بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«احمدی نژاد برای رقابت با روحانی آماده می‌شود»،«طرح «2-2» برای ریاست مجلس دهم»،«روایت جهانگیری از دستور رهبر انقلاب»،«تعبیر جالب ناطق از برنامه های احمدی نژاد»،«پیشنهاد برادر لاریجانی به صالحی»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۹۷۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴ 14 March 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

انتقاد تند یک اصلاح طلب از علی مطهری

علی تاجرنیا گفت: پایه رای آقای مطهری معرفی میزان پایه رای کسانی است که به لیست صدای ملت رای داده‌اند. البته آقای مطهری رایش قطعا بیشتر از آن پایه رای لیست صدای ملت است و چهره‌ای است که بسیاری از مردم وی را انتخاب می‌کردند. اما چون در این انتخابات مردم چه اصولگرایان و چه اصلاح طلبان به طور جدی تصمیم گرفتند که به لیست رای دهند اگر علی مطهری در لیست اصلاح طلبان قرار نمی‌گرفت جزو 30 نفر اول نبود. به رتبه‌های بالای 60 تهران که نگاه می‌کنیم چهره‌های شاخص و شناخته شده اصولگرایان را می‌بینیم در رتبه‌های 80 و 90 نائب رئیس مجلس نهم مشاهده می‌شود این امر را نشان می‌دهد که در این دوره لیست بسیار مهم بوده است.نماینده مجلس ششم شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: من به شخصه نسبت به کاری که آقای علی مطهری کرد و لیستی جداگانه نشان داد نقدهای جدی دارم و معتقدم که یک آدم سیاسی باید بداند زمانی که در انتخابات حضور می‌یابد در این انتخابات چه سازوکارها و فرآیند برایش حاکم است. صدای ملت لیستی بود که چهره‌های اصلی‌اش را اصولگرایان تشکیل می‌دادند و قطعا اگر قرار بود ریزشی صورت بگیرد از رای اصلاح طلبان صورت می‌گرفت یعنی عملا فهرست صدای ملت بیشتر به کام جریان اصولگرایی شیرین شد چون بخشی از کاندیداهای آن‌ها را پوشش می‌داد.این مطلب در روزنامه آفتاب یزد منتشر شده است.


حمایت ایرانی‌ها از یادداشت محسن رضایی در فضای مجازی

محسن رضایی در صفحه اینستاگرامش در یادداشتی کوتاه با عنوان «عربستان از سکوت ایران بترسد»، نوشت: «در دو سال اخیر، رژیم آل سعود دیوانه‌وار به تجاوزگری‌هایی در منطقه دست‌زده است. میلیون‌ها نفر را آواره و ده‌ها هزار نفر را کشته و زخمی کرده است. اخیراً وزیر امور خارجه عربستان، کشور عراق را تهدید نموده است که نیروهای خود را از طریق بصره به سوریه خواهد برد! یعنی هم‌زمان به عراق و سوریه تجاوز کند و خود را به مرزهای ایران برساند! هرچند ما دشمن اصلی خود را آمریکا و رژیم صهیونیستی می دانیم، اما به سعودی ها هشدار می دهیم: از سکوت و خویشتنداری ایران بترسد و درصورتی‌که عربستان به این تجاوزگری‌ها ادامه دهد به‌شدت تنبیه خواهد شد.»

این مواضع با واکنش مثبت گسترده ایرانی‌ها در فضای مجازی مواجه شده است.

انتقاد تند یک اصلاح طلب از علی مطهری/ مشایی دنبال رایحه بهار در تبریز/ مزاح تلخ دو نماینده اصولگرای مجلس/ علت لغو جشن اصلاح طلبان؟


ادعای خرید و فروش آراء در یک شهر

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نماینده شدن چیزی بر ما نیفزود و نماینده نشدن نیز چیزی از ما کم نمی‌کند، اما آنچه مهم است احساس مسئولیتی است که همه دلسوزان انقلاب را گهگاه به ناله می‌آورد، هر چند بنا را به سکوت گذاشتم.وی ادامه داد: در صومعه‌سرا انتخابات به بی‌مبالاتی مسئولان ذیربط اجرایی انتخابات و بی‌تفاوتی عوامل نظارتی و حرکت‌های جانبدارانه عوامل دیگر که اگر بخواهند، می‌گویم به میدان خرید و فروش بی‌حد و حصر شناسنامه‌های فراوان از شهرستان‌ها و استان‌های دیگر و خرید آراء مردم محروم، میدان فتح کانون‌های ثروت و قدرت که با همه بی‌شرمی، سرنوشت مردم را بدون اراده آنها رقم زدند تبدیل شد، چرا باید چنین شود؟خصوصی ثانی همچنین یادآور شد: متأسفانه زر و زور و تزویر با هم تجمیع شده و مسئولان اجرای انتخابات (همانطور که آقای وزیر کشور هم اشاره داشت) که در بعضی از شهرستان‌ها این گزارش‌ها رسیده است. صومعه‌سرا در رأی این مشکلات مطروحه می‌درخشد.وی بر همین اساس اضافه کرد: در صومعه‌سرا تخلف، تقلب و خیانت توأماً تجمیع شد، صراحتاً شعار رانت‌خواران و ثروت‌اندوزان در پیشگاه مردم شعار می‌دادند که «شما رأی دهید و ما رأی می‌خریم» تا ببینیم که کدام موفق‌ترند، متأسفانه دیدیم که تکیه‌کنندگان به کانون‌های ثروت و قدرت، سرنوشت مردم شهرم را رقم زدند، اما افسوس از یک فریاد از نمایندگان کارگزاران نظام و یک گزارش دلسوزانه از واقعیت‌ها.این خبر در خبرگزاری فارس منتشر شده است.


پرونده ویژه قاچاق در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از تشکیل پرونده ویژه قاچاق کالا در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خبرداد و گفت: قاچاق میوه بخشی از این پرونده است.محمدعلی پور مختار نماینده راه یافته به مجلس دهم با اشاره به موضوع قاچاق میوه در کشور گفت: کمیسیون اصل 90 مجلس نه تنها قاچاق میوه، بلکه قاچاق دیگر کالا و اقلام وارداتی بدون مجوز را حتما پیگیری می کند.وی افزود: بعد از موضوع قاچاق میوه اینجانب از سازمان اموال تملیکی که میوه ها تحویل این سازمان شده بازدید کردم و دیدم که میوه های گران قیمت بدون مجوز وارد کشور و بازار تهران شده است.منتخب مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس دهم گفت: قاچاق میوه یکی از معضلات است که در کنار سایر کالا با سرعت قاچاق و وارد بازار می شود.پورمختار با بیان اینکه متاسفانه سالانه 25 میلیارد دلار قاچاق کالا وارد کشور می شود، گفت: فقط 2 درصد از این قاچاق کشف می شود که حدود 500 میلیون دلار است.وی با تاکید بر اینکه کمیسیون اصل 90 مجلس به مساله قاچاق ورود کرده، افزود: در کمیسیون یک پرونده ویژه ای تشکیل شده که بصورت کارشناسی در حال بررسی هستیم که امیدواریم تا قبل از پایان مجلس نهم گزارش آن برای تحویل به هیئت رئیسه و قرائت در صحن مجلس آماده شود.رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس تاکید کرد: کمیسیون هر گونه تخلف را بصورت پیگیری و گزارش آنرا به مسئولین امر ارائه می کند تا بصورت جدی برخورد شود.این خبر در سایت افکار خبر منتشر شده است.


قاچاق رئیس اتحادیه بارفروشان تهران محرز شد

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان تهران از احراز تخلف رئیس اتحادیه بارفروشان مبنی بر قاچاق میوه خبر داد.علی‌اکبر پوراحمدنژاد مورد اینکه آیا تخلف قاچاق رئیس اتحادیه بارفروشان تهران برای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ثابت شده است، گفت: بله، قاچاق این فرد احراز شد و مطمئن باشید در موضوع قاچاق به هیچ عنوان بدنه دولتی دست ندارد.دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی و نظارت مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با بیان اینکه ۲۶ درصد کشف تلفن همراه افزایش داشته است، گفت: در روزهای گذشته ۱۸۰ پرونده قاچاق میوه‌های خارجی تشکیل شد که از ۳۸ تن میوه کشف‌ شده، ۲۷ تن با تایید جهاد کشاورزی به دلیل اینکه مصرف انسانی نداشت، امحاء شد.پوراحمد‌نژاد با اشاره به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: هر کسی سه مرتبه حکم تعزیراتی و قضایی داشته باشد، قطعا قاچاقچی حرفه‌ای است و به زودی در سال آینده موضع تهاجمی علیه قاچاقچیان در تهران خواهیم داشت.این خبر در خبرگزاری مهر منتشر شده است.


چرا مدیر اسبق پرسپولیس بازداشت شد؟

یکی از مدیران اسبق باشگاه پرسپولیس با حضور در دادسرای ویژه جرایم ورزشی و با حکم بازپرس پرونده بازداشت شد.ماجرای بازداشت این مقام اسبق باشگاه پرسپولیس به این شرح است که "عباس انصاری فرد" در دوره‌ی مدیریتش در باشگاه تصمیم می‌گیرد تا با سرمایه‌گذاری در کشور امارات یک آکادمی با نام پرسپولیس راه‌اندازی کند تا از طریق آن علاوه بر درآمدزایی به پرورش استعدادها هم کمک کند، این میان فردی به نام «ح.م» که در آن مقطع همکار مدیریتی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بوده با سوء استفاده‌ از موقعیت شغلی‌اش سهام شرکتی که با سرمایه باشگاه پرسپولیس در امارات تاسیس شده را به نام خود ثبت می‌کند و در ادامه نیز قرارداد همکاری با باشگاه پرسپولیس منعقد می‌کند.این شرکت در ادامه و پس از اینکه با باشگاه پرسپولیس قطع همکاری کرد از این باشگاه به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش شکایت می‌کند و متهم خواهان دریافت مبلغ 15 میلیارد تومان خسارت می‌شود.موضوع در دادسرا مطرح می‌شود و پس از اینکه عباس انصاری فرد توضیحاتش را در دادسرا ارائه کرد، بازپرس پرونده حکم به بازداشت «ح.م» داده تا پرونده مراحل تحقیق خود را طی کند.این خبر در ایسنا منتشر شده است.


احمدی نژاد برای رقابت با روحانی آماده می‌شود

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق آماده می شود تا برنامه های انتخاباتی خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶، از تابستان سال آینده آغاز کند.یک منبع مطلع گفت که احمدی نژاد بعد از ماه مبارک رمضان، برنامه های انتخاباتی خود را با هدف رقابت با حسن روحانی کلید خواهد زد.به گفته وی، هرچند احمدی نژاد از مدتها قبل برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ برنامه داشته، اما شکست اصولگرایان در انتخابات هفتم اسفند، عزم وی را برای نامزدی جزم تر کرده است.وی پیش از برگزاری انتخابات مجلس با انتقاد از فهرست اصولگرایان پیش بینی کرده بود که نامزدهای درجه سه اصلاح طلب نیز قادر به شکست اصولگرایان خواهند بود؛ پیش بینی جنجال برانگیزی که به واقعیت پیوست.این ادعا در سایت پایش مطرح شده است.


عراقچی،دبیر شورای‌عالی امنیت ملی می شود؟

زمزمه‌های برخی تغییرات در وزارت امورخارجه که از مدت‌ها پیش تاکنون مطرح شده بود، در حال رنگ واقعیت‌گرفتن است. هرچند تاکنون به صورت رسمی اخباری دراین‌زمینه منتشر نشده اما برخی منابع آگاه ایین خبر را تایید کرده اند،قرار است عباس عراقچی، معاون حقوقی وزارت امور خارجه جایگزین علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی شود. بااین‌حال حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه درباره این خبر اظهار بی‌اطلاعی کرد؛ البته طبیعی است که سخنگوی وزارت خارجه که درحال‌حاضر به‌همراه وزیر خارجه در سفر جنوب‌شرقی آسیاست، عمده توجه خود را معطوف به مسائل دیدارهای دوجانبه و مذاکرات ظریف با مقامات خارجی بکند اما باید گفت به‌این‌دلیل که از چندی پیش زمزمه برخی تغییرات مطرح شده بود، نمی‌توان خبر جدید مطرح‌شده را به صورت کامل رد کرد.این ادعا در روزنامه وقایع اتفاقیه مطرح شده است.


طرح «2-2» برای ریاست مجلس دهم

با شفاف تر شدن ترکیب سیاسی مجلس دهم، حلقه اصلاح طلبان راه یافته به این مجلس، طرح موسوم به 2-2 را برای تعیین معادله ریاست پارلمان آماده کرده اند.بر اساس این طرح، تیم هوادار ریاست عارف پیشنهاد می دهند، در دو سال اول مجلس دهم، علی لاریجانی رییس باشد و در دو سال دوم، محمدرضا عارف.قرار است طرح پیشنهادی مذکور در روزهای آینده به اطلاع حامیان ریاست لاریجانی برسد و توافق نهایی در این زمینه انجام شود. جالب اینجاست که مطرح کنندگان "توافق 2-2" بجای مذاکره با لاریجانی و اطرافیانش قصد دارند تا ابتدا این بازی طراحی شده را در رسانه ها مطرح کنند .طراحان این فرمول گفته اند که با این پیشنهاد، علاوه بر تقسیم صندلی ریاست مجلس، از شکستن آرای رییس مجلس هم جلوگیری خواهد شد؛ چراکه قرار است اصلاح طلبان در دو سال اول به صورت یکپارچه به لاریجانی رای دهند مشروط بر اینکه اصولگرایان هوادار علی لاریجانی نیز در دو سال دوم به عارف رای دهند. به این ترتیب، هم لاریجانی و هم عارف با رای بسیار بالایی رییس مجلس خواهند شد.این خبر در سایت صراط منتشر شده است.


خبرگان به ریاست هاشمی رای نمی‌دهند

حسین ابراهیمی عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز تهران در مورد احتمال ریاست هاشمی بر مجلس خبرگان رهبری گفت: هاشمی با توجه به ترکیب مجلس خبرگان پنجم نمی‌تواند امید داشته باشد که بازهم به کرسی ریاست مجلس خبرگان تکیه بزند. با توجه به زاویه‌ای که ایشان با جامعه روحانیت گرفته بعید است نمایندگان خبرگان رای به ریاست ایشان بدهند.وی درباره ریاست آینده مجلس خبرگان هم پیش بینی کرد: تصورم می‌کنم رقابت بین آیات موحدی کرمانی و هاشمی شاهرودی خواهد بود.این خبر در عصر ایران منتشر شده است.


روایت جهانگیری از دستور رهبر انقلاب

اسحاق جهانگیری در گفت و گویی بیان داشت؛ يكي از كارهاي خلاف قانون بحث سفارت‌ها است. با چنين كاري چقدر به منافع ملت آسيب زده شد؟ مگر اين منافع به اين راحتي قابل جبران است؟ مگر به راحتي مي‌توانيم جلو هزينه‌هايي كه به ملتي تحميل شده است بگيريم؟ آنجا در موضوع سفارت مي‌دانم كه مقام معظم رهبري جدي هستند و كار تا آخر بايد دنبال شود. ايشان مكرر روي اين موضوع دستور دادند كه حتماً تا آخر دنبال شود. این گفت و گو را روزنامه اطلاعات منتشر کرده است.


قیمت منطقی برنج چقدر است؟

کاظم خاکسار، اظهار کرد: هزینه تولید برنج در ارقام کیفی مانند هاشمی، طارم و صدری کیلویی حدود پنج تا پنج هزار و 300 تومان است که در بازار عمده فروشی 7000 تا 7500 تومان عرضه می‌شود و حداکثر قیمت نهایی برای این محصول کیلویی 8000 تومان است.مدیر کل دفتر غلات و نباتات علوفه‌ای با بیان این‌که قیمت برنج پرمحصول با ارقام کیفی متفاوت است، گفت: هزینه تولید ارقام پرمحصول برنج متفاوت بوده و قیمت آن در بازار عمده‌فروشی کیلویی حدود 5000 تا کمتر از 7000 تومان است و در بازار عمده‌فروشی نیز کیلویی 5500 تا 6500 تومان عرضه می‌شود. این گفت و گو را ایسنا منتشر کرده است.


تعبیر جالب ناطق از برنامه های احمدی نژاد

بازخوانی خاطرات سال 84 که ناطق نوری در راس شورای هماهنگی نیروهای انقلاب بود، نیز بخش دیگری از این گفت و گو را تشکیل می دهد. او یکسال قبل از پایان دولت اصلاحات به هاشمی می گوید که او تنها کسی است که می تواند کارهای نیمه کاره را تمام کند. اما هاشمی با بیان اینکه سنش بالا رفته، این پیشنهاد را نمی پذیرد. از این رو او به دنبال اجماع میان نامزدهای اصولگرایان (لاریجانی، ولایتی، رضایی، توکلی، احمدی نژاد و قالیباف)، می رود و برای هر یک دو جلسه در شورای هماهنگی نیروهای انقلاب تعیین می کند تا ضمن معرفی خود و برنامه هایشان، مشکلات اجرایی کشور و نسخه هایشان برای مرتفع کردن آن را اعلام کنند.به گفته وی، احمدی نژاد در آن برهه مدعی بوده که دیگر کاندیدها هیچ برنامه ای ندارند اما او برنامه دارد ولی ناطق نوری مانع از بیانش می شود. این حرف که به گوش ناطق نوری می رسد او به باهنر می گوید که حتی سه جلسه برای احمدی نژاد در نظر می گیرند. احمدی نژاد هم می آید و حرفهایش را می زند. حرف هایی که نه مرحوم حبیب الله عسکراولادی را برای حمایت از او قانع می کند و نه ناطق نوری را. او به احمدی نژاد می گوید: «من حرف هایت را به دقت گوش دادم. یا سواد تو خیلی بالاست که که من نمی فهمم چه می گویی یا حرف های بالای ابری می زنی!» او پیش از این ها در گفت و گو با شرق هم گفته بود که گویی احمدی نژاد فضایی فکر می کرد!نهایتا شورای هماهنگی به حمایت از «لاریجانی» به عنوان نامزد واحد اصولگرایان می رسد و وقتی ناطق نوری این خبر را به هاشمی می دهد، او نیز می گوید که قصد کاندیداتوری دارد. تصمیمی که به گفته ناطق هم معادلات را به هم ریخت، هم آرا را تقسیم کرد و هم کشور به سمتی رفت که نباید می رفت! این گفت و گو را ایسنا منتشر کرده است


رای حاتمی‌کیا به بنی‌صدر، هاشمی و موسوی

ابراهیم حاتمی‌کیا در گفت و گو با روزنامه اعتماد از انتخاب‌های سیاسی خود در این سال‌گفت و گفت: من به جز بنی صدر که بر اساس احساسات نوجوانی‌ام رای دادم، بقیه رای‌هایم بر اساس جمع‌بندی عقلانی‌ام بوده است. رای دادن به آقای رفسنجانی یا موسوی در مقابل احمدی‌نژاد یا روحانی همه استدلال‌های عقلی داشت. سایت انتخاب گزیده این گفت و گو را به نقل از اعتماد منتشر کرده.


بازداشت متهم اصلی پرونده دکل

متهم اصلی پرونده دکل فورچونا مشهور به دکل گمشده نفتی که دوره‌ای مدیریت بر یک شرکت نفتی خصولتی را بر عهده داشت هفته گذشته توسط قوه قضاییه بازداشت شد. متهم اصلی پرونده دکل فورچونا مشهور به دکل گمشده که برای دوره ای مدیریت مدیریت بر یک شرکت نفتی متعلق به صندوق بازنشستگی نفت را نیز برعهده داشته است هفته گذشته توسط قوه قضاییه بازداشت شد. پیگیری‌ها حاکی است حکم بازداشت این متهم، شهریورماه سال جاری صادر شد اما اخیرا این حکم اجرایی شده است. شنیده شده است فشارهای سنگینی برای آزادی این متهم از سوی افراد ذینفوذ به قوه قضائیه وارد می‌شود. این گزارش اضافه می‌کند: محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه هفته گذشته از دستگیری سومین متهم پرونده دکل گمشده خبر داده بود که به نظر می رسد منظور وی همین فرد باشد. پیش از دستگیری این فرد، یکی از اقوام نزدیک و مشاور وی که در این پرونده نیز نقش داشتند بازداشت شده بودند و همچنین فرزند یکی از وزرای دولت اصلاحات نیز در این رابطه بازداشت شد که هم اکنون با قید وثیقه آزاد است. خبرگزاری فارس این خبر را منتشر کرده است.


رایزنی روحانی و جهانگیری با هاشمی در مسئله رد صلاحیت‌ها

یاسر هاشمی در گفت و گوی نوروزی با روزنامه آرمان در پاسخ به سوال «آیت الله هاشمی درباره ردصلاحیت های چهره های سیاسی با شورای نگهبان رایزنی کردند؟» گفت: خیر؛آیت الله هاشمی در این زمینه رایزنی خاصی با شورای نگهبان نداشتند. با این وجود دولت آقای روحانی تلاش زیادی برای بهتر شدن وضعیت ردصلاحیت شدگان از خود نشان داد.در این زمینه آقای روحانی و آقای جهانگیری با آیت الله هاشمی مشورت می کردند که رایزنی ها به چه صورت انجام شود. این گفت و گو در روزنامه آرمان منتشر شده است.


در انتخابات اخیر شاهد نفوذ بودیم

آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اخیر اعضای مجلس خبرگان با ایشان، بیانات رهبری را مهم و توجه به مسئله نفوذ را امری حیاتی عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری مسئله نفوذ را به تفصیل بیان کردند چرا که این مسئله امری مهم است و در جریان انتخابات اخیر هم شاهد پاره‌ای آثار نفود بودیم بنابراین نفوذ موضوعی مهم است که ذهن رهبری را به خود معطوف کرده و ایشان همواره بر خطر نفوذ و یافتن راههای مقابله با آن تاکیدات ویژه ای داشتند. سایت انتخاب این خبر را منتشر کرده است.


فتوای خون‌بار یک خاخام صهیونیست

اسحاق یوسف خاخام اعظم اسرائیلی در فتوایی اعلام کرد قتل هر فلسطینی که مشکوک به همراه داشتن چاقو باشد، مباح است. وی مدعی شد شریعت یهود قتل هر تروریستی - به تعبیر وی - را که چاقو به همراه داشته باشد، نه تنها مجاز می‌داند بلکه واجب می‌شمارد، جز اینکه زمانی که چاقو از این شخص گرفته شد، باید بازداشت شود و قتلش مجاز نیست. این خبر در روزنامه جمهوری اسلامی منتشر شد.


خودروهای بی کیفیت ارزان می‌شود

رضا شیوا با اشاره به اینکه سه فاکتور تورم بخشی، کیفیت و بهره وری در دستور العمل قیمت‌گذاری خودرو مورد بررسی قرار می گیرد، اظهار داشت: مطابق این سه فاکتور در مورد افزایش قیمت‌ محصولات در سال آینده تصمیم گیری خواهد شد.وی با بیان اینکه ملاک این ارزیابی‌ها عملکرد شرکت‌ها در سال گذشته است، افزود: در دستورالعمل قیمت گذاری خودرو جریمه و پاداش 3 درصدی برای شرکت‌های خودروسازی در نظر گرفته شده است.رئیس شورای رقابت اضافه کرد: بر همین اساس در سال آینده اگر شرکت‌ها خودروی بی کیفیتی را تولید کرده باشند باید تا 3 درصد قیمت آن محصولات را کاهش دهند. این خبر توسط خبرگزاری تسنیم منتشر شده است.


معبرفروشی اراذل و اوباش چند موزاییک را ۱۲۰ هزار تومان فروختند

مدیر عامل شرکت شهربان شهرداری تهران از اخراج ۵ نفر از نیروهای معبربان خاطی در حادثه کارواش خبر داد و از ماجرای عجیب معبر فروشی برخی اراذل و اوباش در تهران پرده برداشت. شناسایی معبرفروشانی که سال‌ها در نقاط کلیدی شهر تهران فعالیت می‌کردند نیز یکی دیگر از موضوعات این گفت‌وگو بود؛ چیذری که با دست پُر و اطلاعات جدید خود را برای این مصاحبه آماده کرده بود جزئیاتی از ماجرای اراذل و اوباش‌های معبرفروش مطرح کرد و خبرهای تازه‌‌ای در این خصوص داد. دستگیری معبرفروشانی در بازار تهران که روزانه 20 تا 30 میلیون تومان درآمد داشتند و بیش از 20 نوچه آنها را همراهی می‌کردند، شناسایی و دستگیری دو قومی که در شرق و شمال میدان هفت‌تیر فعالیت می‌کردند، شناسایی فرد دیگری که 30 وانت خود را در یکی از خیابان‌های تهران اجاره داده از جمله موضوعاتی بود که چیذری با جزئیات بیشتری به آنها پرداخت و از شکل دیگری از دستفروشی و سد معبر که در سطح شهر صورت می‌گیرد پرده برداشت.این گفت و گو در خبرگزاری تسنیم منتشر شد.


مشایی دنبال رایحه بهار در تبریز

اسفندیار رحیم مشایی این روزها در تبریز به سر می برد. اسفندیار رحیم مشایی این روزها در تبریز بسر می برد.گفته می شود؛ تبریز حساس ترین و مهمترین حوزه انتخابی است که در دور دوم انتخابات می تواند تعیین کننده باشد.در دور دوم انتخابات در تبریز4 کاندیدای لیست امید اصلاح طلبان با 3 کاندیدای لیست اصولگرایان که از چهره های نزدیک به دولت سابق بوده اند رقابت خواهند کرد.این خبر توسط خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شده است.


کلاس درس آیین‌نامه لاریجانی به نمایندگان منتخب مجلس دهم

کاظم دلخوش نماینده منتخب مردم صومعه‌سرا در مجلس دهم در تشریح جلسه عصر امروز عصر نمایندگان منتخب با لاریجانی اظهار داشت: بیش از 100 نفر از راه‌ یافتگان مجلس دهم در این جلسه حضور داشتند. وی ادامه داد: این جلسه با هدف هم‌افزایی، آشنایی نمایندگان با یکدیگر صورت گرفت.دلخوش تصریح کرد: این جلسه به نوعی یک جلسه توجیهی برای نمایندگان تازه‌ وارد از لحاظ آشنایی با آیین‌نامه و فرآیند قانونگذاری نیز به شمار می‌آمد. این خبر در باشگاه خبر نگاران جوان منتشر شده است.


مزاح تلخ دو نماینده اصولگرای مجلس

الیاس نادران نماینده مردم تهران در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس با مهرداد بذرپاش مزاح کرد.نادران هنگام بررسی کلیات لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه کشور خواهان دادن تذکر بود که علی لاریجانی از وی خواست تذکرش را بیان کند.در این هنگام مهرداد بذرپاش که مسئول اعلام تذکرات در هیات رییسه مجلس است سرگرم گفت و گو با فتح الله حسینی نماینده قصرشیرین بود. نادران گفت: آقای بذرپاش که پشت شان به ماست. بذرپاش پاسخ داد: شما جایتان را عوض کنید تا پشت من به شما نباشد. نادران هم گفت: آقای بذرپاش! ما در مجلس دهم جفتمان جایمان را به یکی دیگر می دهیم.این خبر در خبرگزاری ایرنا منتشر شد.


اولین حمله منتخب خبرگان به صدا و سیما

آیت الله هاشم زاده هریسی منتخب مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در مطلبی گفت: رسانه‌ها و به خصوص صدا وسیما در انتخابات نقش مهم و اساسی در توجیه، بیداری و آگاهی مردم و انتخاب درست آنها دارند، صداو سیما می تواند همه چیز را به هم بزند و یا این‌که همه امور را در مسیر درست هدایت کند، چراکه تبلیغات دیگران محدود است و اگر در تبلیغات آنها اشتباه و اخلال باشد، انتشار آن محدود است، اما اگر صدا و سیما اشتباه کند، فراگیر می شود. صدا و سیما باید بی طرف ترین مرکز باشد و اگر با جناح، گروه و یا طرز تفکر خاصی هماهنگ شود، به همان اندازه به بخش‌های دیگر آسیب وارد می کند و از حالت ملی بودن خارج می شود، بنابراین در برنامه های صدا و سیما نباید بخشی از ملت مخدوش شود، چون حق رسانه ملی بودنش از بین می رود. هیچ گروه و اقلیتی نباید از صدا و سیما برنجد چون صدا و سیما رسانه ملی است صدا و سیما زبان دولت و حکومت نیست، بلکه در مرحله اول زبان ملت است و مورد استفاده حکومت برای رساندن پیام‌ها به ملت. رسانه‌ها و صدا و سیما باید در انتخابات بی طرفی را به طور کامل که مهمترین و سخت‌ترین کار است، رعایت کنند. انقلاب ما انقلاب اخلاقی است و اگر اخلاق نباشد، شرع و قانون از بین می رود، مسائل اخلاقی در جامعه ما مخدوش شده است و متاسفانه مسائل سیاسی گسترش یافته و سیاست حتی در صدا و سیما همه چیز را تحت الشعاع خود قرار داده است که این موضوع خطر دارد و به نظام ولایی ما ضرر می زند. صدا و سیما باید حب و بغض های سیاسی ، اجتماعی و جناحی را کنار بگذارد و هیچ کس را دشمن نداند و هیچ کس را دوست نداند.این مطلب در کانال شخصی آیت الله هاشم زاده هریسی منتشر شده است.


علت لغو جشن اصلاح طلبان؟

جشن در امتداد امید که قرار بود عصر امروز (دوشنبه) از سوی سازمان جوانان حزب اسلامی کار در تهران برگزار شود، لغو شد.طبق اعلام مسئولان برگزار کننده این جشن، مراسم به دلیل درخواست تعویض تاریخ همایش از سوی نیرو انتظامی و موازی‌کاری با جشن ندای امید توسط حزب ندای ایرانیان لغو شده است.سازمان جوانان حزب اسلامی کار اعلام کرده بود که قرار است در این نشست محمدرضا عارف سخنرانی کند اما دفتر محمدرضا عارف اعلام کرد که وی به دلیل تعدد برنامه‌ها به این مراسم نمی‌رود.خبرها حکایت از این دارد که شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با برگزاری این جشن مخالفت و اعلام کرده ائتلاف اصلاح‌طلبان بنا دارد جشنی را به دلیل پیروزی در انتخابات برگزار کند. این خبر را فارس منتشر کرده است.


واکنش لاریجانی به ادعای دولت

علی لاریجانی رئیس مجلس از ادعای دولت مبنی بر مقصر بودن مجلس در عدم تصویب بودجه در سال ۹۴ انتقاد کرد و گفت: مقدمه لایحه دودوازدهم مقدمه بجایی نیست. این خبر را مهر منتشر کرده است


نسخه جدیدعربستان برای دختران!

"ابراهیم آل بدوی،" عضو کمیته داروخانه ها در اتاق بازرگانی و صنایع جده گفت هیئت امر به معروف و نهی از منکر با استخدام دختران در داروخانه های دولتی حتی با وجود جدا کردن بخش زنان و مردان، مخالفت کرده است. این درحالی است که به سرمایه گذارانی که در مجتمع های تجاری داروخانه دارند، اجازه داده شده است دختران را استخدام کنند.روزنامه سعودی "عکاظ" به نقل از "آل بدوی" خاطرنشان کرد، سرمایه گذاران در بخش داروخانه که به استخدام زنان تمایل دارند با درخواست تبدیل داروخانه به داروخانه زنان مواجه شدند اما این اقدام باعث کاهش مراجعه کنندگان به داروخانه می شود که زیان دهی یا کاهش سود را به دنبال دارد. این خبر را العالم منتشر کرده است.


پیشنهاد برادر لاریجانی به صالحی

محمد جواد لاریجانی اظهار کرد: هرگاه به یاد پر شدن رآکتور آب سنگین اراک با سیمان می افتم دل ریش می شوم،‌ اگر جای آقای دکتر صالحی باشم همین فردا ساخت رآکتور دیگری را آغاز می کنم و اصلا منتظر آنان نمی شوم چون ساختنش خلاف برجام نیست بنا بوده بسازیم، آنان که به ما کمک نمی کنند پس منتظر چه هستیم؟ آستین بالا می زنیم و دوباره می سازیم.لاریجانی گفت: ما بیش از اندازه از خودمان صداقت نشان داده ایم به ما می گویند چرا موشکی ساخته اید که می تواند حامل کلاهک هسته ای باشد، ما در آینده موشکی می سازیم که به کره ماه برود، آیا نباید این کار را انجام بدهیم؟ این اظهارات را خبرگزاری صدا و سیما منتشر کرده است.


پیش بینی وزیر دولت اصلاحات از عملکرد مجلس دهم!

عبدالواحد موسوی لاری عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان عصر امروز در مراسم تقدیر از اعضای ستادهای انتخاباتی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه ما دو تجربه سال 84 و 92 را داریم، گفت: در تجربه اول با در اختیار داشتن دو قوه مجریه و مقننه جریان تحول‌خواه نتوانست پیروز شود ولی در تجربه دیگر که سال 92 بود علی‌رغم در اختیار نداشتن مجلس نتیجه مناسبی به دست آمد که دلیل آن تعامل، واقع‌گرایی و نگاه حداقلی بود که اگر اینها نبود موفقیتی حاصل نمی‌شد.وی افزود: در این انتخابات نیز احزاب و تشکل‌ها تجربه سال 92 را نصب‌العین قرار دادند و اختلاف‌نظرها را کنار گذاشتند.عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در ادامه گفت:‌ بخش اصلی مسئله این بود که مردم رفتار خردورزانه جریانات سیاسی که گرایشات تفرقه‌افکنانه را کنار گذاشتند و به همگرایی رسیدند.عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه مردم در انتخابات نشان دادند مطالبات خارج از توان مجلس نمی‌خواهند، گفت: مردم می‌دانند یک شب مشکلاتی که در ۸ سال دولت سابق به وجود آمده یک شبه حل نمی‌شود و مجلس آینده فراتر از توانایی‌ها معجزه عجیب و غریبی نمی‌کند. خبر این نشست را فارس منتشر کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار