عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از افزایش 2 سانتی‌متری آب دریاچه ارومیه نسبت به سال 94 به سبب بارش‌های شدید باران خبر داد.
کد خبر: ۲۰۵۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 02 April 2016
 به گزارش تابناک تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، محمداسماعیل سعیدی، درباره آخرین وضعیت دریاچه ارومیه و افزایش سطح آب این دریاچه، اظهار داشت: افزایش سطح آب دریاچه نسبت به سال گذشته 2 سانتی‌متر بوده اما به نسبت کل، 8 سانتی‌متر آب دریاچه بالا آمده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اینکه گفته می شود افزایش آب دریاچه ارومیه به علت اقدامات ستاد احیای دریاچه بوده که درست نیست چرا که بالا آمدن سطح آب تنها به جهت بارندگی‌های اخیری است که در استان صورت گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت اقدامات صورت گرفته برای حفظ آب دریاچه ارومیه، تصریح کرد: سالانه حدود یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب، آب دریاچه ارومیه تبخیر می‌شود که این مهم یکی از عوامل اصلی کاهش سطح آب دریاچه است.

وی درباره راهکارهای پیش روی ستاد احیای دریاچه ارومیه، تاکید کرد: باید استفاده از تکنولوژی‌های نوینی که باعث می‌شود میزان تبخیر کاهش یابد مورد توجه قرار گیرد، همچنین آب برخی رودخانه‌ها باید به سمت دریاچه هدایت شود تا شاهد احیای این دریاچه باشیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در لایحه بودجه 95 اعتبارات بین دستگاهی اختصاص داده شده تا دریاچه ارومیه احیا شود، یادآور شد: یکسری از دستگاه ها ماموریت یافتند که مسئولیت های خود را در راستای احیای دریاچه به سرانجام برسانند مانند تغییر الگوی کشت که وزارت جهاد کشاورزی مکلف شده در این راستا اقداماتی را انجام دهد.

براساس این گزارش، پیش از این ‌مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از وضعیت فعلی دریاچه ارومیه گفت: افزایش ارتفاع آب دریاچه نشان از تثبیت وضعیت و بازگشت امید به احیا و بهبود دریاچه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار