با حل نشدن اختلاف حقوقی میان دولت و شورای نگهبان قرار شد که این موضوع به هیأت حل اختلاف قوا ارجاع شود. امروز برخی خبرگزاری ها در خبری به نقل از یک نماینده مدعی شده اند که هیأت حل اختلاف قوا نظر خود را درباره پرونده خانم مینو خالقی منتخب سوم حوزه انتخابیه اصفهان اعلام کرده است.
کد خبر: ۲۲۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵ 10 May 2016
در حالی رئیس جمهور و دولت به صراحت اعلام می کنند که در مجلس آینده 18 زن حضور دارند و حتی اصلاح طلبان از خانم مینو خالقی در نشست چند روز پیش خود نیز دعوت کردند؛ اما شورای نگهبان همچنان بر ابطال آراء مینو خالقی تاکید دارد.

به گزارش«تابناک»؛ در نهایت با حل نشدن اختلاف حقوقی میان دولت و شورای نگهبان قرار شد که این موضوع به هیأت حل اختلاف قوا ارجاع شد. امروز نیز خبرگزاری فارس در خبری به نقل از یک نماینده مدعی شد که هیأت حل اختلاف قوا نظر خود را درباره پرونده خانم مینو خالقی منتخب سوم حوزه انتخابیه اصفهان اعلام کرده است.

این نمانیده مجلس که این خبرگزاری نام وی را افشا نکرده است مدعی شده که هیأت حل اختلاف قوا در بررسی‌های خود درباره خانم مینو خالقی نظر شورای نگهبان مبنی بر ردّ صلاحیت و ابطال آرای وی را تأیید کرده و حق را به شورای نگهبان داده است.

این نماینده مجلس تصریح کرده است که درباره تعیین تکلیف نفر جایگزین به جای خانم مینو خالقی، بر اساس مذاکراتی که وزارت کشور با شورای نگهبان داشته، مقرر شده شورای نگهبان مجدداً این موضوع را بررسی کند.شورای نگهبان باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند که آیا منتخب ششم حوزه انتخابیه اصفهان که حد نصاب 25 درصد آرای صحیح مأخوذه را کسب کرده وارد مجلس دهم شود یا تکلیف نماینده جایگزین در انتخابات میان‌دوره‌ای مشخص شود.

تابناک برای آگاهی از صحت و سقم این خبر در تماس تلفنی با حجت الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور این موضوع را از وی سئوال کرد. آقای انصاری در پاسخ بیان داشت به علت اینکه در سفر استانی کرمان به همراه رئیس جمهور است از این خبر اطلاعی ندارد. وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری پیرامون این موضوع که اصلا جلسه هیات حل اختلاف قوا درباره موضوع خانم خالقی برگزار شده است یا خیر نیز اظهار بی اطلاعی کرد. به هرحال بازهم باید منتظر بود تا سرنوشت مبهم منتخب سوم اصفهان مشخص گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار