کد خبر: ۱۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰ 15 March 2015

سیدمحمد شروین اسبقیان در جمع نایب رییسان هیات های ورزشی استان اظهار کرد: با وجود این که افتخارات ورزش بانوان هرگز فراموش نمی شود، اما اگر بخواهیم در ورزش بانوان نیز موفق شویم باید مدیریت استراتژیک را در این بخش جاری سازیم.

وی افزود: متاسفانه تحرک در بین بانوان ایرانی بسیار کم است و تحرک دختران 18 ساله کمتر از زنان 40 تا 45 ساله کشورهای اروپایی است.

وی با اشاره به جایگاه ورزش آذربایجان در کشور خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی تا اوایل دهه هفتاد ورزش آذربایجان شرقی از جایگاه ویژه ای برخوردار بود و دغدغه اصلی مدیران توسعه ورزش بود اما از سال 89 به بعد افت ورزش استان به  

قدری محسوس بود که تا رتبه 27 کشور تنزل کرد و همه دغدغه ورزش استان ارتقا این جایگاه و رسیدن به جایگاه قبلی شد.

اسبقیان گفت: ماموریت من از سازمان ورزش و جوانان این است که جایگاه ورزش آذربایجان را به اوج خود برسانم و خوشبختانه این مهم در سال 92 محقق شد و استان به عنوان برتر در بین دیگر استان ها دست یافت.

وی افزود: یکی از بخش هایی که باید مورد توجه قرار گیرد، بخش ورزش بانوان است تا این بخش نیز همپای آقایان، برای استان افتخار آفرینی کند چرا که اگر بخواهیم ورزش استان در همه زمینه ها موفق باشد باید بخش بانوان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

اسبقیان گفت: باید به کلاس های آموزشی و کلاس های داوری بیش از این پرداخت شود و تعداد مربیان و صاحب نظران ورزشی افزایش یابد.

اسبقیان ادامه داد: با برگزاری کلاسها و برنامه ها می توانیم تعداد ورزشکاران را هم در ورزشهای همگانی و هم در ورزشهای قهرمانی افزایش دهیم.

معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از بیمه شدن 140 هزار ورزشکار در استان در سالجاری خبر داد و گفت: حضور این تعداد ورزشکار سازمان یافته، امکانات بیشتری را جذب ورزش استان می کند و این به معنی برخورداری ورزش استان در حد امکانات کشور است.

اکبر فرج اللهی افزود: اطلاع دقیق از امار ورزشکاران برای برنامه ریزی بسیار مهم است و اطلاعات خوب در نهایت به موفقیت ورزش استان می انجامد.

رییس گروه هماهنگی امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی نیز به موفقیت های بانوان در عرصه های بین المللی و ملی اشاره کرد و گفت: بانوان ورزشکار استان در مسابقات پارآسیایی سه مقام را به خود اختصاص دادند و در سالجاری 25 مدال رنگارنگ در مسابقات بین المللی کسب کرده اند.

ملیحه علیزاده افزود: نیاز اصلی ورزش بانوان استعداد یابی است و اهداف مهم امور بانوان توسعه ورزش همگانی و توسعه در سطح ملی و بین المللی می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار