بسته خبری تابناک؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«هدف بعدی داعش لندن، برلین یا رُم؟ »،«نماینده ای که شهادتین خود را از تريبون مجلس خواند!»،«گلایه رئیس قوه قضائیه از دولت»،«گاف روزنامه شرق»،«واکنش هاشمی به انتقادهای یک جانباز»و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۰۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱ 05 April 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

اعتراض عده ای از مردم آمل به سفر احمدی‌نژاد

در پی انتشار خبر سفر محمود احمدی نژاد (رییس سابق دولت) به شهرستان آمل،جمعی از مردم مازندران با تشکیل کمپینی به نام سالهای سخت احمدی نژادی را فراموش نمیکنیم و امضای یک بیانیه مراتب اعتراض خود را به مدیریت ۸ساله وی و همکارانش در دستگاه اجرایی اعلام کرده و مراتب نگرانی و هشدار خود را نسبت به خطر بازگشت پوپولیسم ابراز نمودند.بنابر آخرین گزارش ها این بیانیه تا کنون به امضای صدها نفر از شهروندان مازندرانی رسیده است. درحالی که نام بسیاری از خانواده های شهدا،جانبازان و ایثارگران و اساتید و فارغ التحصیلان دانشگاهی و اهالی ادب و هنر و فرهنگ مازندران در امضاهای این بیانیه به چشم میخورد ؛سایت دولت بهار(از همفکران جریان خاص دولت سابق) امضا کنندگان را از مفسدین اخلاقی و مسافران "پاتایا" قلمداد نموده است. کانال تلگرامی آمل کلام اسامی امضاء کنندگان این کمپین را منتشر کرده است.


هدف بعدی داعش لندن، برلین یا رُم؟

حامیان داعش، اروپا را به انجام حملات تروریستی جدید تهدید کردند.حامیان گروه تروریستی داعش فیلم جدیدی را منتشر و در آن لندن، برلین و رُم را به انجام حملات تروریستی تهدید کردند. راوی این فیلم می‌گوید: «با آنها بجنگید. خداوند با دستان شما آنها را مجازات می‌کند. کفار را در هر جایی که یافتید به هلاکت برسانید.»در فیلم مذکور حملات پاریس، بروکسل و 11 سپتامبر نمایش داده شده و این اقدامات «پیام هشداری» برای کسانی که علیه داعش می‌جنگند، خوانده شده است.راوی فیلم به زبان انگلیسی می‌گوید: «اگر دیروز نوبت پاریس بود و امروز بروکسل، خدا می‌داند فردا نوبت کدام شهر خواهد بود. شاید لندن، برلین یا رُم هدف حمله باشد.»این خبر در باشگاه خبرنگاران منتشر شد.


نماینده ای که شهادتین خود را از تريبون مجلس خواند!

بیاتیان نماینده بیجار نیز به دلیل عدم التزام به اسلام رد صلاحیت شده است. او در همین راستا در آخرین نطق خود در دوران نمایندگی مجلس نهم شهادتین را خواند و سپس گفت: در انتخابات به استناد بند یک ماده 28 یعنی عدم التزام به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی رد صلاحیت شدم، حال این که در سن ده سالگی در سال 63 پدرم شهید شد و عمو و دایی و برخی دیگر از بستگانم نیز شهید شده‌اند. ‌از زمانی که وارد فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی شدم همواره در هر تریبون و جایگاهی از نظام و رهبری دفاع کردم و از تریبون نمایندگی نیز همواره مدافع نظام و ولایت بودم. با این وجود همه شما می‌دانید که رد صلاحیت شدم که این حکم سنگینی بود. آیا می‌توان به استناد گزارشات کذب و بی پایه و اساس کسی را رد صلاحیت کرد؟ کاش شورای نگهبان هیات نظارت استان کردستان را از بچه‌های بومی همان استان انتخاب می‌کرد تا آنها ما و پیشینه خانوادگی‌مان را بشناسند. آیا می‌توان کسی را بیگناه به دار آویخت. کاش به دارمی‌آویختند اما آبرو نمی‌بردند و حرمت نمی‌ریختند.این خبر توسط خبرگزاری خانه ملت منتشر شد.


واکنش بروسلی به بازگشت احمدی نژاد!

روزنامه قانون در صفحه طنز امروز خود، واکنش بروسلی به پوستر بازگشت احمدی نژاد را منتشر کرده است.


اصولگراها هم ماهواره می‌بینند

روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «چند نکته در باب سخنان رییس‌جمهور» به قلم صادق زیباکلام نوشت: جامعه امروز ایران از مرحله ایی که عده‌ای نگران باشند که حریم خصوصی چه اندازه از سوی دولت کنترل می‌شود، عبور کرده است.آن هم به اين دليل كه بسياري از فعالان سياسي، منتقدان و حتي دگرانديشان اساسا فعاليت مخفيانه، پنهاني و تشكيلاتي انجام نمي‌دهند كه نگران لو رفتن و حتي شنود مكالمات خود باشند تا مبادا حكومت به اسرار مخفي آنها پي برده باشد. جامعه سياسي ايران سال‌ها پيش از اين مرحله عبور كرده است. حتي هيچكدام از اعضاي اين جامعه به دنبال اين نيستند كه فعاليت‌هاي خود را در قالب مخفيانه انجام دهند. من زيباكلام اگر در نيويورك هم باشم همين را مي‌گويم كه اكنون در تهران از آن حرف مي‌زنم.اگر به‌خوبي دقت كنيم خواهيم ديد كه در جمهوري اسلامي ايران كسي به اين دليل كه مخفيانه تماس‌هايي با گروه‌هايي مي‌گرفته يا درصدد انجام كاري مخفيانه بوده، بازداشت نشده است. نمونه‌اي كه بتوان به آن اشاره كرد توقيف روزنامه‌ها است. اگر روزنامه‌اي بسته مي‌شود يا اگر براي فردي سياسي اعلام جرم مي‌شود، همه براي اقدامات و اعمالي بوده كه به‌طور علني انجام شده است. سخنان روز گذشته حسن روحاني در جمع مديران وزارت ارتباطات هرچند كه حايز اهميت است اما بايد گفت براي ٥ سال پيش موضوعيت داشت. با شبكه‌هاي مجازي كه راحت مي‌شود كنترل‌هاي لازم را روي فعاليت‌هاي افراد انجام داد، خيلي اهميت ندارد كه بگوييم نبايد زندگي خصوصي افراد زيرنظر باشد يا نه، يا اين كار از نظر اخلاقي درست هست يا خير؟ اين موضوع در بين عامه مردم نيز محلي از نگراني ندارد. شايد بتوان تنها دغدغه مردم را ديش‌هاي ماهواره‌اي دانست كه بر پشت بام‌هاي خانه خود نصب كرده‌اند. در بين سخنان رييس‌جمهور به نكته ديگري نيز مي‌توان اشاره كرد. آنجا كه او از مباداهايي مي‌گويد كه مردم را به سمت اعتماد به شبكه‌هاي خارجي سوق دهد. اما چيزي كه حسن روحاني نگران آن است سال‌ها پيش اتفاق افتاد. بسياري از مردم ايران شبكه‌هاي فارسي‌زبان را به عنوان رسانه‌اي ياد مي‌كنند.اين موضوع نه فقط در بين مردم بلكه در بسياري از مسوولان هم ايجاد شده است. نگارنده به عنوان كسي كه بارها با چهره‌هاي سياسي اصولگرا مناظره كرده‌ام، با منبع قرار دادن شبكه‌هاي فارسي زبان خارجي از سوي آنها روبه‌رو شده‌ام. اين يعني اصولگرايان نيز اخبار آن رسانه‌ها را مي‌بينند و مي‌شنود. اين مسائل خيلي دير مطرح شده و شبكه‌هاي خارجي از رسانه ملي مخاطبان بيشتر را جذب كرده‌اند.


نگرانی عضو جامعه روحانیت مبارز از کاهش نمازگزاران

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: در خصوص نماز جمعه تهران اولا باید یک فکر بایسته و شایسته در این خصوص داشته باشیم، چرا که به گفته یکی از مسئولانی که خود بنده از ایشان در این خصوص پرسیدم، در شرایط عادی، جمعیت بسیار اندکی به نماز جمعه تهران می‌روند که این جمعیت اندک با توجه به جمعیت ۱۰میلیون نفری تهران، متناسب نیست.این عضو جامعه روحانیت مبارز تهران اضافه کرد: برای نماز جمعه‌ای که پایگاه و سنگر مهمی برای اسلام و انقلاب محسوب می‌شود، باید برای از نظر کمیت، یعنی جمعیتی که به آن اقبال نشان می‌دهند نیز فکری کنیم.او افزود: علمای بزرگ ما اعم از مبلغان دین و ائمه جمعه و جماعات باید بنشینند و برای اینکه نماز جمعه پرشکوه‌تر و با کیفیت‌تر برگزار شود فکر کنند و چاره بیاندیشند.اکرمی خاطرنشان کرد: در خصوص امام جمعه تهران هم واقعا باید فکر عاقلانه و منصفانه‌ای کرد و افرادی که مقبول مردم هستند و مردم با احترام به آنها اقتدا می‌کنند را به عنوان خطیب نماز جمعه تهران ببینیم، زیرا این امر می‌تواند خود به خود، جاذبه‌ای برای روی آوردن بیشتر مردم به نماز جمعه داشته باشد؛ وجدانا و انصافا هم باید روی ائمه جمعه و امامان جمعه‌ای که مشروعیت و مقبولیت عمومی و صلاحیت عمومی داشته باشند، حساب کنیم.او با بیان اینکه نماز جمعه تهران اهمیت بالایی دارد و به دلیل رسانه‌ای بودن و پخش آن از رادیو و تلویزیون، امام جمعه آن باید اشراف کاملی به مسائل داخلی و خارجی داشته باشد، گفت: قبل از برگزاری انتخابات در نمازجمعه اظهاراتی مطرح می‌شد و بعد از برگزاری انتخابات نیز شاهد اظهاراتی متفاوت از آن اظهارات قبل بودیم که این شرایط صحیح نیست.این خبر در ایلنا منتشر شده است.


محاکمه یک سنگاپوری در آمریکا به اتهام فروش قطعات بمب به ایران

دولت آمریکا یک شهروند سنگاپور را به اتهام نقض قوانین صادراتی‌اش علیه ایران از اندونزی مسترد و در واشنگتن دادگاهی کرده است.لیم یونگ نام (معروف به استیون لیم)، ۴۲ ساله، متهم است که هزاران قطعه الکترونیکی حساس منتقل کننده فرکانس‌های رادیویی که در ساخت بمب کاربرد دارد را به ایران فروخته است.وزارت دادگستری آمریکا مدعی است که ۱۶ مورد از قطعات الکترونیکی مذکور پیش‌تر در بمب‌های کنار جاده‌ای در عراق کشف شده است.متهم که در سال ۲۰۱۴ میلادی در اندونزی بازداشت شده بود حالا به پلیس فدرال آمریکا (اف بی‌آی) تحویل داده شده است.مقامات آمریکایی می‌گویند لیم یونگ نام روز دوشنبه (چهارم آوریل) در دادگاهی در واشنگتن، پایتخت، حاضر شده است.او متهم است که بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ میلادی حدود شش هزار قطعه ممنوع را خریده و در پنج محموله به ایران فرستاده است.مایکل استاینباک، از مقامات ارشد پلیس فدرال روز دوشنبه گفت: «صادرات غیرقانونی فن آوری‌های آمریکا به شدت برای امنیت ملی ایالات متحده زیان بار است.»عصر ایران این خبر را منتشر کرده است.


رمزگشایی یک روزنامه درباره برجام‌ها

یک روزنامه «برجام» را تدوین‌شدۀ اندیشکده‌های تخصصی وزارت خارجه آمریکا دانست و با ادبیاتی تند، ادعا کرد که در برجام‌های بعدی قرار است ایران، اسرائیل را به رسمیت بشناسد، شورای نگهبان منحل و امام و اندیشه‌های امام از صحنۀ سیاست‌گذاری کشور حذف شود.روزنامه رسالت به نقل از آنچه اندیشکده‌های تخصصی وزارت خارجه آمریکا تدوین کرده‌اند درباره آینده برجام نوشت که در برجام دیگر، بتون شدن صنایع موشکی ایران مدنظر است، چراکه زمانه، زمانۀ مذاکره است و اصلاً احتیاجی به موشک نیست.در برجام سوم، حزب‌الله و حماس و مقاومت فلسطین و انصارالله یمن و بشار اسد حذف می‌شوند، چون افراطی و تروریست و خطرناکند و نظم جهانی را تهدید می‌کنند. در برجام چهارم امام و اندیشه‌های امام و تفکر انقلاب اسلامی از صحنۀ سیاست‌گذاری کشور حذف می‌شود و با احترام به موزه تاریخ سپرده می‌شود. در برجام پنجم، قانون اساسی ایران تغییر می‌کند، شورای رهبری جایگزین رهبر می‌شود، سپاه در ارتش و شورای نگهبان در شورای مصلحت ادغام می‌شود.در برجام بعد، اسرائیل به رسمیت شناخته می‌شود چون ما دعوایی با اسرائیل نداریم. این برجام‌ها، همه طراحی شده‌اند و حتی زحمت تدوین پیش‌نویس آنها را هم، مثل برجام اول، اندیشکده‌های تخصصی وزارت خارجه آمریکا کشیده‌اند و این برجام‌ها فقط منتظر جلسات رسمی، چانه‌زنی‌های معمول، امضاء دو طرف و اجرایی‌شدن هستند.هر برجامی که اجرایی شود، یکی از تحریم‌ها به طور موقت برداشته می‌شود و ما جشن می‌گیریم. طی مذاکرات برجام اول، طرف مقابل با استفاده از فضای ایجاد شده، راه نفوذ خود به مراکز تصمیم‌سازی کشور و رسانه‌های همسو را هموار کرد تا زمینه‌ساز برجام‌های بعدی شوند. شخصیت‌هایی و مشاورانی و رسانه‌هایی، مأموریت یافتند برای قبح‌زدایی از برجام‌های بعدی اقدام کنند و افکار عمومی را آماده سازند که نمونه‌های آن را مشاهده می‌کنیم. اکنون در اطاق‌های فکر و برخی مراکز مهم تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، چهره‌ها و شخصیت‌هایی به طور صریح، برجام‌های بعدی را در دستور کار قرار داده‌اند.


وضعیت اصلاح‌طلبان در دور دوم انتخابات

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس با بیان اینکه کاندیداهای مورد حمایت اصلاح‌طلبان در استان‌ها شناسایی شده‌اند گفت: برآورد این است که دو سوم کاندیداهایی که در مرحله دوم در معرض رای مردم قرار دارند از اردوگاه اصلاح‌طلبان باشند.محمدرضا تابش در خصوص برنامه‌های اصلاح‌طلبان برای مرحله دوم انتخابات در برخی حوزه های انتخابیه که به مرحله دوم کشیده‌اند، گفت: اکثریت کاندیداهای مورد حمایت اصلاح‌طلبان در استان‌ها شناسایی شده‌اند البته در جاهایی دو گرایش اعتدالی و اصلاح‌طلبی وجود دارد که مسأله در حال پیگیری است که بر روی یک نفر متفق شوند.وی افزود: به نظر می‌رسد مهم افکار عمومی هستند که در دور اول نشان داده است خواستار تغییر و تحول در رویه ها و اصلاح کژی و کاستی‌ها و تحقق مطالبات و خواسته‌های مردم می‌باشند لذا فکر می‌کنم همین جو هنوز باقی است و ان شاء الله کارساز هم خواهد بود و اکثریت کاندیداهای اصلاح‌طلب و اعتدالی به مجلس راه پیدا خواهند کرد.این خبر در ایسنا منتشر شده است.


حرف‌های پوراحمد که در خندوانه حذف شد

پوراحمد با بیان اینکه حرف‌هایش درباره‌ی عدم همکاری با تلویزیون در برنامه‌ی «خندوانه» حذف شده است، درباره‌ی اینکه چه صحبت‌هایی را مطرح کرده است، گفت: در تلویزیون یک لابیرنت باج وجود دارد که قبلاً زیر میز بود اما الان رو آمده و به وضوح و با کمال بی‌شرمی درصد می‌گیرند! به نظر می‌رسد هیچ برنامه‌ای ساخته نمی‌شود مگر اینکه درصدش را پرداخته باشد. نمی‌خواهم همه‌ی مدیران تلویزیون را متهم کنم؛ آدم‌های سلامت هم حتماً بین آنها هست ولی این روش از قبل بوده و آقای ضرغامی هم می‌خواست این مسائل را از بین ببرد اما زورش نرسید. از طرفی تلویزیون دیگر اعتبار ندارد که من برایش کار کنم و آنها هم مایل نیستند من برایشان کار کنم.کارگردان «شب یلدا» و «اتوبوس شب» درباره‌ی بخش دیگر صحبت‌هایش که از برنامه‌ی «خندوانه» حذف شده است اظهار کرد: در این برنامه درباره‌ی شجریان و کیارستمی هم صحبت و برایشان آرزوی سلامتی شد که آنها هم حذف شد. خودم در اخبار دیدم که از شجریان چند عکس پخش شد اما چطور چند عکس از کیارستمی در آرشیو صدا و سیما نبود که پخش شود!؟رضا کیانیان هم که در برنامه‌ی «خندوانه» درباره‌ی کیومرث پور‌احمد صحبت‌هایی را مطرح کرده بود در این‌باره گفت: در این برنامه صحبت‌های زیادی را درخصوص ویژگی‌های کیومرث پوراحمد و اینکه چرا او آدم مهمی است، مطرح کردم و با توجه به حال و هوای برنامه یک جوک هم گفتم که بخش اعظم حرف‌هایم درباره‌ی این کارگردان حذف شد اما آن جوک پخش شد!این خبر در ایسنا منتشر شده است.


گاف روزنامه شرق

یقینا قصد و غرضی در کار نبوده است و همه می‌دانند ما (روزنامه شرق) مدافع دولت هستیم. مدیرمسؤول روزنامه «شرق» درباره‌ی حاشیه‌های پیش‌آمده برای این روزنامه پس از انتشار تیتر و عکس یک امروز این رسانه، توضیحاتی را ارائه و این اتفاق را غیرعمدی اعلام کرد.مهدی رحمانیان توضیح داد: معتقد هستم تیتر یک و عکس صفحه یک، دو مقوله‌ی مجزا هستند و روال شرق هم همواره به همین منوال است. تیتر یک گزارش امروز شرق بحث پول‌شویی در سطحی جهانی است و عکس، مربوط به موضوعی داخلی است؛ اما اگر در انتخاب عکس دقت بیشتری می‌شد، شاید این اتفاق نمی‌افتاد تا باعث ایجاد این بدفهمی نشود.او سپس تاکید کرد: یقینا قصد و غرضی در کار نبوده است و همه می‌دانند ما (روزنامه شرق) مدافع دولت هستیم.رحمانیان سپس با اشاره به تیتر یک روزنامه شرق و انتشار گزارشی درباره‌ی پول‌شویی توضیح داد: این گزارش، همان گزارشی است که رسانه‌های جهان آن را کار کرده‌اند و ما هیچ ادعایی نسبت به آن نداشتیم. در رابطه با بحث‌های داخلی هم توضیحاتی داده شده است.مدیر مسؤول شرق سپس گفت: قبول دارم که ممکن است تیتر یک و عکس، بدخوانی داشته باشند اما این اتفاق از روی عمد نبوده است؛ چراکه تیتر مربوط به خبر دیگر است و عکس هم مربوط به گزارش دیگری است. طبیعتا تیتر و عکس متفاوت است ولی ممکن است بدفهمی ایجاد کند اما هیچ ربطی به هم ندارند. این گزارش در ایسنا منتشر شده است.

انتقاد فرمانده سپاه از روحانی/ رمزگشایی یک روزنامه درباره برجام‌ها/ سه شرط صالحی برای حضور در مذاکرات/ واکنش بروسلی به بازگشت احمدی نژاد!

تشکر اینستاگرامی علی پروین از مردم

علی پروین که شب گذشته در نظرسنجی پیامکی برنامه نود، عنوان بهترین مربی پس از انقلاب را کسب کرد در صفحه شخصی اینستاگرامش از مردم تشکر کرد.پروین در این باره نوشت: هواداران پرسپولیس و تمام مردم ایران همیشه به من لطف دارند و ما را شرمنده خودشان می‌کنند. اگر عزت و احترامی هم هست، اول از خدا، بعد از همین محبت مردم ایران است که همیشه با وفا و با صفا هستند.بیشتر از هر عنوان و افتخاری، همین محبت مردم و هواداران ارزش دارد. اینکه قدیمی‌ها و خاک خورده‌ها را فراموش نمی‌کنند چون قهرمانی‌ها تمام می‌شود و می‌رود اما محبت و احترام ارزش دارد و می‌ماند و ما همیشه خودمان را شرمنده و بدهکار مردم می‌دانیم و فقط می‌توانم از این بابت و بخاطر رأیی که دادند از آنها تشکر کنم. نفرات دیگری هم که در این نظرسنجی بودند یا نبودند همه یا از دوستان یا از شاگردان خودم بودند. همه کاربلد و بزرگ هستند و برای این فوتبال زحمت کشیده‌اند و ما دوستشان داریم. از خدا هم می‌خواهیم احترام‌ها همیشه در فوتبال حفظ شود تا مردم هم اذیت نشوند.


انتقاد فرمانده سپاه از روحانی

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اولین جلسه شورای عالی فرماندهان سپاه در سال 95 با تبیین مسائل جاری کشور و تحولات منطقه و نقشه‌ها و ترفندهای جدید جبهه دشمن علیه انقلاب و نظام اسلامی و چگونگی مقابله با طرح این سوال که آیا برجام می‌تواند الگویی برای حل سایر مشکلات محسوب شود؟ گفت: برجام هسته‌ای اگر به عنوان یک الگو تلقی شود، نشانه‌ی کوتاهی فکر و نوعی خود تحقیری است. افرادی هم که امروز از سریال برجام‌ها سخن می‌گویند، ناخواسته همان مسیر ضدانقلاب را در پیش گرفته‌اند و می‌خواهند مردم بزرگ ما را تحقیر نمایند.وی تأکید کرد: نتیجه‌ی تفکر ارزش گذارانه به تعامل با جهان بدون محاسبات انقلابی، ایستادگی و مقاومت برای تحقق اهداف و مصالح نظام و کشور، غربزدگی مزمن خواهد بود.سرلشکر جعفری برجام را نسخه‌ی حداقلی احقاق حق مردم ایران دانست و اظهار کرد: برجام هرگز به عنوان یک سند افتخار تلقی نشده و نخواهد شد. هرچند مقاومت هسته‌ای ملت ایران که دشمن را مجبور به تغییر استراتژی ساخت، یک افتخار بود اما این مقاومت با بخشی از نتیجه آن که برجام بود متفاوت است.وی تصریح کرد: برجام یک نسخه‌ی دیپلماسی است که با فرجام نامعینی که بخش اعظم آن تعهدات دشمن بدعهد و کینه توز است، نمی‌تواند مدل رفتار حاکمیتی نظام در موضوعات دیگر قلمداد شود. گفتنی است اقای روحانی رئیس جمهوری در پیام نوروزی خود سخن از برجام 2 و 3 کرده بود. این اظهارات را سپاه نیوز منتشر کرده است.


بفرمایید یارانه 250 هزار تومانی!

علی میرایی، شایعه شعار پرداخت یارانه 250 هزار تومانی را دستمایه کارتون زیر قرار داده است.این کارتون در روزنامه «شرق» منتشر شده است.


بابک زنجانی ناگفته‌هایش را خواهد گفت؟

عضو کمیته مجلس برای پیگیری پرونده بابک زنجانی می‌گوید که اعدام او به همین صورت که متخلفان و متهمان پرونده همین سه نفر باشند، به هیچ وجه قابل قبول نیست و برای هیچ‌یک از شهروندان هم پذیرفته شده نیست که این حجم تخلف و اختلاس صرفاً توسط سه نفر صورت گرفته باشد و سیستم‌های دولتی و نظارتی بیگناه باشند.حسن دهدشتی در گفت‌وگویی اظهار می‌کند: آیا نمی‌ارزد جمعی 9 هزار میلیارد تومان به جیب بزنند و این وسط سه نفر هم اعدام شوند؟ برای مبالغ بسیار پایین‌تر از اینها هم قتل اتفاق می‌افتد.وی درباره حکم اعدام بابک زنجانی که روز گذشته به وی ابلاغ شد، تاکید می‌کند: فرض کنید این افراد را اعدام کنند، آیا زمینه تخلف برای بعدها از بین می‌رود؟نماینده مردم آبادان اظهار می‌کند: تقریبا از سه سال پیش بابک زنجانی ادعا می‌کند که می‌خواهد بدهی‌اش را بپردازد و چند ماهی که دادگاهش آغاز شده، وکیلش هم همین حرف را می‌زند ولی هنوز خبری نشده است.دهدشتی می‌گوید: یا خود زنجانی نمی‌خواهد اطلاعات بدهد یا کسانی پشت پرده او را تحریک می‌کنند که ایشان خیلی صحبت نکند. اما فکر می‌کنم این حکم دادگاه فشار یا تلنگری باشد که ایشان حرف‌های ناگفته‌اش را بزند. این گفت و گو را خبرآنلاین منتشر کرده است.


راه حل معاون رئیس جمهور برای مشکل ابطال آراء منتخب اصفهان

نوبخت در پاسخ به سوال ایلنا، به توضیح شرایط به وجود آمده در اصفهان و مسئله رد صلاحیت منتخب مردم اصفهان پس از اعلام صحت انتخابات پرداخت و گفت: در ارتباط به صیانت از آرای مردم، وزارت کشور نظرش را در ارتباط با نظر حقوقی شورای نگهبان در خصوص انتخابات اصفهان بیان کرده است.او افزود: همچنان وزارت کشور این نظر حقوقی را که مبانی‌ای دارد و این را در جلساتی هم مکتوب و مستدل به اعضای محترم شورای نگهبان منعکس کرده است. در این خصوص اگر قرار است نسبت به آن کاندیدایی که شورای نگهبان با رد صلاحیتش در آن دوره انتخابات را در اصفهان به انتخابات میان دوره‌ای موکول کرده است تصمیمی اتخاذ شود، باید در مرحله رسیدگی به اعتبار نامه نماینده مورد توجه قرار بگیرد.سخنگوی دولت ضمن بیان نظر وزارت کشور در خصوص رد صلاحیت منتخب مردم اصفهان توضیح داد: چنانچه التفات دارید، در فرآیند انتخابات بعد از اینکه شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید می‌کند، نهایتا مجلس را مسئول بررسی اعتبار نامه‌ها می‌داند.


واکنش هاشمی به انتقادهای یک جانباز

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از سرداران بازنشسته سپاه پاسداران گرفته تا اعضای شورای شهر تهران، هنرمندان عرصه تئائر و سینما و مدیران، مسئولان، مدیران و کارکنان شرکت سایپا، نویسندگان، محققان، پژوهشگران، رزمندگان سال‌های دفاع مقدس، جانبازان، خانواده‌های شهدا، با تبریک سال نو، شرایط امروز برای کشور و منطقه را جدید و قابل تأمل خواند و با اشاره به سخنان دلسوزانه جانبازی که از مهاجرت نخبگان گفت، افزود: تأسف بیشتر اینجاست که به‌خاطر رکود، شغل مناسبی پیدا نمی‌کنند. جامعه به وجود آنان نیاز دارد و برای تحصیل آنها هزینه شده است و راه درست توسعه دانش‌محور است. این خبر را تسنیم منتشر کرده است.


سه شرط صالحی برای حضور در مذاکرات

علی اکبر صالحی در گفت و گویی با اشاره به حضور وی در مذاکرات به سه شرط خود برای حضور در مذاکرات اشاره کرده است. وی در این گفت و گو می گوید:« من و دکتر ظریف رابطه بسیار گرم و صمیمی داریم. دکتر ظریف در یک جلسه که مسئولین عالی‌رتبه نظام حضور داشتند، موضوعی را مطرح کرده و گفتند که ما در بن‌بست مذاکراتی قرار گرفته‌ایم و از بنده کمک خواست و من نیز افتخار خدمت پیدا کردم و با شروط خاصی وارد میدان مذاکره شدم که شروط من:

1-حضور همتای خود در مذاکرات شدم که وجود همتای آمریکایی من در مذاکرات از جمله آنها بود.

2- کارشناسان آنها باید به ایران بیایند و نه اینکه ما به آنجا برویم.

3- دکتر عراقچی نیز مسئول پیگیری امور شوند.»

این گفت و گو را باشگاه خبرنگاران انجام داده است.


حقوق ۵۰ میلیونی برخی بانکداران

احمد توکلی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه تخلفات بانک ها آثار وسیعی در جامعه دارد، افزود: برخی از مدیران عامل بانک‌ها ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند، گفت: مجازات متخلفان امور بانکی با مصوبه اخیر مجلس کیفری محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار