کد خبر: ۱۹۵۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹ 09 March 2016
با سلام و تشکر از در اختیار قرار دادن وقت تان : خواهش می کنم من در خدمتتان هستم .

ابتدا  درباره فلسفه وجودی تامین اجتماعی توضیح داده و مختصر ی از آمار افراد تحت پوشش سازمان و تعداد مستمری بگیران  در استان آذربایجان شرقی برای مخاطبان تابناک ارائه دهید.

•  نزدیک  53 درصد جمعیت استان تحت مقررات  پوشش مقرارت تامین اجتماعی هستند.

•  660 هزار نفر بیمه شده اصلی در استان آذربایجان شرقی وجود دارد.

•  133 هزارمستمری بگیر در استان موجود است.

• با احتساب افراد تحت تکفل 2 میلیون و  18 هزار نفر تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.


سازمان تامین اجتماعی یک نهاد دولتی است یا عمومی -وظیفه سازمان چیست؟

سازمان تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیر دولتی است . افراد جامعه با امید بهره مندی از مزایایی و تکیه به تامین مالی و اجتماعی  کردن از سوی سازمان تحت پوشش تسهیلات قرار می گیرند و ما حداکثر تلاش خود را برای بهبود معیشتی و رضایت تک تک بیمه شده گان می کنیم.
سازمان ما اجتماعی و اقتصادی است که سعی دارد  بدور از موضوعات سیاسی در راستای تامین نیازهای اجتماعی و اقتصادیی نیروهای مولد جامعه قدم بردارد.

سازمان تامین اجتماعی  زیر نظر وزارت تعاون , کار و رفاه اجتماعی بوده و بعنوان یک نهاد غیر دولتی عمومی بدون تکیه بر منابع دولتی مدیریت می شود.

 در مورد درآمدها و هزینه های تامین اجتماعی استان توضیحاتی ارائه فرمایید؟-رابطه ی رکود فعلی در اقتصاد با درآمدهای تامین اجتماعی چیست؟

به چهت کفاف در آمد تامین اجتماعی استان  در قبال هزینه ها و ایجاد ارزش افزوده و صیانت از منابع بیمه شدگان سازمان در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری نیز حضور فعال دارد و در همین شرایط متاثر از اوضاع اقتصادی کشور می باشد .


رابطه ی بین اشتغال و تامین نیازهای مالی سازمان برای خدمت رسانی رفاهی به مردم وجود دارد ؟
بیکاری درآمدهای سازمان تامین اجتماعی  را کاهش می دهد . نزدیک به  1176 میلیارد در9 ماه سال 94  در استان مستمری پرداخت کردیم.
 بحث اشتغالزایی در جامعه رابطه مستقیم با در آمد سازمان تامین اجتماعی دارد.

یعنی هر چقدر تولید و اشتغال بیشتر شود در آمد سازمان نیزافزایش می یابد.

آیا بدهی بیمه به بیمارستان های استان پرداخت شده است؟

بله . ما با اجرای تفاهم سه جانبه ما بین سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه و وزارت بهداشت پرداخت ها تا به امروز انجام شده و ما به بیمارستان ها بدهکار نیستیم. البته هنوز تسویه کاملی با دارو خانه ها در حال انجام است.

سیستم استخدامی و ارتقاء کارکنان سازمان به چه شکلی است؟

 آیین نامه استخدامی و متناسب با نیاز سازمان است که دارای سیستم متمرکز جذب نیروی انسانی در کل کشور بوده و در چند سال اخیر از طریق سازمان سنجش  اقدام به جذب منابع انسانی می کند.

تطبیق مدارک تحصیلی و همچنین ارتقاء شغلی کارکنان براساس ضوابط و آیین نامه های مصوب سازمان بوده و به طور یکسان در سطح کشور اجرا می شود به طوری که در انتصاب افراد در پست های مدیریتی کمیته انتصابات در  سطح  استان و سازمان اقدام نموده و وبا توجه به سوابق شغلی و تحصیلی آنان احکام مربوطه صادر می شود.همچنین مدارک تحصیلی بر اساس مصوبات هیات مدیره تامین اجتماعی اقدام می گردد و رشته های تحصیلی جدید در دانشگاه ها با طی سلسله مراتب اداری قابل پیگیری و در صورت تایید قابل تطبیق خواهد بود.

برای مثال باید توجه داشت در بدو ورود در قسمت بیمه ای  باید تجربه و سواد اداری داشته باشیم تا بتوانیم به بهترین نحو به  ارباب رجوع پاسخ گو باشم و این نیازمند سوابق و تجارب توام با دانش سازمانی  است. در سازمان ما ارتقاء برحسب تجربه و دانش است.اگر این طور نباشد بروز فساد اداری را منجر می شود. من با سابقه 25 ساله  بعضا راهکار بعضی مشکلات را از مرکز می پرسم. باید سواد آکادمیک و اداری تلفیق می شود تا به بهترین نحو خدمت رسانی اجرا شود.

اگر  خدمات غیر حضوری بیمه را به طور کامل فرهنگ سازی کنیم بسیاری از صف ها و تجمع افراد در بیمه ها کمتر خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
هاشم
|
United States
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
متاسفانه آقایون بجای حل مشکلات علاقه به شعرو مدح گویی مدیر دارند. یه کم با خلق خوش با مردم برخورد کنید.
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
سيستم ادارى در کشور ما از ابتدا درست پايه ريزى نشده متاسفانه و فرهنگ درستى حاکم نيست. همه مديران و منتصبينشون از عملکرد ستودنى دم ميزنند ولى واقعيت ماجرا کاملا متفاوت هست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار