتباهی ماموران پلیس» خبر داده و نوشته است: «شش مأمور پلیس که از سبزوار برای دستگیری قاتلان فراری به تهران سفر کرده بودند دو مرد را اشتباهی هدف گلوله قرار دادند و ناخواسته مرگ آنها را رقم زدند.»


پروژه احمدی نژادی دردسر تازه تاجیکستان

پروژه تونل سازی دوران "احمدی نژاد” اکنون به دردسری عمده برای رانندگان تاجیکستان و دولت آن کشور تبدیل شده است. تونل "انزوب” (استقلال) در سال ۲۰۰۶ میلادی به دست شرکتی ایرانی و توسط رییس جمهوری وقت به بهره برداری رسید و تا مدت ها تکمیل نشده باقی ماند. هدف از ساخت این تونل علاوه بر ایجاد مسیر دسترسی دامی در تابستان و زمستان در مسیر جاده دوشنبه به خجند اتصال آسان تر مسیر شمال و جنوب تاجیکستان به یکدیگر بود. امروز اما عدم طراحی و اجرای کارشناسی این پروژه سبب شده تا رفت و آمد شهروندان در آن مسیر بسیار دشوارتر از گذشته شود. به گزارش خرداد، سایت استرالیایی "نیوز” با انتشار گزارشی در این باره اشاره می کند که تونل مذکور به قدری ناامن است که بسیاری از مسافران بر این باورند که برای سفر از دوشنبه به خجند دومین شهر بزرگترین تاجیکستان با خطر مسدود شدن جاده و تونل به دلیل خطر سقوط بهمن و آب گرفتگی مواجه می شوند و به همین خاطر ترجیح می دهند با صرف هزینه بالای پرواز از طریق هواپیما این تنها گزینه باقی مانده را انتخاب کنند”. این سایت اشاره می کند که این پروژه ۵ میلیارد دلار هزینه داشته است و تکمیل نشده باقی مانده بود. تونل در دوره ای سه ماهه بسته شد تا بار دیگر ترمیم شده و برای بازگشایی در سپتامبر آماده شود.


درآمد اکبر عبدی از کار با ده‌نمکی چقدر بود؟

اکبر عبدی، یکی از بازیگرانی است که در تمام پروژه‌های چند سال گذشته مسعود ده‌نمکی حضور پررنگی داشته است.به گزارش «عصر ایران»، عبدی در گفت‌وگو با برنامه «دید در شب» از رقم‌های دستمزدش با این کارگردان جنجالی پرده برداشت و گفت: در سال 1386 برای فیلم «اخراجی‌ها 1» 20 میلیون تومان دستمزد گرفتم. همچنین قراردادم برای اخراجی‌های‌ 2 و 3 به ترتیب 30 و 110 میلیون تومان بود.عبدی برای فیلم معراجی‌ها 100 میلیون، رسوایی 1، 110 میلیون و رسوایی 2، 200 میلیون تومان دستمزد گرفته است.با این حساب می‌توان گفت در مجموع درآمد اکبر عبدی از همکاری با مسعود ده‌نمکی در سال‌های گذشته 570 میلیون تومان بوده است.


گران‌ترین عَلم عزاداری چند میلیون تومان است؟

رئیس اتحادیه آهن سازان تهران از تولید سالانه سه تا پنج علم برای هیات های عزاداری ایام ماه محرم خبر داد.حبیب الله بشارتی درباره تولید علم بیان کرد: در حال حاضر علم های بکار رفته در هیات ها و مراسم عزاداری عمدتاً در چهار راه مولوی و کوچه های منتهی به محله عودلاجان و یک یا دو کارگاه نیز در محله خیابان تهران نو از ورقه فولاد با تزئینات قلمکاری تولید می شود.رئیس اتحادیه آهن سازان تهران با اشاره به قیمت این علم ها گفت: اخیرا یکی از هیات های تهران یک علم 21تیغه سفارش داده که قیمت آن 15میلیون تومان است.بشارتی درباره بزرگترین علم موجود در کشور اشاره کرد: بزرگترین علم کشور در حسینیه حضرت علی اصغر(ع) کاشی ها موجود است که 39 تیغه دارد و قیمتی بیش از 30 میلیون تومان دارد.


تشکر معنادار نوبخت از ترکان

نوبخت سخنگوی دولت امروز درباره واکنش ترکان مشاور رئیس جمهور به نامه اخیر چهار وزیر به آقای روحانی گفت: از آقای ترکان تشکر می کنیم که فرصتی فراهم کرد از دوستی که با صراحت لهجه و ادبیات خودشان مطالبی را مطرح می کند ، یادی کنیم.


هشدار نسبت به حضور مفسدان اقتصادی در انتخابات

مرتضی الویری فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با ایلنا، نسبت به حضور مفسدان اقتصادی مرتبط با دولت گذشته در انتخابات هشدار داد.وی افزود: در دنیا به ندرت افرادی را می‌بینید که به صورت فردی وارد انتخابات شوند و این احزاب فراگیر هستند که نامزدها را شناسایی می‌کنند و براساس امکانات مالی که حزب در اختیار آن افراد قرار داده است، این نامزدها به معرفی خود خواهند پرداخت.الویری ادامه داد: در سیستمی که احزاب سرکوب می‌شوند پول و ثروت حرف اول را می‌زند و این تبری بر درخت دموکراسی است.این فعال سیاسی گفت: نگرانی بالاتر این است که جریان‌هایی که در دوران هشت ساله احمدی‌نژاد به پول‌های کثیف دست پیدا کردند و ارقام چند هزار میلیاردی به جیب زدند، وارد عرصه انتخابات شوند.


زاکاني به سمت احمدي نژاد مي رود

عبدالرضا داوري،چهره نزديک به محمود احمدي نژاد در گفتگو با خبرگزاري آريا،گفت:ريشه هاي جريان ايثاگران را بايد در سازمان مجاهدين انقلاب و جناح راست اين سازمان جستجو کرد . باتوجه به سوابق آقاي حسين فدايي و ارتباطاتي که ايشان با اين جناح داشته است طبيعتا ممکن است در برخي موضوعات با نوع مواضع آقاي زاکاني متفاوت باشد .وي افزود:آقاي زاکاني برآمده از شبکه بسيج دانشجويي است بنابراين محافظه کاري جريان ايثارگران بيشتر از رهپويان است لذا تفکيک اين دو از سالهاي گذشته از همينجا صورت گرفته است.درواقع اينکه آقاي زاکاني احساس کرده بر اساس ضرورتي يک جمعيت مستقل از ايثارگران تحت عنوان رهپويان ايجاد کند برمي گردد به محافظه کاري ايثارگران در برخي موضوعات .محافظه کاريي که مي تواند موجب بروز اختلافات ميان اين طيف با رهپويان شود هرچند که بنده اختلاف راهبردي ميان اين دو جريان نمي بينم .داوري تاکيد کرد:اتفاقاتي که اخيرا در ماجراي برجام رخ داد باعث فروپاشي جريان اصولگرايي شد لذا همانطور که فتنه 88باعث فروپاشي اصلاحات شد و اصلاح طلبان محورهاي اصلي خود را کنار گذاشتند و دور آقاي هاشمي جمع شدند به نظر مي رسد در جريان اصولگرايي هم نوعي فروپاشي اتفاق افتاد به طوري که بخشي از اين جريان به جريان آقاي هاشمي و طيف اعتدالي پيوستند و بخشي ديگر نيز دراين مرحله سردرگم و حيرت زده هستند البته بنده فکر مي کنم در ماههاي آتي يک دو قطبي مجددا در صحنه سياسي کشور بازتوليد مي شود يک قطب حول محور آقاي هاشمي و قطب ديگر حول محور آقاي احمدي نژاد شاهد خواهيم بود.اين فعال سياسي اظهار داشت:بخش مهمي از اصولگرايان در ماجراي برجام ناکام ماندند و نتوانستند منويات خودشان را تصويب کنند اينها حول محور گفتمان آقاي احمدي نژاد بازسازي مي شوند و به لحاظ گفتماني ،جمعيت رهپويان و آقاي زاکاني به گفتمان آقاي احمدي نژاد رجوع مي کنند.


اصولگرای تندرو هم می تواند مشکل ساز باشد

دبیرکل حزب اسلامی کار گفت :همان طورکه یک تندروی اصلاح طلب می تواند برای کشورمشکل ایجاد کند یک اصولگرای تندروهم می تواند برای مملکت دردسرآفرین باشد.حسین کمالی درگفت و گو با سایت نواندیش درارزیابی خود از اظهارات اخیرمحمدرضا باهنرمبنی براینکه " اصولگرایان باید به نیروهایی برسند تا مجلس دهم حتی دست اصلاح‌طلبان معتدل هم نیفتد " اظهار کرد: اگر این صحبت ها در چارچوب یک رقابت منطقی مطرح شده باشد عجیب نیست و موضوعی هم نیست که از تفکرو تصور عمومی به دورباشد .او با بیان اینکه به نظرمن این عجیب وغریب نیست که محافظه کاران همه چیز را برای خود و درچارچوب منافع خود بخواهند خاطرنشان کرد: آقای باهنر به لحاظ سیاسی فردی پخته است هم چنین ایشان با منافع ملی آشناست و می داند که این محدودیت ها درچارچوب منافع ملی قابل تعریف نیست و باعث خواهد شد تا جمعیت خاموش افزایش پیدا کند .وی هم چنین درپاسخ به بخش دیگری ازاظهارنظر باهنرمبنی براینکه " اگر خدایی ناکرده مجلس دهم دست اصلاح‌طلبان معتدل هم بیفتد این دوستان نشان دادند بعد از اینکه به قدرت رسیده اند فضا را دست تندروها دادند یا تندروها آنان را مصادره کردند" خاطرنشان کرد: احتمال می دهم كه منظورآقای باهنر ازطرح این اظهار نظرها درجهت تشویق اصوگرایان برای دراختیارگرفتن اکثریت مجلس بوده است ، ضمن اینکه ایشان به همراه دوستانشان می دانند که نمي توان همه اصلاح طلبان را درقالب یک مجموعه تندرو تعریف کرد و البته همان طورکه یک تندروی اصلاح طلب می تواند برای کشورمشکل ایجاد کند یک اصولگرای تندروهم می تواند برای مملکت دردسرآفرین باشد.


سودان به اظهارات امیرعبداللهیان واکنش نشان داد

سودان به اظهارات امیرعبداللهیان درباره انتقاد از پیوستن این کشور به ائتلاف عربستان سعودی در حمله به یمن واکنش نشان داد.به گزارش نامه نیوز به نقل از د پ آ، سخنگوی وزارت خارجه سودان بار دیگر تاکید کرد که پیوستن این کشور به ائتلاف عربستان سعودی در حمله به یمن برای بازگرداندن دولت قانونی در این کشور به دلیل تعهدات ملی و منطقه ای سودان است.وی در جمع خبرنگاران در پاسخ به انتقاد امیرعبداللهیان، معاون وزیر خارجه ایران نسبت به پیوستن سودان به ائتلاف عربی عربستان در حمله به یمن، گفت: سودان روابط طبیعی و عادی با ایران دارد و و موضوع پیوستن این کشور به ائتلاف عربستان سعودی به دلیل اقتضائات ملی سودان و ائتلاف منطقه ای این کشور است و این تصمیم ارتباطی با روابط سودان با دیگر کشورها ندارد.امیرعبداللهیان، معاون وزیر خارجه ایران، روز شنبه گذشته از پیوستن سودان به ائتلاف عربی عربستان سودان در جنگ یمن انتقاد کرد و گفت که این تصمیم هیچ منفعتی برای سودان ندارد.بیش از 750 نیروی نظامی سودان به همراه تجهیزات نظامی هفته گذشته به عدن رسیدند و به نیروهای اماراتی و عربستان پیوستند.


هدایای ویژه هیئت روسی به بشار اسد

یوشینکو نماینده دومای روسیه و عضو حزب کمونیست این کشور که به همراه هیأت پارلمانی روسی به دمشق سفر کرده، هدایایی نمادین از سوی رئیس و اعضای حزب متبوع خود به بشار اسد داد.به نوشته روسیا الیوم، این هدیه "ارزشمند" شامل نمونه‌ای از "پرچم پیروزی" یا پرچم سرخ مشهوری است كه ارتش اتحاد شوروی در سال 1945 پس از پایان جنگ جهانی دوم و پیروزی بر نازی ها، آن را بر بالای ساختمان دولت آلمان در برلین برافراشت.همچنین یک مدال افتخار که به مناسبت هفتادمین سالروز پیروزی در جنگ جهانی در بهار گذشته در روسیه ضرب شده هم از سوی عضو مجلس دوما به بشار اسد اهدا شد. یك كارت تبریك با امضای "گنادی زیوگانوف" رهبر حزب كمونیست روسیه هم بخش دیگری از این هدیه نمادین به بشار اسد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار