کد خبر: ۱۴۴۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷ 14 December 2015
به گزارش تابناک تبریز از خانه ملت، رضا رحمانی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 23 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود با بیان اینکه خصوصی سازی در کشور از اهداف خود منحرف شده و مغایر با سیاست های کلی عمل می شود، گفت: شرکت ماشین سازی تبریز به عنوان شرکتی است که کل صنعت کشور را تحت تأثیر قرار می دهد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چند سال قبل شرکت ماشین سازی تبریز به بانک صادرات واگذار شد و چند سال بعد از آن به شرکت اصلی یعنی سازمان گسترش عودت داده شد و پس از آن در 3 نوبت آگهی دادند اما هیچ کس برای خرید آن اعلام آمادگی نکرد.

وی افزود: از این رو برخی افراد بر خلاف نظر وزارت صنعت، کمیسیون های اقتصادی و صنایع، مجمع نمایندگان استان و مسئولان استانی تصمیم به واگذاری آن گرفتند که ما هنوز نمی دانیم چه اصراری است که شرکتی که شرکت مادر است و در جریان برنامه های پس از برجام هیاتی به شهرستان می آیند و آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در این شرکت اعلام می کنند، ‌باز هم واگذار شود.

رحمانی در ادامه با بیان اینکه مشکلات شرکت ماشین سازی تبریز در حال حاضر با 10 میلیارد قابل حل است، گفت: این شرکت یک قطعه زمین دارد که بالای 300 میلیارد تومان قیمت گذاری شده و آقایان می خواهند آن را بفروشند لذا می خواهیم مجلس به این قضیه ورود کند البته ما هماهنگی هایی که لازم است با وزرای اقتصاد و صنعت و ریاست سازمان خصوصی سازی انجام دادیم و پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: هنوز هیچ کدام از ما مسئولان و همینطور کارشناسان قانع نشده اند که شرکت ماشین سازی تبریز واگذار شود لذا انتظار داریم هیأت رئیسه و مجلس به هر طریقی ورود پیدا کند چرا که این موضوع مصداقی برای کل واگذاری هایی است که صورت می گیرد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: متأسفانه اهداف والایی که حضرت آقا ترسیم کردند تحقق پیدا نکرده و به بند ب ماده 19 اصل 44 قانون اساسی مبنی بر اینکه اگر شرکتی آماده واگذاری نبود باید دولت در آن اصلاحات ساختاری صورت دهد و شرایط را فراهم کند عمل نمی شود که این موضوع به صنعت کشور لطمه می زند./


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
رسولی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
وضعیت امروز این کارخانه به خاطر کوتاهی رجالی مثل شماست جناب رحمانی، شما در مقابل مردم استان و صنعت به خاک نشسته آن باید پاسخگو باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
واقعأ همینیه که جناب رسولی میگن. خجالت هم خوب چیزیه!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
بی دلیل نیست. نزدیک انتخابات دلسوزی ها و مردم و کارگران و منافع مردم بیشتر به یاد می آیند....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
یاد برنامه خنوانه بخیر، قصه سنگ پا! کاش صفت این سنگ در مردم و به خصوص آقایان خاص وجود نداشت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
کمیسیون صنایع مقصری بزرگ در این امر است و بدبختانه ریاست کمیسیونش مال همین خاک است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :