بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «معنایابی نفوذ توسط یک امام جمعه»،«نظام 2میلیارد دلار هزینه من کرده است»،«توصیه پروین به همسر پورحیدری»،«دست دادن سریالی روسای جمهور ایران و آمریکا»،«کنایه‌ آیت الله مصباح به شهید مطهری؟»و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۴۷۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶ 19 December 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

فرزند رهبر انقلاب برای خبرگان می آید؟

در پی انتشار شایعاتی در خصوص ثبت نام حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی خامنه ای در انتخابات مجلس خبرگان، با پیگیری های انجام شده مشخص گردید که وی هیچ گونه تصمیمی برای ثبت نام در این انتخابات ندارد.


معنایابی نفوذ توسط یک امام جمعه

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای تحریریه خبرگزاری فارس اظهار داشت: از موضوع‌های مهم در کار رسانه‌ای صداقت است و هیچ‌ چیزی بالاتر از صداقت برای رسانه نیست. وی به بیان مواردی در رابطه با حواشی سفر جک استراو به اصفهان پرداخت و تأکید کرد: در سفر این فرد خارجی برخی رسانه‌ها گفتند که تغییر نظر داده‌ام درحالی‌ که من گفته بودم فقط سفر جک استراو مصداق نفوذ نیست و آن‌قدر نفوذپذیر نیستیم که سفر یک فرد به کشور تأثیری در افکار ما بگذارد.امام‌جمعه اصفهان ادامه داد: نفوذ به معنای نفوذ فکری است و بیشتر مربوط به سران کشور و تاثیرگذاری بر کسانی است که فکر می‌کنند آمریکا و غرب خوبی ما را می‌خواهند و خوشبخت‌مان می‌کنند.


انتقاد وزیر راه از سازمان سوسیالیستی سازمان حمایت از مصرف کننده!

عباس آخوندی امروز در گردهمایی دست‌اندرکاران ریلی کشور به مناسبت هفته حمل و نقل به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: بدهی دولت به مجموعه اقتصاد ملی کشور، بانک‌ها، بنگاه‌های اقتصادی، واحدهای خدماتی و تولیدی و صندوق‌های بازنشستگی 381 هزار میلیارد تومان است و این نشان می‌دهد اقتصاد کشور با چالش بزرگی مواجه است. وی با انتقاد از اینکه سازمان حمایت هیچگاه نتوانسته از مصرف کننده حمایت کند، گفت: پیشنهاد می‌دهم چنین سازمان‌های سوسیالیستی و مارکسیستی قیمت‌گذاری نظیر سازمان حمایت از مصرف کننده منحل شود و باید این پیشنهاد را به مجلس هم بدهیم تا بساط این تعالیم مارکسیستی و سوسیالیستی جمع شود.آخوندی با تاکید بر اینکه هیچکس به دنبال بازار عوام فریبانه نیست، گفت: ما نباید از چنین حرکات عوام‌فریبانه بترسیم و قطعاً با قدرت پیش می‌رویم.


حرف بزنم فوتبال منفجر می‌شود

سیدرضا غیاثی در گفت و گو با فارس، در مورد انتخاب علیرضا فغانی برای قضاوت در فینال جام باشگاه‌های جهان، گفت: این انتخاب را به جامعه داوری فوتبال تبریک می‌گویم. رئیس اسبق کمیته داوران در مورد صحبت‌های محسن قهرمانی مبنی بر اینکه به صحبت‌های غیاثی توجهی نمی‌کنم زیرا او نه قضاوتی داشته نه پرچمی زده، گفت:آقای قهرمانی مردی نباید فتاده را پای زدن! اگر شما غیاثی را نمی‌شناسی و سن‌شما به داوری هایم قد نمی‌دهد می‌توانی از بزرگترهایت سوال کنی که در جام تخت جمشید قضاوت کرده‌ام. در ضمن شما همان فردی نبودی که آمدی پیش من و حسین عسگری گریه کردی تا یک داوری بگیری! آقای قهرمانی شما همان فردی نبودی که جان دخترت را قسم خوردی و گفتی آقای.... گفته که بازی را دربیاورم وگرنه چنین و چنان می‌شود؟! شما نگفتی که شاهدم هم آقای... است. اجازه بده من صحبت نکنم زیرا در آنصورت فوتبال منفجر می‌شود و دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود. شما همان نیستی که نزد دکتر دادکان هم حرف‌های دیگر زدی!


خواب ناطق‌نوری برای انتخابات!

ناطق نوری در کتاب خاطرات خو، به خاطره ای که در شب انتخابات ریاست جمهوری سال 76 دیده است اشاره می‌کند و می‌نویسد: ازنظر شخصی هیچ رغبتی نداشتم که رئیس‌جمهور شوم، بلکه به‌عنوان تکلیف آمده بودم. شب انتخابات حال خوشی به من دست داد، حالت توسلی به من دست داد، وضو گرفتم و پیش از خواب هم از خدا خواستم که خدایا امشب شب سرنوشت این مملکت و نظام است، همچنین سرنوشت معنوی من و آخرتم نیز مطرح است. آنچه خیر است و به مصلحت همان را به انجام برسان.نزدیکی‌های صبح خوابی دیدم که بسیار عجیب بود، از خواب بیدار شدم. خواب دیدم که در یک دریای وحشتناک در یک قایقی قرار دارم که کف ندارد، ولی در آب فرو نمی‌روم، مثل قایق کف دار بود و من روی آن خوابیده بودم. تنهای تنها بودم و می‌گفتم: «خدایا چطور است که من تنهایم و اینجا هیچ‌کس نیست، محافظ‌ها کجا هستند؟! در همین حال که داشتم حرف می‌زدم، دستم به دیوار ساحل خورد. همان‌جا گفتم: «عجب خدایی است که آدم را خیلی راحت نجات می‌دهد.» در این هنگام سه نفر جوان آمدند و سلام کردند. من طاق‌باز خوابیده بودم، گفتند: «مادرت منتظرت است.» مادر من فوت کرده بود- من این جوان‌ها را نمی‌شناختم و از صحبت با آن‌ها اطمینان نداشتم. پرسیدم شما چه کسی هستید؟ گفتند: اهل فلان روستا (از روستاهای نزدیک زادگاهم) هستیم- به‌هرحال، یقین کردم که آشنا هستند، به همراه آنان حرکت کردم تا به سرگروه محافظان خودم آقای «دانا» رسیدم. به ایشان گفتم: «کجا بودی و چرا من را تنها گذاشتی و هیچ‌کس با من نبود؟» ایشان گفت: «حاج‌آقا موج دریا خیلی خطرناک بود، نمی‌شد ایستاد.» جلوتر که آمدم دیدم مرحومه والده هم ایستاده و گریه می‌کند. به ایشان رسیدم و احوال‌پرسی کردم و گفتم: «حاج‌آقا کجایند؟» -پدر من مرحوم شده است- گفتند: «حاج‌آقا دارد نماز می‌خواند.» رفتم و دیدم عده‌ای به ایشان اقتدا کرده‌اند، من هم اقتدا کردم و نمازم را خواندم که یک‌مرتبه از خواب بیدار شدم.با خودم گفتم این خواب باید معنا داشته باشد، البته این خواب در تصمیم من اثری نداشت. برخی معتقدند یک آدم سیاسی خواب را در تصمیم‌گیری‌های سیاسی دخالت نمی‌دهد، بله خواب حجت نیست که من با آن تصمیم بگیرم و تصمیم هم نگرفته‌ام، اما این‌یک علامت و رؤیای صادقه بود. صبح به ستاد انتخاباتی نرفتم و آمدم به دفتر بازرسی که الان هستم. آقای «معزی» از دوستان قدیمی من آنجا بود- ما بیش از چهل سال است که با هم دوست هستیم- گفتم: آقا عبدالحسین یک چنین خوابی دیده‌ام، ایشان هم گفت: کار تمام است، این خواب نشان می‌دهد که شما انتخاب نمی‌شوی، تعبیر خواب همین است.


کنایه‌ آیت الله مصباح به شهید مطهری؟

آیت‏‌الله محمدتقی مصباح یزدی می گوید: شهید مطهری تنها منبع تحقیقاتشان کتاب فارسی سیر حکمت در اروپا بود که بر اساس همان یک کتاب نظرات فلاسفه غربی را به چالش می‏‌کشید که این در نوع خود از عجائب عالم پژوهش است.به گزارش انتخاب ؛ وی در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر و رونمایی از 25 جلد کتاب از الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در سالن همایش‏‌های این مؤسسه، گفت: از بهترین برکاتی که در سایه انقلاب اسلامی شامل مردم ایران و مسلمانان و بشریت شد برکات علمی و معنوی انقلاب بوده است.این استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این‌که «حوزه به برکت انقلاب اسلامی تعالی پیدا کرده است» خاطرنشان کرد: در زمان پهلوی و دوران طلبگی ما از بهترین افتخارات حوزه این بود که یک مقاله و یادداشتی در یکی از مطبوعات به چاپ برسد که بعدها سالنامه‏‌ای تشکیل شد که در سال چند مقاله از روحانیون در آن به چاپ می‏‌رسید و در اواخر ماهنامه‏‌ای با عنوان مکتب اسلام از قم منتشر می‏‌شد اما امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد فعالیت بسیار زیاد روحانیت در تولید علم دینی هستیم.وی با تشریح شخصیت شهید مطهری تصریح کرد: یکی از ستارگان عالم تحقیق در بین روحانیت استاد شهید مطهری بودند که برجسته‌ترین بعد پژوهش‏‌های ایشان تحقیقات فلسفی بود و بقیه موضوعات فرع آن بود، شهید مطهری تنها منبع تحقیقاتشان کتاب فارسی سیر حکمت در اروپا بود که بر اساس همان یک کتاب نظرات فلاسفه غربی را به چالش می‏‌کشید که این در نوع خود از عجائب عالم پژوهش است.آیت الله مصباح یزدی به بیان برکات علمی انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد: امروز به سبب فداکاری‏‌های امام خمینی(ره) و شهدا و رهبر عزیز انقلاب روحانیون و حوزه علمیه در حال پژوهش و تحقیق در سطح جهانی است تا جایی که امروز برخی از تحقیقات برخی روحانیون در دانشگاه‏‌های آلمان و اتریش در سطح دکترا در حال تدریس است.این استاد فلسفه حوزه علمیه قم اظهار کرد: امروز به جرأت می‏‌توان گفت که تحقیقات و پژوهش‏‌های دینی و فلسفی روحانیت از ضروریات مهم است، اما به سبب عدم تبلیغات نسبت به این امر، ناشناسی در این امر در جامعه وجود دارد.


نظام 2میلیارد دلار هزینه من کرده است

یحیی آل اسحاق معتقد است نظام دو میلیارد دلار جیرینگی برایش هزینه کرده تا او تجربه به دست بیاورد، پس در این شرایط هرجا که بتواند دینش را به نظام ادا می کند و شاید گام بعدی‌اش مجلس باشد. وی در گفت و گو با خبر آنلاین بیان می دارد که خود من معتقد هستم همین الان اگر بروم جاهای قبلی مثلا وقتی معاون وزیر یا وزیر بودم و تصمیم بگیرم حداقل 10درصد بهتر تصمیم می‌گیرم. مفهومش این است که دومیلیارد دلار نظام جیرینگی هزینه من کرده است. البته در هر مقطع سعی کرده‌ام که بهترین تصمیمات را بگیرم اما الان فهمم بهتر شده و می‌فهمم که می‌شد بهتر از اینها هم تصمیم گرفت. برخی از تصمیماتم اشتباه بود یا می‌شد تصمیم دیگری گرفت. حالا در نظامی دو میلیارد دلار هزینه من کرده است و نتیجه‌اش برای من کسب تجربه شده است، می‌توانم بروم خانه و بخوابم یا تقاضای بازنشستگی کنم. من نمی‌توانم. کف اش این است که هر کاری از دستم بربیاید برای کشور انجام دهم. منت بر کسی نمی‌گذارم. خودم برای اینکه این هزینه را جبران کنم هر کاری از دستم بربیاید را انجام می‌دهم منتها باید بفهمم که کار درستی است.


مصطفی کواکبیان تهیه کننده سینما شد

فیلم «خانم اصلاح طلب، آقای اصولگرا» با اخذ موافقت اصولی از سازمان سینمایی وزارت ارشاد شد و با نزدیک شدن به پایان بازنویسی فیلمنامه در مرحله پیش تولید قرار گرفت.نویسندگی و کارگردانی این فیلم سینمایی بر عهده صالح دلدم است که پیش از این آثاری چون مرثیه ای برای لاله زار، بازگشت، امضاء، بی دل، کباب غاز، نارمک، آکادمی کیمیایی و منشی مخصوص من را در ساخته است. تهیه کنندگی این فیلم بصورت مشترک بر عهده مصطفی کواکبیان (دبیرکل حزب مردم سالاری و نماینده ادوار مجلس) و سعید هاشمی است.


اختلاف با رئيس شورا باعث استعفای طلایی شد

ابوالفض قناعتي در این زمینه به خبرنگار پایتخت مي‌گويد: استعفاي طلايي به خاطر اختلاف با رئيس شورا براي رسيدگي به وضعيت شوراياري ها است، در واقع طلايي درخواست كرده تا هر هفته يكي از دبيران شوراياري‌ها گزارشي را در صحن شورا ارائه دهند اما آقاي چمران با گزارش 15 روز يك بار موافقت كردند لذا به نظر مي رسد برداشت‌هاي متفات از صحبت يكديگر علت مطرح شدن استعفا بوده است. اين عضو هيات رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران مي گويد: اميدواريم پيش از بررسي استعفا طلايي استعفايش را پس بگيرد، در غير اين صورت در دستور جلسه يكشنبه و يا سه شنبه هفته جاري استعفاي مرتضي طلايي بررسي خواهد شد.وي يادآور مي‌شود: بر اساس قانون پس از ايراد نظر موافقان و مخالفان در صحن شورا استعفا به راي گذاشته مي‌شود.قناعتي مي‌گويد: بعيد است كه استعفای طلايي به خاطر حضور در انتخابات مجلس دهم باشد، در واقع افراد ديگري چون محمد سالاري، احمد حكيمي پور و ولي‌الله شجاع پوريان قصد شركت در انتخابات مجلس دهم را دارند.


حجم واقعی امحای سیب‌زمینی

اطلاعات جدید به دست آمده نشان می‌دهد حجم امحای سیب‌زمینی بسیار بیشتر از آنی است که تاکنون تصور می‌شد؛ اما مسئولان دولتی با پنهان‌کاری تلاش داشتند واقعیت این سوءمدیریت را مخفی نگاه دارند.بر اساس گزارش روزنامه رسالت، مقدار سیب‌زمینی امحاشده آنگونه که در جراید اطلاع‌رسانی شده 1700 تن نیست، بلکه 11257 تن است که 1257 تن آن محصولات سیب‌زمینی شهرستان‌های داراب، شیراز، جهرم و مرودشت بوده و 10000 تن آن مقدار سیب‌زمینی است که در سال 94 در جیرفت امحا شده است.به عبارت دیگر، تناژ امحاشده سیب‌زمینی‌ها 11257 تن است که فقط 1700 تن آن اطلاع‌رسانی شده و مابقی به عمد یا به سهو رونمایی نشده است.


کسی با رای‌آوردن عزیز نمی‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در آیین اختتامیه دهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان اظهار کرد: خیلی‌ها فکر می‌کنند اگر رای بیاورند عزیز می‌شوند و اگر رای نیاورند ذلیل می‌شوند، اما اینگونه نیست چطور بنی‌صدر رای آورد اما در نهایت از کشور فرار کرد، باید توجه داشت عزت و ذلت تنها در دست خداست و خدا به هرکسی بخواهد عزت می‌دهد


واکنش عادل فردوسی پور به شایعه همکاری با وزارت نفت

مجری و تهیه کننده برنامه 90 می گوید به هیچ وجه قرار نیست با وزارت نفت کار کند. به گزارش خبرآنلاین؛ جمعه شب شایعه ای دست به دست در فضای مجازی چرخید که مضمون آن این بود؛ «شنیده ها از ساختمان خیابان طالقانی تهران حاکی از این است که عادل فردوسی پور مجری و تهیه کننده برنامه نود، مترجم قراردادهای بین المللی وزارت نفت شده است.» از همان ابتدا معلوم بود که نباید چنین شایعه ای را جدی گرفت. فردوسی پور برای کار با برنامه های ورزشی هم حساسیت زیادی دارد و ناگفته پیداست برای ورود به چنین عرصه ای، حساسیتش دو چندان می شود. عادل فردوسی پور همیشه این ادعا را داشته که فردی سیاسی به حساب نمی آید و ترجیح می دهد تمام فعالیت هایش را به تدریس در دانشگاه شریف و حضور در برنامه 90 اختصاص دهد. او هم در واکنش به این شایعه فضای مجازی، گفت: «با قاطعیت این شایعه را تکذیب می کنم و به هیچ عنوان صحت ندارد.»


نفوذ مافیای خودرو در همه جا

علی علیلو در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: چند روز گذشته جلسه‌ای با مسئولین قوه قضاییه و حجت‌الاسلام رئیسی برای پیگیری احکام قضایی مربوط به تحقیق و تفحص از صنعت خودرو داشتم و ایشان نیز برای پیگیری این موضوعات قول مساعد دادند. اما باید توجه داشت که تا زمانی که برخی حمایت‌های بی‌حساب از صنعت خودرو وجود داشته باشد شاهد پیشرفت این صنعت نخواهیم بود.وی افزود: تخلفات مالی، قراردادی و اداری گسترده‌ای در صنعت خودرو و مخصوصا در خودروسازان بزرگ وجود داشته که همه آنها در تحقیق و تفحص ها آمده است و لازم است با پیگیری مسئولین این موضوعات به سرانجام برسد.این عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که کیفیت خودرو یک موضوع مهمی در کشور است گفت: مجلس به طور جدی پیگیر کیفیت در صنعت خودرو است، اما باید عرض کنم که ریشه مشکلات صنعت خودرو در ساختار مدیریتی آن است و تا زمانی که مدیریت دولتی در خودروسازی حاکم است امکان افزایش کیفیت جدی در خودرو وجود ندارد و هرگاه پای دولت در بنگاه‌های بزرگ اقتصادی وجود داشته است انحصار و رانت نیز به وجود آمده و وضع کنونی صنعت خودرو وضعی است که دولت‌ها از گذشته تا حال به وجود آورده‌اند.وی ادامه داد: پای مافیای خورو در دولت‌ها بوده و در همین دولت نیز هست. و به همین دلیل مسئولینی که در گذشته نگاه ویژه‌ای به صنعت خودرو داشته‌اند وقتی مسئولیت مرتبط را بر عهده می‌گیرند دچار انفعال می‌شوند و این انفعال نتیجه مافیای خودروست که با بقای انحصار در این صنعت به اهداف خود می‌رسد.


تربیت سالانه ۱۴۰۰۰ تکفیری در عربستان

حجت الاسلام مهدی طائب جمعه شب در پانزدهمین یادواره ۵۲ شهید پایگاه مقاومت بسیج شهید چمران در مسجد المهدی(عج) سمنان، ضمن اشاره به اینکه بزرگترین مرکز و منبع تربیت مکتب داعش و تکفیری ها، برخی کشورهای مسلمان منطقه هستند، افزود: متاسفانه کشور عربستان که مکه مکرمه در آنجا قرار دارد و محل ظهور حضرت امام زمان(عج) است، امروز به مکانی برای تربیت مکتب داعش و نیروهای تکفیری تبدیل شده است.وی با اشاره به تقدس خانه کعبه به عنوان پناهگاه امنی برای ظهور حضرت مهدی (عج) خاطرنشان کرد: سالانه ۱۴ هزار تکفیری از مراکز و کانون های پرورش در عربستان تولید می شود.رئیس قرارگاه فرهنگی عمار گفت: دشمن برای ضربه زدن به اعتقادات ما سرمایه گذاری هنگفتی انجام داده و با ابزارهای مختلف به دنبال سوزاندن اعتقادات جوانان است، ولی مردم ایران اسلامی دیندار هستند.طائب با تاکید بر اینکه شهدا جوانان و نوجوانان ما را حفظ کرده اند، تصریح کرد: جوانان ایران اسلامی از شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی الگو می گیرند.


حسام نواب صفوی: جواب نامه ام را از پوتین گرفتم

بازیگر و وکیل جوان از دریافت پاسخ نامه اش از پوتین خبر داد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسام نواب صفوی بازیگر جوان سینما و تلویزیون که به وکالت نیز مشغول است، با انتشار پستی در اینستاگرام خود از پاسخ پوتین به نامه اش خبر داد.وی نوشت: " سلام : چند روز پيش در پستي نامه اي به آقاي پوتين نوشتم كه روسها به ايران بيايند و تمدن و فرهنگ و كشور ايران را ببينند كه بسيار جنجال برانگيز شد، موافقان و مخالفان بسيار داشت اما شواهد امر اينطور نشان ميدهد من جواب نامه ام را به درستي گرفتم خواه ايشان نامه را خوانده باشد يا نخوانده باشد.

بقول علما: الله اعلم."

فرزند رهبر انقلاب برای خبرگان می آید؟/ خواب ناطق‌نوری برای انتخابات/معرفی عمروعاص‌های1300ساله / پوتین جواب بازیگر ایرانی را داد!


فروش هوای تازه کوه های راکی کانادا در چین

به دنبال تشدید آلودگی هوا، مردم چین قوطی های هوای تازه از جنگل های کانادا را که بهای آن هر 10 لیتر بیش از 22 دلار است می خرند.روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی «ساینس آلرت» که یک پایگاه تحقیقاتی چند ملیتی است، شاید ابتدا یک شوخی به نظر برسد، اما ناگهان فروش هوای تازه «کوه های راکی» به تجارتی پرفروش در چین تبدیل شد و این محموله وارداتی از کانادا ظرف چهار روز فروش زیادی در بین مردم چین را تجربه کرد.«مسس لام» بنیانگذار این نوع تجارت به روزنامه انگلیسی «تلگراف» گفت: نخستین تجربه از فروش هوا به سال 2013 و به یک زوج کانادایی برمی گردد و این دو، یک کیسه هوا را در یک حراج موسوم به «ای بای» کمتر از 66 سنت به فروش رساندند دومین مورد نیز به 160 دلار فروخته شد و در این بین متوجه شدیم بازار خوبی برای این محصول وجود دارد.وی در گفت و گو با سازمان پست ملی کانادا گفت: تقاضا برای این محموله ها در مناطقی که آلودگی هوا در آنها زیاد است، می تواند روز به روز بیشتر شود.


راه اندازي كمپين شب چله بدون اينترنت، باخانواده

انجمن همياران زيست سبز ،به منظور درك هر چه بهتر شرايط زندگي خانوادگي و آشنايي با مصاديق خانوادگي ، خواستار كمپين "شب چله بدون اينترنت" از ساعت 19 الي 24 روز دوشنبه 30 آذرماه همزمان با شب يلدا شد تا خانواده ها از كنار هم بودن لذت برده و صميميت ها تقويت شود. به گزارش وطن اين انجمن با اعلام راه اندازي اين كمپين ، دليل آن را احياي سنت گفتگو و در كنار هم بودن خانواده ها در اجراي اين آيين ايراني اعلام كرد. بر اساس اين گزارش، يكي از مسائل اجتماعي كه جوامع امروزي به آن مبتلا هستند ضعف ارتباطات خانوادگي است و از آنجايي كه مشكلات خانواده ها به صورت ناهنجاري هاي اجتماعي بروز مي كند خانواده و سلامت آن از اهميت فوق العاده اي برخوردار است.


عارف سرلیست اصلاح طلبان خواهد بود

عضو شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان گفت: اگر آقای عارف در انتخابات مجلس دهم ثبت نام کند، سرلیست اصلاح طلبان خواهد بود.احمد حکیمی پور عضو شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان درباره برخی اخبار منتشر شده در مورد لیست های اصلاح طلبان اظهار داشت: پس از ثبت نام و بررسی صلاحیت ها لیست ها مشخص می شود.وی با بیان اینکه هم اکنون لیست هایی در فضای رسانه ای مطرح شده که گمانه زنی است، گفت: شورای سیاستگذاری هنوز به لیست ها ورود پیدا نکرده است.این عضو شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان در خصوص سرلیست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم تصریح کرد: اگر آقای عارف در انتخابات مجلس دهم ثبت نام کند، وی سرلیست اصلاح طلبان خواهد بود.


جمله توهین آمیز پوتین به ترکیه چه بود؟

جمله توهین آمیز پوتین در نشست خبری خود با خبرنگاران خطاب به رهبران ترکیه بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی مخصوصا توئیتر داشته است.به گزارش خبرآنلاین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در نشست خبری سالانه خود که در برابر صدها خبرنگار داخلی و خارجی سخن می گفت ضمن تهدید ترکیه مبنی بر اینکه اگر جرئت دارند جنگنده هایشان را به اسمان سوریه بفرستند، جمله ای خطاب به رهبران این کشور گفت که به شدت در شبکه های اجتماعی مخصوصا توئیتر فارسی و انگلیسی بازتاب داشته است.پوتین در بخشی از سخنانش جمله ای را خطاب به ترکیه به کار برد که موجب شد داوداوغلو آن را توهین آمیز و خارج از عرف دیپلماتیک بنامد. به جهت حفظ ادب و شئونات اخلاقی نمی توان اصل جمله به کار برده شده توسط پوتین را نوشت.نزدیک ترین معادل فارسی مودبانه این جمله این است که ترکیه پاچه خواری آمریکا را می کند.


توصیه پروین به همسر پورحیدری

اسطوره باشگاه پرسپولیس به دیدار این چهره سرشناس باشگاه استقلال رفت تا در بیمارستان از وی عیادت کند. پروین که در بیمارستان با فریده شجاعی همسر منصور پورحیدری مواجه شده بود، به او گفت: «ایشالا که منصور خان زود از بیمارستان مرخص می شه. ولی بعدش اجازه نده دور و بر فوتبال بیاد! دیگه از ماها گذشته.»


قالیباف در هیچ جلسه سیاسی انتخابات مجلس شرکت نکرده

دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی گفت: قالیباف در هیچ جلسه سیاسی انتخابات مجلس شرکت نکرده است.حسین قربانزاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،‌ در خصوص حضور محمدباقر قالیباف در جلسات سیاسی انتخابات محلس، اظهار داشت: تا جایی که بنده اطلاع دارم نه شخص قالیباف و نه نماینده‌ای از طرف وی در هیچ جلسه سیاسی انتخابات مجلس شرکت نکرده است.وی در ادامه افزود: اگر رسانه ای موضوع حضور قالیباف در جلسات سیاسی انتخابات مجلس را مطرح کرده، صرفا براساس گمانه‌زنی و در حالت خوشبینانه تلاش مبتنی بر حسن نیت برای تحقق وحدت حداکثری و ایجاد موج خبری و رسانه‌ای بوده است.دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در پاسخ به چرایی عدم حضور قالیباف در شورای ائتلاف منتسب به اصولگرایان گفت: طبیعتا بنده سخنگوی قالیباف نیستم و شرکت یا عدم شرکت وی را باید از خودش بپرسید.


مراقبت شورای نگهبان از گل به خودی ها

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به کارکردهای شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان به عنوان یک دروازه بان محکم در مقابل حرکت های گل به خودی می ایستد و این یکی از کارکردهای اصلی این شورا است.وی با بیان اینکه دشمن برای نفوذ نظامی تمام زور خود را در هشت سال جنگ تحمیلی زد ولی موفق نبود، گفت: دشمن خیال کرد که نیروهای نظامی ما سست شده اند، ولی پس از آن شاهد عملیات مرصادی بود که لرزه به اندامش انداخت. معمولا نفوذ از جنس سیاسی، امنیتی، نظامی در فقدان مراکز امنیتی اتفاق می افتد.صفارهرندی با طرح این سوال که آیا دشمن در مقابل جریانات پیش آمده در کشورمان احساسی برخورد می کند؟ گفت: خیر، دشمن در حال برنامه ریزی برای باز کردن راه های دیگر نفوذ است. نفوذ فرهنگی گزینه بعدی دشمن است. برخی معتقدند موضوعات امنیتی پیرامون عراق، سوریه، لبنان به ما مربوط نیست، این نگاه در ظاهر موجه است و این افراد کسانی هستند که شعار «نه غزه نه لبنان» را در سال 88 سر دادند، ولی اتفاقا این افراد دارند «مرگ بر ایران» می گویند چرا که از طریق قطع کردن دست کشورهایی که می توانند در زمان سختی به کمک مان بیآیند موجبات ضربه زدن به کشور را فراهم می کنند.


آذربایجان «مینیاتور» ایران را هم سرقت کرد

امسال ایران حضوری جدی را در اکسپوی میلان به‌عنوان یکی از رویدادهای مطرح بین‌المللی تجربه کرد؛ حضوری که با سکوت مسؤولان ایرانی نسبت به اقدام کشور جمهوری آذربایجان برای ثبت هنر نگارگری ایران به نام خود تحت تأثیر قرار گرفت.به گزارش ایران خبر، امسال در اکسپوی میلان 2015، اقدام تازه‌ای در راستای تصرف یکی دیگر از جلوه‌های هنر ایرانی توسط پاویون جمهوری آذربایجان صورت گرفت و یک‌بار دیگر بخشی از هنر اصیل ایران به نام کشور دیگری به گردشگران و مخاطبان این رویداد جهانی معرفی شد.جمهوری آذربایجان پس از ثبت «تار» و «چوگان» به‌ نام این کشور در فهرست جهانی یونسکو، این‌بار با چاپ یک کتاب نفیس از آثار نگارگری و مینیاتور هنرمندان ایرانی، برای ثبت هویت «نگارگری ایرانی» و چه‌ بسا شاهنامه و دیوان حافظ، اقدامی تأسف‌برانگیز انجام داد، اما گویا این اقدام جمهوری آذربایجان، در هیچ‌کدام از مسؤولان ایرانی حساسیتی ایجاد نکرد.


فصل جدید در حضور زنان در انتخابات خبرگان

ثبت‌نام خانم عصمت سوادی برای خبرگان رهبری احتمالا آغاز فصل جدیدی در انتخابات خبرگان و نقش‌آفرینی زنان در این مجلس است. وی پس از ثبت نام به خبرنگاران گفته است که : من قبلا هم ثبت نام کرده‌ام اما ردصلاحیت نشدم فقط شورای نگهبان نامه‌ای به من داد که خانم‌ها نمی‌توانند عضو مجلس خبرگان باشندنکته جالب این است که اگرچه در مجلس خبرگان اول و دوم نام زنی در میان کاندیداها دیده نمی‌شود، در دوره سوم 9 زن که شاخص‌ترین چهره آنان زهره صفاتی بود، برای شرکت در انتخابات خبرگان اعلام آمادگی کرده بودند. به گفته سیدعلی شفیعی در فروردین 1385، در مرحله نام‌نویسی از داوطلبان خبرگان دوره سوم، ۹ زن ثبت‌نام کردند که برخی از آنان ازنظر صلاحیت علمی مردود شدند و بقیه نیز خود استعفا دادند و به مرحله رقابت و رأی‌گیری وارد نشدند. این انصراف دادن همان و نبودِ تمایل برای شرکت در دوره‌های چهارم و پنجم هم همان. خانم صفاتی که از مجتهدین و اساتید معروف حوزه علمیه در قم است، پس از ثبت‌نام در انتخابات مجلس و تأیید صلاحیت علمی از رقابت در این انتخابات کناره گرفت و این سؤال در آن زمان به وجود آمد که چگونه ایشان وارد عرصه رقابت شد، اما در میانه راه کنار کشید؟ در جواب این سؤال، وی در مصاحبه با شماره 199 کیهان فرهنگی در سال 1382 می‌گوید: «یک شخصیتی مثل آیت‌الله صافی که می‌دانیم ایشان خیلی اهل احتیاط است، موقعی که مردم یکی دو بار از بنده خواستند کاندیدای خبرگان شوم. ایشان گفته بود صد در صد رأی می‌آورد، ولی ما نمی‌خواهیم این باب بشود، بعد به من تلفن زدند و مخالفت کردند و من کنار آمدم.»


محمد غرضی نامزد انتخابات مجلس خبرگان شد

محمد غرضی با انتشار یک پیام ویدیویی اعلام کرد نامزد عضویت در مجلس خبرگان رهبری خواهد شد. غرضی گفته ««کسی که می‌خواهد در خبرگان شرکت کند، حتما نباید روحانی باشد؛ من هم چون بیش از ۶۰ سال به فقه شیعه عمل کرده‌ام، در موقعیتی که پیدا شده، می‌روم و امتحان می‌دهم؛ اگر قبول شدم، ان شاألله در این مجلس شرکت می‌کنم.»


علاقه‌مندان به شورایی شدن ولایت فقیه، عمروعاص‌های ۱۳۰۰ ساله هستند

مرتضی آقاتهرانی نماینده تهران در مجلس و دبیر کل جبهه پایداری در همایش "سفیران بصیرت" در همدان موضوع مقابله برخی از افراد با شخص و جایگاه ولایت را پیش کشیده و گفته: عده‌ای به دنبال شورایی شدن ولایت فقیه و تخریب این جایگاه بوده و هستند که جدیداً شفاف‌تر حرف‌های خود را می‌زنند. وی با بیان اینکه باید مراقب این چنین افراد و اطرافیان آنها باشیم چرا که این ها عمروعاص‌های 1300 ساله هستند، خاطرنشان کرد: این افراد و افراد همسو با این طیف‌ها برای رسیدن به اهداف خود در حال حمله به شورای نگهبان نیز هستند که باید مواظب این موضوع نیز باشیم تا به هدف خود نرسند.


دست دادن سریالی روسای جمهور ایران و آمریکا

سریال Scandal اسکندل (رسوایی) در اپیزود 8 فصل پنجم خود به موضوع توافق هسته‌ای با ایران و عدم صداقت ایرانی‌ها در فرایند توافق می‌پردازد. در سر تا سر این اپیزود، تصاویر، گریم‌ها و بازیگری نشان از عدم صداقت ایرانی‌ها و راستگویی، وطن‌پرستی و زیرکی آمریکایی‌ها دارد. این سریال که پخش آن از شبکه ABC آمریکا از سال 2012 شروع گردیده، توسط Shonda Rhimes ساخته شده و اکنون فصل پنجم آن درحال پخش است.اپیزود هشتم فصل پنجم سریال با جملات خبرنگار «ای‌بی‌سی» نیوز آغاز می‌شود: «پس از سال‌ها شروع غلط و دیپلماسی شکست‌خورده، حالا دو کشور آمریکا و "جمهوری بندار" (ایران)، اکنون غیرممکن را به ممکن بدل کرده‌اند و در آستانه امضای توافق خلع سلاح هستند». در این خلال، دو تن از مقامات کاخ سفید شامل یک مرد مسن و یک خانم جوان بر سر عقد این توافق در حال شرط‌بندی کلامی هستند.در بخشی از این سریال، پرزیدنت گرانت رئیس جمهور آمریکا همزمان با امضای توافق هسته‌ای با رزانی، رئیس جمهور بندار دستور حمله به تاسیسات سایبری این کشور را می‌دهد.

فرزند رهبر انقلاب برای خبرگان می آید؟/ خواب ناطق‌نوری برای انتخابات/معرفی عمروعاص‌های1300ساله / پوتین جواب بازیگر ایرانی را داد!

ژوژولیست‌ها به سحر قریشی حمله کردند

خبرگزاری دانشجو در انتقاد از مطالب رسانه‌ای اخیر درباره سحر قریشی نوشته: ژوژولیست‌ها دست به کار شدند؛ تلگرامیون گوشی‌ها را از نیام برکشیدند! فرصتی تازه برای آغاز حملاعتی دیگر! باز هم التهاب، باز هم جَوگیری، باز هم تلگرام؛ ژوژولی‌ها آمدند! صحبت‌های «سحر قریشی» بهانه‌ای جدید برایشان فراهم کرد. او به‌خاطر اظهاراتش در یک تاک‌شو، سیبل حمله‌ی ژوژولیست‌های مجازی شد. ژوژلی‌ها دشمن فرضی رزمایش تازه‌ی تلگرامی خود را در «دید در شب» دیدند!

«ژوژولیسم» حجم زیادی از ناملایمات اجتماعی است که کمبودها و عقده‌های خود را بر سر دیگران خراب می‌کند. ژوژولیسم یعنی فاشیسم روشنفکرها! ژوژولیسم یعنی فحش دادن به زمین و زمان! ژوژولیسم یعنی بی‌ملاحظه به هر عقیده‌ای توهین کردن! ژوژولیسم نه تنها خود را نمی‌بیند بلکه دوست ندارد دیگران را هم ببیند. ژوژولیسم نوعی سادیسم است که با تخریب دیگران عقده‌های درونی خود را تسکین می‌دهد. به قول مرحوم آوینی: فحش اگر بدهند آزادی بیان است. جواب اگر بدهی بی فرهنگی! سوال اگر بکنند آزاد اندیشند. سوال اگر بکنی تفتیش عقاید! تهمت اگر بزنند در جستجوی حقیقتند. جواب اگر بدهی دروغگویی! مسخره ات بکنند انتقاد است. جواب اگر بدهی بی‌جنبه‌ای! تهدیدت اگر کنند دفاع است. اگر از عقایدت دفاع کنی خشونت طلبی! ژوژولیسم روزی خندوانه را سیاسی می‌کند. یک‌روز به خاطر اشتباه فیتیله‌ای‌ها تظاهرات می‌کند و روز دیگر عوامل فیلم‌های ده‌نمکی را به‌دلایل نامعلوم آماج حمله قرار می‌دهد. ژوژولیست‌ها الهام چرخنده را به‌خاطر اینکه در کوران بی اخلاقی‌های هنرمندان به حجاب پناه آورد، "نان به نرخ روزخور” خطاب کردند؛ درحالی که بعضی‌هاشان مثل آفتاب‌پرست رنگ عوض می‌کنند!


۸۰درصد تولید تعطیل و نیمه‌تعطیل است

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران با بیان اینکه فقط ۲۰ درصد واحدهای صنعتی با بیش از ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند، افزود: این آمار نگران کننده است و باید تدبیر مناسبی برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی کشور به کار گرفته شود. مهدی پورقاضی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰ درصد واحدهای صنعتی کشور تعطیل هستند، اظهار داشت: ۵۰ درصد واحدهای صنعتی هم در نیمه تعطیلی به سر می‌برند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار