به بهانه دستگیری‌های شورای اسلامی شهر تبریز
کد خبر: ۲۲۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ 02 May 2016
در اوایل دهه پنجاه در دوران شهرداری دکتر عبدالعلی شاهید عضو سازمان فراماسونری،خیابان آبرسانی تبریز به شکلی مارپیچی از میان باغات بیلانکوه و قله و باغمیشه گذشت و خیابان امام را به خیابان عباسی متصل ساخت،در انجمن شهر تبریز بعد از اتمام کار اعلان شد که پیچ و خم این خیابان برای آن ایجاد شده بود که باغ دکتر شاهید نه تنها آسیب نبیند بلکه خیابان کاملا از کنار آن رد شود، باغ دکتر شاهید به همراه چندین باغ دیگر به سرعت قطع درخت شده و محله‌ای به نام کوی پزشکان تبریز در آن جا ایجاد شد. عبدالعلی شاهید بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در خارج از کشور فوت کرد.
***


از میدان ساعت تا دانشگاه تبریز با پنجاه نفر صحبت کردم؛ از آنان تعداد اعضای شورای اسلامی شهر، اسامی آنان و وظایف آنان را پرسیدم، درباره طرح‌های مصوب در شهر توسط شورای اسلامی شهر و چند سئوال دیگر را ازآنان پرسیدم.
هیچ کس تعداد اعضای شورای شهر را نمی‌دانست در مورد وظایف شورای شورا،" نمی‌دانم و اداره شهر" پاسخ غالب بود و آنچه که جالب بود از 25 نفر که گفتند در انتخابات شرکت کرده اند، فقط اسم یک نفر یا دو از افرادی را که به آنان رای داده بودند را به یاد داشتند. اما از پنجاه نفر، بیش از سی نفر از دستگیری چند تن از اعضای شورا مطلع بودند و علت آنرا فساد مالی و...نامیدند اما تعجبی هم از این موضوع نداشتند!!
***
سازمان‌ها به توسط نیروی انسانی شکل یافته و حرکت می‌کنند، هیچ اداره و موسسه‌ای بدون نیرو معنی ندارد و استخدام کارمند برای شهرداری غیرقانونی و امر غلط محسوب نمی‌گردد؛اما ماجرای اعضای شورای اسلامی شهر و بکارگیری منتصبین آنان در پست‌های سازمانی بسیار در شهرداری هرگز نمی‌تواند تصادفی یا بر اساس نیازهای شهری و یا در چهارچوب و حیطه وظایف اعضای شورای شهر و امانت‌داری رای مردم باشد.
***
این انتخابات است، همه به قول مرحوم بی‌ریا می‌گویند "انتخاباته اینان یاز منی ده!" یعنی انتخابات را باور کن و اسم مرا هم بنویس! اما طنز خال بالای ابرو یکی از کاندیداها، پایین شمرده شدن سطح انتخابات را از نظر مردم نشان می‌دهد. در دوره‌های بعدی خانم‌های بسیاری وارد کارزار انتخابات می‌شوند! اسامی نامانوس شانس بسیاری دارند!
بعد از ورود به شورا، شوهر یکی از اعضای شورا مدارج ترقی را به سرعت طی می‌کند و به سمت شهرداری و مدیرعاملی در سازمان‌های شهرداری دست پیدا می‌کند، قراردادهای بسیار با شوهر عضو دیگرعضو بسته می‌شود! امکان تحصیل و پیدا کردن شغل دوم برای آنان به وجود می‌آید ! در دوره‌های بعدی زنانه گی نقشی بسیار زشت را در تبلیغات ایفا می‌کند، بزک‌های بسیار و جوان نمایی موجب کسب رای می‌گردد و..... بدین سان اکنون در اداره و تشکیلات شهرداری تبریز همنام خانواده‌های بسیاری با اعضای شورای اسلامی شهر پیدا می‌شوند و این فقط یک روی علنی سکه است ! چون کارمندان بیکار و با گوشی موبایل بازی کن بسیار در دفاتر دیده می‌شوند و افراد سفارشی در همه جا جولان می‌دهند.
معاون شهرداری منطقه چند! کارگر سابق کارخانه کبریت سازی است که از برکت خواهرش وارد سازمان شهرداری شده است، خواهر کوچک‌تر در یک بخش دیگر، برادر عضو شورا معاون شهرداری منطقه چون! است و مهندس کشاورزی شهردار یک منطقه دیگر که برادرش هم تصادفی عضو شوراست و...... و آن شهردار پیاده رو را واگذار می‌کند و دیگری باغ داخل شهر را به نابودی می‌کشاند. اما گروه کر شورا سکوت می‌کند!
***
در سال گذشته شورای اسلامی شهرداری تبریز در تخریب یکی از زیباترین باغ‌ها‌ی داخل شهر سکوت کامل کرد، شرکت پرقدرت خانه سازی همچنان با تصرف کوه‌ها و ساخت و ساز بر روی گسل‌‌های تبریز فعالیت خود را بدون حساسیت شورا و شهرسازان ادامه داد و سرمایه‌های شهر بدون نظارت به دیگران سپرده شد...... شهروندان بسیار در مواجه با سیستم دیوان سالاری که حقوق آنان را به زورمندانی همچون بانک‌ها هدیه می‌داد و یا پیاده روها و عابرگذرها را به اهل ثروت می‌بخشید به استیصال کشانده شدند؛تغییر کاربری‌ها در بهترین نقاط شهر و جاهایی که می‌بایست پارک بزرگ می‌شد انجام گردید و در نهایت امانت‌داران و برخی اعضای شورا و شهرداری گرفتار قانون و نظم شدند.
***
انتخابات برای شوراها به زودی آغاز خواهد شد، عکس‌ها نه تنها بر دیوارها بلکه از تن نحیف درختان آویزان خواهد گردید؛در جایی که صحبت و گفتگو با مردم نباشد و هیچ برنامه‌ای برای ورود به شورا و کار در آن نباشد، فقط تصاویر تحقیر آمیز و شارژ تلفن و ناهار و رستوران‌ها برای جلب رای تلاش خواهند کرد. صحبت در دقت و سلامتی نیست، که البته شرط اصلی است، صحبت در "سئرچه‌هایی است که ره لنیب و قناری آدیندا ساتیلیب" است یعنی صحبت گنجشک‌هایی است که رنگ شده و به جای قناری به مردم قالب شده‌اند. استخدام برادر و خواهر و ارتقا و ابقا سمت و خرید و فروش پست در شهرداری جزو وظایف شورا و تبعیت از آن وظیفه شهرداری نبوده است
می‌گویند وقتی صدایت مناسب نیست؛ در گروه کٌر بخوان!
اکنون می‌توانیم بگوییم شورای اسلامی شهر تبریز گروه کر برای کسانی نیست که صدای خوب ندارند.
ظفر حسن زاده تبریزی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
در دریایی که ماهی نباشد قورباغه شاه است...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
قلم روان و زیبایی بود که الحق به حق بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
ایکاش عبرت بگیریم. باز هم شام و شارژ و هزینه پیروز خواهد بود
میتم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
سلام. از نظر حقیر این بی تقائتی نردم نسبت به قساد مالی شورای شهر ریشه در درک دارد. مردم خیلی وقت بود میدانستند که قطار به حال خود در شورا حرکت نمیکند!!!!!!!!!1
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
مردم خوب میدانند چه خبر است؟ آری سکوت مردم معنی دار است.
فرخ انصاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
آقای دکتر عبدالعلی شاهید تا آخر عمرشان در ایران بودند و در ایران و شهر تهران درگذشتند . و در قم دفن شدند.
فرخ انصاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
آقای دکتر عبدالعلی شاهید تا آخر عمرشان در ایران بودند و در ایران و شهر تهران درگذشتند . و در قم دفن شدند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :