دکتر جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی
استاندار در این جلسه اضافه کرد:حتما مساعدت لازم را جهت بازسازی خانه قدیمی پدری مقام معظم رهبری متناسب با آثار موجود و دیده ها و شنیده های اهالی شهر از بافت فیزیکی آن بنا ، ارائه خواهیم نمود .
کد خبر: ۱۳۵۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷ 25 November 2015

به گزارش تابناک تبریز ، دکتر جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی ، مهندس پور مهدی معاون عمرانی استاندار ، محمدزاده معاون اقتصادی استاندار ، کاشانی فرماندار شهرستان شبستر به همراه حجت الاسلام والمسلمین محمدزاده امام جمعه شبستر و دکتر علیلو نماینده مردم شبستر و دیگر مدیران استانی و شهرستانی که برای شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی استان به شبستر سفر کرده بودند بعد از جلسه در شهر خامنه حضور یافتند و در جلسه ای جهت طرح مشکلات این شهر برگزار گردید شرکت داشتند .


در ابتدای این جلسه شریفی شهردار خامنه ضمن خیرمقدم و تقدیر وتشکر از کلیه میهمانان بالاخص استاندار محترم و هیأت همراه به معرفی کلی از شهر خامنه و آثار تاریخی و مناطق گردشگری شهر پرداخته ومشکلات و نواقص موجود در شهر من جمله لزوم ثبت ملی و بازسازی خانه شیخ محمد خیابانی و تمایل شهرداری برای ایجاد موزه مشروطه در این مکان ، معضل بیکاری و تعطیلی کارخانه نساجی و طرح های شهرداری جهت ایجاد شهرک صنفی به منظور اشتغال زایی ، لزوم بازسازی و احیاء خانه پدری مقام معظم رهبری و همچنین نیاز به همکاری تمامی دستگاهها جهت اجرای این امر مهم اشارهداشتند . شریفی شهردار خامنه از دستور ویژه شخص آقای استاندار در جلسه شورای برنامه ریزی استان به تمامی مدیران جهت پیگیری دقیق و جدی مشکلات شهر ولایت مراتب قدردانی و تقدیر و تشکر خود را از طرف مردم ولایی و با فرهنگ شهر خامنه و اعضای شورای اسلامی اعلام داشته و افزود :مطالعه جهت بازسازی خانه شیخ محمد خیابانی ، موافقت با تغییر کاربری پرونده درخواستی شهرداری جهت احداث کارگاههای کوچک و شهرک صنفی توسط بخش خصوصی ، لزوم واگذاری اراضی ملی واقع در حریم شهر خامنه جهت اشتغال زایی و فعالیت های صنعتی و کشاورزی مردم و شهرداری ، اجرای همزمان تقاطع و میدان ولایت در ورودی شهر و مسیر شبستر تسوج و همزمان با اجرای آن جهت کاهش و جلوگیری از تلفات و حوادث رانندگی و اشاره داشته و از توجه ویژه تمامی مدیران و اهتمام آنان و عنایات آقای دکتر جبارزاده مجددا قدردانی نمودند.


در ادامه دکتر جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی ، ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی شهرداری و توضیحات شهردار خامنه ، افزود : انشاءالله به دنبال آن خواهیم بود که تمامی نواقص و مشکلات شهر خامنه را یک به یک مرتفع سازیم . ایشان بازسازی و احیاء خانه پدری مقام معظم رهبری رابسیار ضروری تر و ارجح بر دیگر مشکلات و نواقص شهر دانسته و افزود : بازسازی و احیاء این منزلدر شهر خامنه به عنوان زادگاه پدری مقام معظم رهبری لازم است چرا که هر گردشگری که نام خامنه را می شنود و خامنه را به عنوان مقصد خویش انتخاب می نماید ، حتما به دنبال بازدید از یک مکان و یک خانه یا یادگاری از ولایت در شهر خامنه خواهد بود . وی با تقدیر از ارائه این طرح از سوی شهرداری افزود : حتما مساعدت لازم را جهت بازسازی خانه قدیمی پدری مقام معظم رهبری متناسب با آثار موجود و دیده ها و شنیده های اهالی شهر از بافت فیزیکی آن بنا ، ارائه خواهیم نمود . ایشان از جناب مهندس پورمهدی معاون عمرانی و مدیران کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستند که به جد پیگیر مطالعه و تصویب اعتبار ویژه جهت احیاء آن به عنوان مهمترین میراث فرهنگی آذربایجان باشند.

.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه افزود : بازسازی بنای مذکور ، سبب جذب گردشگر داخلی و حتی خارجی به شهر خامنه می گردد ، که به خودی خود می تواند در رونق و شکوفایی شهر نقش مهمی ایفا نموده و با حل این مشکل ، سایر مشکلات شهر نیز با پیگیری های همکاران مرتفع خواهد گردید .

مهندس پور مهدی نیز در حاشیه این جلسه جهت تأمین منابع مالی و اعتبارات مورد نیاز به منظور رفع نواقص و مشکلات موجود در شهر ، قول مساعدت دادند .




اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
خامنه شهر خیلی زیباییست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :