ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی خبر داد
ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی گفت: در نخستین ماه از سال‌جاری میزان کالاهای وارده از گمرکات استان بالغ بر 31 هزار تن به ارزش بیش از 80 میلیون دلار می‌باشد.
کد خبر: ۲۲۰۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵ 28 April 2016

به گزارش تابناک تبریز، علی‌ اصغر عباس‌زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در نخستین ماه سال‌جاری میزان صادرات کالا از گمرکات استان بالغ بر 80 هزار تن به ارزش  بیش از 72 میلیون دلار بوده که این میزان کالای صادره در مقام مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 3 درصد افزایش ولی از نظر ارزش دلاری 4 درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرک تبریز اقلام عمده صادر شده از گمرکات استان را شامل مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از آن، مواد غذایی، میوه، ماشین آلات و وسایل مکانیکی، سوخت‌های معدنی، فرآورده‌های غلات، شیشه، مصنوعات شیشه‌ای، شکلات و شیرینی و محصولات لبنی عنوان کرد.

وی گفت: این اقلام صادراتی به 56 کشور مختلف دنیا به ویژه کشورهای عراق، ترکیه، پاکستان، یونان، ایتالیا، بلغارستان صادر شد.

ناظر گمرکات استان آذربایجان‌شرقی در خصوص آمار واردات کالا در فروردین ماه امسال از گمرکات استان گفت: در نخستین ماه از سال‌جاری میزان کالاهای وارده از گمرکات استان بالغ بر 31 هزار تن به ارزش بیش از 80 میلیون دلار می‌باشد که این میزان کالای وارده نسبت به مدت مشابه سال گذشته معادل 76 درصد در وزن و 64 درصد در ارزش دلاری برخوردار است.

عباس‌زاده ‌عمده کالای وارداتی را چوب و اشیای چوبی، کاغذ و مقوا، توتون و تنباکو، فرآورده‌های خوراکی، کائوچو و اشیای ساخته شده از آن و انواع کود برشمرد.


وی گفت: عمده این اقلام از 33 کشور مختلف دنیا  از جمله از کشورهای ترکیه، چین، ایتالیا، جمهوری کره، آلمان،ژاپن، اسپانیا و گرجستان پس از انجام تشریفات گمرکی وارد کشور شد.

ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی گفت: در فروردین ماه سال جاری میزان درآمد وصولی گمرکات استان رقم بالغ بر 428 میلیارد ریال رسید که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشدی معادل 153 درصد برخوردار است./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :