نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، همراهی مجلس نهم در اجرای خلاف قانون هدفمندی یارانه با دولت گذشته را نهادینه کردن بی قانونی دانست و گفت: دولت قبل باید در این باره محاکمه می شد.
کد خبر: ۲۲۷۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳ 11 May 2016
مسعود پزشكيان درباره اجراي قانون هدفمندي يارانه ها افزود: دولت سابق در اجراي هدفمندي يارانه ها خلاف بيّن داشت.

به گزارش تابناک تبریز اهم اظهارات نماینده تبریز را در ادامه بخوانید؛

* دولت سابق علاوه بر برداشت 100 درصدي از منابع يارانه ها، 30 تا 40 درصد هم از جاي ديگر برداشت و به صورت يارانه نقدي پرداخت كرد. اين خلاف قانون بود؛ يك نفر هم به آن ها نگفت كه چه كسي به شما اجازه اين كار را داده است. اين مصداق همان همكاري مجلس نهم با اجراي خلاف قانون است.

* پول صنعت و كشاورزي را ندادند؛ از منابع ديگر پول برداشت كردند تا يارانه را پرداخت كنند. اگر از همان ابتدا مجلس و قوه قضاييه درست نظارت مي كردند، دولت قبل بايد محاكمه مي شد.

* اگر قانون يارانه ها هدفمند است، بايد پول را به نيازمندان مي دادند. دولت سابق پول را به طور مساوي در جامعه پخش كرد؛ در صورتي كه بيت المال بايد به كساني كه نيازمندترند برسد، زيرا بخش توانمند جامعه منابعي مانند راه، سوخت و انرژي برق و گاز و ... را بيشتر از محرومان استفاده مي كند.

* ما در دوره قبل به برخي از دولتمردان در كميسيون تلفيق اعتراض مي كرديم كه چرا خلاف قانون عمل مي كنيد؟ مي گفتند ما نمي توانيم در مقابل رئيس جمهوري بايستيم، اما اكنون در اين دوره به دولت يازدهم مي گويند چرا يارانه 24 ميليون نفر را مي خواهيد قطع كنيد؟

*اگر فضا و جو مناسب و مساعدي در مجلس فراهم باشد كه بتوانم كاري انجام دهم و كمكي بكنم، شايد نامزد بشوم، اما از اصول و چارچوب خود خارج نمي شوم.

*{ درباره توانمندي هاي دفاعي كشور}: نبايد براي همه دندان نشان دهيم و در ضمن ثبات، قدرت و استقلال را بايد حفظ كنيم و سامانه هاي دفاعي را قوي تر پيش ببريم. لزومي ندارد شاخ و شانه بكشيم؛ اكنون دراين فضا نياز به سرمايه گذاري داريم. البته اين بدان معنا نيست آمريكا خواهد آمد و براي رشد و پويايي ما كار مي كند؛ آمريكا دستش برسد پدر ما را در مي آورد؛ اما دنيا دنبال رابطه است و اين رابطه بايد برد - برد باشد.

* اگر روند انتخاب مجلس اول تا نهم را بر اساس سوابق مبارزاتي، جايگاه علمي، اعتقادي و اجتماعي نمايندگان بررسي كنيم، مي بينيم نمايندگان كه بعد از دوره هاي اول، وارد مجلس شدند هيچ كدام از آن ويژگي ها و تاثيرات اجتماعي را ندارند.

*{ با اشاره به روند گزينش ها و رد صلاحيت ها}:ما به دنبال آدم هايي هستيم كه هيچ اشتباهي نكرده باشند و غلط ننوشته باشند، اين ها كساني هستند كه هيچ وقت كاري انجام نداده اند و اصلا ديكته اي ننوشته اند. اگر كساني هم كه كاري انجام داده باشند را تاييد كنيم به دنبال اشتباهات آنها هستيم و آن اشتباه را بزرگ مي كنيم تا او را حذف كنيم. همين آدم هايي را كه تاييد كرده ايم را در دوره هاي بعد رد مي كنيم و آدم هاي جديد را تاييد مي كنيم. اين يك حلقه معيوب است كه روز به روز بزرگتر مي شود و ما را به سوي افول سوق مي دهد.

* هركدام از آقايان لاريجاني و عارف، لابي و تعاملات قوي تري داشته باشند شانس بيشتري براي تصاحب كرسي رياست مجلس دهم دارند./ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار