کد خبر: ۱۴۷۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ 19 December 2015

عضو حزب اعتماد ملی با بیان اینکهفضای سیاسی دانشگاهباید در اختیار دانشجویان قرار گیرد و تشکل های رقیب میدان دار سیاست دانشگاه باشند، گفت:بزرگترین مصیبت برای دانشگاه این است که با توسل به قوه قهریه امنیت آن تامین شود.

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام رسول منتجب نیا در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در تالار شایانمهر دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه دانشجو به معنای عام کلمه شخصیت و پدیده ای است که می تواند در جامعه فکر تولید کند و نور و روشنایی به جامعه ببخشد، اظهار کرد: ویژگی دیگر اینپدیدهایجاد حرکت و پویایی است، جامعه ای که دانشجوی فعال در آن نباشد رو به سکون و توقف پیش رفته و تبدیل به جامعه مرده خواهد شد.

وی افزود: جوان دانشجو ضامن حیات زندگی و پویایی جامعه است، تحرک می آفریند، هر وقت که ترس بر جامعه حاکم می شود هر جا که وابستگی های مادی دست و پاگیر مسئولان و قشری از جامعه می شود دانشجو قیام می کند و این زنجیره ها را باز می کند سد ها را می شکند و فضا را آزاد می کند.

وی ادامه داد: هر زمان که عواملی بخواهند به بهانه های مختلف جامعه را تبدیل به گورستان کرده وصداها را خفه کنند و زبان ها را ببرند، جلوی هر سخنی را بگیرند دانشجوست که می تواند این فضا را بشکند و آزادی بیافریند و فضای امنیتی را به جامعه امن تبدیل کند.

منتجب نیا گفت: اگر دانشگاه ها تبدیل به پادگان شده و از سیاست و گرایش های سیاسی خالی بشود و تشکل های دانشجویی یا باید نباشد یا به صورت انتصابی وابسته به مسئولان باشد در این فضا دانشجو نمی تواند پرورش بیابد و نمی تواند به رسالت خود عمل کند.

عضو حزب اعتماد ملی با بیان اینکه جامعه مدنی باید فضای دانشگاه را تبدیل به فضای مساعدی بکند، اظهار کرد: برخی از مسئولان دانشگاه ها تصور می کنند اگر صدای دانشجو را خفه کنند به نفع نظام و دانشگاه و مدیریت است، در حالی که بزرگترین ظلم به کشور و دانشگاه است که دانشجو را به بحث و درس صرف مشغول کنیم و از مبارزه با ستم و فعالیت سیاسی برهانیم.

وی با اشاره به فرموده رهبری مبنی بر اینکه "خدا لعنت کند کسی را که می خواهد دانشگاه غیر سیاسی بشود"، گفت: اگر فضای دانشگاه امنیتی باشد دانشگاه نیست و به لحاظ باطن پادگان نظامی است.

وی افزود: در دانشگاه فضای سیاسی باید در اختیار دانشجویان قرار گیرد و تشکل های رقیب میدان دار سیاست دانشگاه باشند بزرگترین مصیبت برای دانشگاه آن است که بخواهیم با توسل به قوه قهریه امنیت را در دانشگاه ایجاد کنیم.

منتجب نیا اظهار کرد: اگر پس از سال ها امروز یاد و خاطره دانشجویان 16 آذر را گرامی می داریم این سه شهید برای برداشته شدن فضای امنیتی و برای اینکه نیروی امنیتی با اسلحه وارد دانشگاه شده بود خون خود را ریختند فکر نکنند اگر متوسل به زور بشویم می توانیم دانشجوی مفید برای کشور بسازیم، ما دانشجوی بله قربان گو نمی خواهیم دانشجویی که مطیع حکومت و مسئولان باشد نمی خواهیم دانشجویی می خواهیم که آزاد فکر کند آزاد بیندیشد دانشجویی که در چارچوب قانون و مبانی دینی بیسندیشد و حرکت کند.

حتی اگر مسئولی "علی بن ابی طالب(ع)" باشد تملق و چاپلوسی در برابر وی خطا و اشتباه است

عضو حزب اعتماد ملی تاکید کرد: حتی اگر مسئولی "علی بن ابی طالب(ع)" باشد تملق و چاپلوسی در برابر وی خطا و اشتباه است، علی در زمان حکومتش فریاد می زد که این حرکت موجب ذلت و خواری و موجب سقوط و انحراف مسئولان خواهد شد هر چه مقام بالاتر باشد تملق برای او خطرناک تر است، دانشجویان نگذارید فضای تملق و چاپلوسی گسترش یابد و منتقدان در بند بمانند و صدای آن ها را خاموش کنند.

وی افزود: ما جامعه ای می خواهیم که پیامبرش(ص) فرمود "اگر کسی تملق کند خاک به صورت او بپاشید" اگر مسئولان در دهن چاپلوسان می زدند امروز جامعه و مردم ما اینگونه نبودند و ازادی و شهامت بیشتر از این بود.

وی ادامه داد: فضای دانشجویی فضای آزادی است، به همه مسئولان دانشگاه ها می گوییم تلاش کنید که دانشجویان از هر تفکری هستند در چارچوب قانون آزاد باشند و شما به آن ها کمک کنید از فعالیت های دانشجویان نترسید، باید به دانشجو احترام گذاشت و احترام دانشجو ؛ به او آزادی و میدان دادن است نه کمک های مالی و انتظار وابستگی و چاپلوسی.

وی با بیان اینکه ثبت نام کاندیداها آغاز شده است و دو انتخاب حساس را در سال جاری پیش رو داریم و هر دو سرنوشت ساز است و هر دو در تقویت نظام اسلامی موثر است، گفت: نقش خبرگان در تداوم و ثبات جمهوری اسلامی نقش بی بدیلی است هر چه انسان های انقلابی در آن بیشتر باشد نظام ما بیشتر تضمین شده است و خطرها دفع خواهد شد.

وی افزود: مجلس در راس همه قواست اگر نمایندگان شایسته مستقل و خبره در آن وجود داشته باشند مردم حضور دارند.

وی ادامه داد: باید با کمال تاسف عرض کنم که مجلس چندین دوره است که سیر نزولی را آغاز کرده است و هر دوره وضعش بدتر می شود این مجلس را باید به جایگاه اصلی اش برگرداند نمایندگانی باید فرستاده شوند که منافع ملت را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه مجلس باید از نیروهای افراطی و تندرو خالی و مبرا بشود ، اظهار کرد: این مجلس باید از افراد فاسد و افرادی که در دولت گذشته با بعضی از اهل فساد همکار بودند ، خالی شود و جایگاهی باشد برای عصاره خواسته ملت نه کسانی که خود رطب خورده هستند که منع رطب کی می توانند بکنند.

منتجب نیا تاکید کرد: به داد مجلس برسید مجلس از جایگاه خود خارج شده است که در این راستا دستگاه اجرایی و نظارتی باید کار حساس خود را به خوبی انجام دهند.

عضو حزب اعتماد ملی تاکید کرد: دستگاه اجرایی وظیفه سنگینی را بر عهده دارد باید مراقب باشند که چه کسانی را به عنوان معتمدین روانه انتخابات می کنند متاسفانه شنیده ایم که در برخی شهرستان ها هیات نظارت افرادی را رد کرده اند که بسیار شایسته اند شایستگان را کنار زده اند که این خطای تاریخی است.

وی افزود: در دولت روحانی، فرمانداران و استانداران باید مراقب باشند، در انتخاب هیات های اجرایی وهیات نظارت هم باید مراقب باشند تا افراد فاسد وارد نشوند نه اینکه افرادی که با آن ها اختلاف سلیقه دارند.

وی با بیان اینکه باید در تایید صلاحیت ها فیلتری باشد تا افراد فرصت طلب وارد نشوند، گفت: ولی هدف آن است کهافراد فاسد وارد نشود اما نه اینکه افرادی که مخالف سلیقه ما هستند جلویشان گرفته شود.

منتجب نیا گفت: همه در راستای تلاش در جهت مشارکت حداکثریدر پای صندوق های رای موظفند، کسی که پای صندوق های رای می رود قبل از انتخاب نماینده به نظام اسلامی رای داده و تجدید بیعت کرده است.

عضو حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه در سال های گذشته تفکر ارتجاعی در کشور شکل گرفته است، تاکید کرد: باید افراد خوب را راهی مجلس کنیم هیچ کسی بدون رای مردم حق ندارد اعمال مسئولیت کند./ایسنا


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
دانشگاه تبدیل به کمپین سیاسی شده است. افسوس و هزاران افسوس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
دوست ندارید نیای دانشگاه خوب.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
من در تالار بودم و سخنران برنامه در مقابل پرسش با ادب دانشجویان بی احترامی بسیاری انجام داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
عجب آدمایی هستین شما؟ ! کل برنامه رو بنده خدا به سئوالاتتون جواب داد اما شما این حرف رو میزنید!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :