کد خبر: ۱۸۴۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴ 20 February 2016
هدف از کاندیداتوری شما چه بوده است؟

اگر بخواهم مختصر جواب دهم اوضاع نابسمان موجود در ورزش و جوانان استان. واقعا وضعیت اعتیاد و سایر آسیب های اجتماعی بسیار اسفناک است. بعنوان یک ورزشکار وقتی سیگار کشیدن جوانها بخصوص نوجوان ها را می بینم ، انگار به خود من ضربه می زنند. متاسفانه شاهد این هستیم که 70درصد طلاقها ناشی از اعتیاد است. بالای 60درصد افراد زندانی زندان ها ناشی از مساله موادمخدر است.
متاسفانه شاهد زنانه شدن جرم هستیم و این برای جامعه یک خطر و هشدار یک بحران جدی است.و اغلب اینها را ناشی از این می دانم در روشهای تربیتی خود به جای جمع گرایی به تفرد و بجای منافع عامه به مصالح شخصی بیش از آنچه باید ارزش قائل شدیم وبه جای رقابت ، تنازع را مبنای آموزش قرار داده ایم.
آموزش های اجتماعی در خصوص مهارتهای اجتماعی نداریم و از قبل آن مساله ای بنام اعتیاد به این شکل رایج می گردد.
مساله بعدی فساد موجود در بخش های مختلف جامعه است که با آرمان های اصیل انقلاب فاصله بسیاری دارد. و از آن مهمتر رادیکالیسم موجود در چپ و راست سیاسی  است. رانتهایی که آزار دهنده جامعه و مانع توسعه است.

گرایش فکری شما؟

اصلاح طلب هستم.

چرا در لیست نیستید؟

ای کاش مطمئن می شدم کسی دچار سوء تفاهم نمی شود ، برخی گلایه ها را می گفتم .اما بگذارید به وقت بعد از انتخابات .نمی خواهم اسباب تضعیف اصلاح طلبی شوم.

رضایتی از لیست ندارید؟

رضایت من شرط نیست. اینکه با یک روش دمکراتیک لیست تهیه شده است تفاوت دو اردوگاه را نشان می دهد ، اما متاسفانه این لیست پاسخگوی نیاز فعلی اصلاح طلبان نیست. کما اینکه دیدیم برخی از دوستان اصلاح طلب خودشان دنبال لیست های موازی با نام مستقل و .. رفتند .

عملکرد دولت را چگونه می بینید ؟

درمورد دولت در بخش روابط خارجی نمره قبولی می دهم اما در مسائل داخلی چندان رضایتی حاصل نشده است. رکود اقتصادی و عدم مقابله جدی با فساد سیتسمی هواداران انقلاب را آزرده می کند.
وضعیت ورزش بخصوص در استان ما ، مثلا تیم های تراکتور سازی و ماشین به هیچ وجه راضی کننده نیست. بایستی حق تراکتورسازی را بازپس بگیریم. و ماشین به نقطه اوج بازگردد.



گره کور ورزش کجاست؟

زیرساختهای ورزشی نداریم. از مهد کودک باید آغاز کرد نه اینکه بعد از دوران بلوغ استعداد یابی کنیم.
ورزشکاران تشویق نمی شوند. در جامعه شادی کردن را نهادینه نکرده ایم. یک پایه ورزش نشاط و شادی است.
برای گریاندن هیچ مجوزی نیاز نیست اما برای شادکردن مردم از ده جا باید مجوز بگیری.
البته مشکلات ناشی از تحریم ها که اقتصاد مملکت را فلج کرد و خزانه را خالی کرد در خیلی از مسائل دلیل اول است اما سوء تدبیرهای داخلی نیز موثر بوده است.
وضعیت جذب بودجه برای استان ما تغییری نکرده و مانند دولت احمدی نژاد عمل شده است.در مورد سیستم سلامت هم به نفع یک طیف اقلیت بخش خصوصی عمل شده و حق و حقوق پرستاران و پزشکان عمومی نادیده گرفته شده است.

با کدام یکاز کاندیداها بیشتر و بهتر می توانید کار کنید؟

دکتر پزشکیان که در مراسم رونمایی اختراع ورزشی بنده تشریف داشتند برای بنده الگوی نمایندگی هستند. افسوس که دو تن از ارزشمندترین کاندیداها رد صلاحیت شدند و امکان بهره برداری جامعه از توان آنها سلب شد.
آقایان وکیلی، برزگر ، خانم آهور ، دکتر عباس زاده  را افرادی شایسته می دانم .



در مورد دغدغه های اختصاصی خود در مجلس بگوئید.

دریاچه ارومیه که وضعیت بسیار بدی دارد باید بسیار بیشتر از اکنون در کانون توجه قرار گیرد. به نظرم بایستی رهبر انقلاب وارد این مساله شوند. چراکه مساله بسیار حیاتی است.
موضوع دیگر وضعیت تراکتورسازی است که به نظرم باید به معنای واقعی خصوصی سازی شود و سهام آن در اختیار هواداران قرار گیرد.

برزگترین خدمت احمدی نژاد و بزرگترین ایراد وی چه بود؟

بزرگترین کار وی مسکن مهربود و بزرگترین اشتباه وی قانونگریزی و عدم رعایت اخلاق بود.

مثلا؟

همین وقایع سال 88 را ناشی از نگاه غلط احمدی نژاد به اخلاق می دانم. رییس جمهور مجری قانون اساسی ای است که برای پاسداشت دین و اخلاق سوگند یاد می نماید. اما او در چهره یک بازیگر تئاتر ، ظاهر شد و ریشه نظام که اخلاق محوری بود را هدف قرار داد.تفاوت نظام ما با خیلی از جاهای دیگر اخلاق کریمه و اسلامی است. اما او پایبند چنین مساله ای نبود.

گفتمان اعتدال را واجد چه عناصری می دانید؟

اعتدال یعنی پایبندی به اخلاق و مر قانون. این نجات دهنده جامعه ماست. اعتدال یعنی پایبندی به انصاف . تقدم منافع ملی به مصالح ضخصی و مهمتر از همه یعنی ، دوری از افراط.
ریشه بسیاری از افراط ها منافع کوتاه مدت است. اگر کسی منافع طولانی مدت را ببیند نیازمند کنش های هیجانی و کوتاه مدت نخواهد بود.
مطالبه اصل ۱۵و پیگیری خروج مباحث قومیتی از حوزه تهدیدات به حوزه آسیب هاست. الان بهترین موقع است که مباحث هویتی را عاقلانه مورد بررسی قراردهیم تا نگذاریم تجزیه طلبان از این ابزار سواستفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
ممنون از مطالب تون رای ما دکتر نیکو خصلت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
دکتر نیکو خصلت دارای پایگاه مردمی بالایی هست. به امید موفقیت انشالله.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
درود بر قهرمان ملى و نماينده مردمى. از وقتى وکيلى را نام برديد ارادتم بيشتر شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :