حضور پرتشریفات و دوری‌گزینانه روحانی در جمع کارگران با واکنش‌های اعتراضی حتی در میان حامیان وی مواجه شد.
کد خبر: ۲۲۴۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷ 04 May 2016
به گزارش تابناک تبریز، حضور پرتشریفات و دوری‌گزینانه روحانی در جمع کارگران با واکنش‌های اعتراضی حتی در میان حامیان وی مواجه شد.

 سایت عصر ایران از سایت‌های حامی دولت در این باره نوشت: حضور حسن روحانی در میان کارگران گروه مپنا با حاشیه‌هایی همراه بود، حاشیه‌هایی که انتظار می‌رفت رئیس جمهور به آن‌ها دقت کند. به گزارش عصر خبر، گشت‌زدن و بازدید کردن روحانی با خودرو در میان کارگران و دست‌تکان دادن برای آنان از داخل خودرو ظاهر نامناسبی و سؤالاتی بوجود آورده است.

کارگران زحمتکش که روزانه در کارخانه در حال فعالیت هستند زمانی که در روز کارگر با رئیس جمهور خود مواجه می‌شوند انتظار دارند که وی را در میان خود ببینند نه اینکه با یک خودروی لوکس شاهد حضور وی در کارخانه باشند.

عصر ایران می‌افزاید: این اقدام تشریفات رئیس‌جمهوری در هر صورت نادرست است چرا که اگر این اقدام به دلیل وسعت کارخانه و کمبود وقت باشد می‌توانستند که فقط به بخش کوچکی از کارخانه قناعت کنند و در همان بخش کوچک به میان کارگران بروند الزامی برای بازدید از کل کارخانه وجود ندارد همانطور که سایر کارخانه‌ها و کارگرانشان نیز از بازدید رئیس جمهور محروم بوده‌اند نه اینکه کارخانه را با خودرو بازدید کنند و کارگران نتوانند از نزدیک رئیس جمهور خود را ببینند و حس فاصله به خصوص حس فاصله کارفرما و کارگر را لمس نکنند.
 
اگر این اقدام به دلیل مسائل امنیتی باشد باز قابل پذیرش نیست چرا که قطعاً وسعت و جمعیت کارگران این گروه صنعتی از شهرها در سفرهای استانی رئیس‌جمهور که بیشتر نیستند که برای بازدید رئیس‌جمهور خدای ناکرده مشکل امنیتی بوجود آید. به هر صورت انتظار می‌رود دولتی که خود را از مردم می‌داند مقداری از تشریفات خود را بکاهد و کمی خاکی‌تر با مردمی که با حضور خود در عرصه انتخابات به حمایت از دولت منتخب خود پرداخته‌اند.

از سوی دیگر سید یونس کاظمی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در گوگل پلاس، ‌نقد جالبی را از تویوتا سواری رئیس جمهور منتشر کرد. وی نوشت: تولید داخلی و کارگرش مردند؛ وقتی که دیدند رئیس جمهور با خودروی لوکس خارجی از وسط کارخانه تولید داخلی عبور کرد و دست تکان داد...

همچنین خبرگزاری مهر در تحلیلی با عنوان «بازدید از نماد غرور ملی با لندکروز ژاپنی نوشت: بازدید سواره رئیس جمهور از گروه صنعتی مپنا و دیدار با کارگران، اقدامی خلاف روند همیشگی بازدید مقامات از اماکن صنعتی بود که در جایگاه خود قابل تأمل است. روحانی در حالی صنایع عظیم و موفق مپنا را نماد غرور ملی و مایه افتخار ایرانیان دانست که خود طریقی متفاوت در این بازدید را بنیان گذاشت. رئیس جمهور در اقدامی خلاف روند همیشگی بازدیدها به جای دیدار چهره به چهره با کارگران و شنیدن نقطه نظرات و یا درد دل‌هایشان سوار بر لندکروز ژاپنی با آنان دیدار کرد و حتی داخل کارخانه نیز حاضر به پیاده شدن از ماشین نشد!

علاوه بر منزلتی که کارگر در دین اسلام دارد بعد از انقلاب اسلامی نیز نظام جمهوری اسلامی نگاه ویژه‌ای به این قشر زحمت‌کش داشته است بطوری که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بیان داشتند: حیات یک ملت، مرهون کار و کارگر است.

مهر با اشاره به احترام خاص حضرت امام خمینی نسبت به کارگران می‌افزاید: بازدید رئیس جمهور ذهن‌ها را به دو سال پیش برد. سال 1393؛ که به مناسبت روز کارگر رهبر معظم انقلاب برای تجلیل از مقام کارگر به کارخانه مپنا رفتند تا از نزدیک با روند فعالیت‌های صنعتی این مجموعه آشنا شوند.

نکته قابل توجه در آن بازدید این بود که معمولاً رسم بر این است که در مناسبت‌های مختلف برنامه دیدار با رهبر انقلاب در داخل حسینیه امام خمینی انجام شود و تعدادی از هر قشر جامعه به دیدار رهبری می‌شتافتند اما در روز کارگر برخلاف رسم همیشگی این بار رهبر انقلاب بود که برای قدردانی از زحمت این قشر زحمت‌کش به دیدار آنها رفتند و پیش از سخنرانی هم ساعاتی را در میان مدیران و کارگران مپنا گذراندند و از نزدیک توضیحات‌شان درباره هر یک از بخش‌های مجموعه را شنیدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار