معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:
پورمهدی گفت: در کنار بحث زلزله به تازگی برداشت‌های بی‌رویه خاک در اطراف تبریز نگرانی‌های فزاینده‌ای را دامن زده و بیم آن می‌رود در بارندگی‌های شدید و سیل‌آسا، گل و لای ناشی از این خاک برداری بحران بزرگی را به وجود بیاورد.
کد خبر: ۱۳۳۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷ 23 November 2015
به گزارش تابناک تبریز،محمدصادق پورمهدی در جلسه شورای فنی استان، گفت: تهیه این اطلس که در نوع خود تجربه جدیدی است می‌تواند تازه‌ترین آمار و امکانات لجستیکی و وضعیت شریان‌های حیاتی تبریز را برای برخورد و مقابله با حوادث طبیعی ارایه دهد تا براساس آن تدابیر و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به تضعیف جایگاه مدیریت بحران کشور در دولت گذشته اعلام کرد: فارغ از این موضوع، ما در برابر مردم مسوول هستیم و باید از هر لحاظ زیرساخت‌ها و شریان‌های حیاتی را برای مقابله با حوادث احتمالی طبیعی فراهم کنیم.

پورمهدی گفت: در کنار بحث زلزله به تازگی برداشت‌های بی‌رویه خاک در اطراف تبریز نگرانی‌های فزاینده‌ای را دامن زده و بیم آن می‌رود در بارندگی‌های شدید و سیل‌آسا، گل و لای ناشی از این خاک برداری بحران بزرگی را به وجود بیاورد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در این ارتباط از سازمان‌ها و دستگاه‌های مسوول خواست این مساله را جدی گرفته و با برداشت‌های بی‌رویه خاک در اطراف شهر تبریز برخورد کنند.

پورمهدی همچنین بر لای‌روبی و بازگشایی مسیر رودخانه‌های منطقه به ویژه بازگشایی مسیل‌های اطراف شهر تبریز از سوی سازمان آب منطقه‌ای تاکید کرد و گفت: با توجه به دانش و فناوری‌های روز لازم است در توسعه زیرساخت‌ها و شریان‌های حیاتی شهر، از لوزام و تجهیزات مقاوم و انعطاف‌پذیر در برابر حوادث طبیعی استفاده شود.

وی در ادامه با یادآوری جایگاه و مسوولیت‌های شورای فنی استان بر حضور شخص مدیران در جلسات این شورا تاکید کرد و گفت: غیبت مدیران در جلسات این شورا نباید به رویه ناصواب تبدیل شود و ما در ارزیابی‌های سالانه این مورد را مد نظر قرار خواهیم داد.

پورمهدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث استاندارد آسانسورها، گفت: مهم نیست که این مسوولیت را چه سازمانی بر عهده می‌گیرد، آن‌چه مهم است پاسخگو بودن سازمان مسوول در این زمینه است.

در این نشست وضعیت شریان‌های حیاتی تبریز برای مقابله با حوادث طبیعی مورد بررسی قرار گرفت و بر تقویت و توسعه این شریان‌ها تاکید شد.

همچنین مسایل و مشکلات بخشنامه فهرست بهای تجمیع وزارت راه و شهرسازی که تمامی پروژه‌های راه‌سازی را در بر می‌گیرد بررسی و مقرر شد به دلیل فراهم نبودن ملزومات این بخشنامه به دلیل نبود اعتبار و ساز و کارهای آن در استان، مراتب عدم اجرای بخشنامه به وزارت راه و شهرسازی اعلام شود.

دراین نشست همچنین راهکارهای ارتقای ایمنی در سیستم‌های حرارتی و گرمایشی گازسوز و نیز اقدامات انجام شده برای ارتقای ایمنی آسانسورها مورد بررسی قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
خاک هم بحرانی میشه اگه الان اهمیت داده نشه. همانطور که دریاچه ارومیه با بی اهمیتی ها بحران شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :