شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با حضور سید حسن نصرالله در لبنان برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۷۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲ 11 May 2016
شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با حضور سید حسن نصرالله در لبنان برگزار شد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز از برگزاری شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت( ع) با حضور اعضا در لبنان برگزار شد.

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری افزود: این جلسه به دعوت سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان برگزار شد و در سه جلسه چند ساعته مسائل مختلف شیعه بررسی و تصمیماتی گرفته شد.

امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: معمولا جلسات شورای عالی با حضور اعضای داخلی و گاهی هم در خارج از کشور با دعوت اعضای شورای عالی مستقر در خارج از کشور برگزار می‌شود.

مجمع جهانی اهل‌ بیت علیهم السلام سازمانی غیردولتی و جهانی است که با هدف معرفی اسلام ناب محمدی، نشر معارف قرآن و اهل بیت(ع)، استحکام بخشیدن به وحدت اسلامی و شناسایی، سازماندهی، آموزش و پشتیبانی از پیروان اهل بیت تشکیل شده است.

این مجمع در اردیبهشت ماه 1369 پس از اجلاسی جهانی با شرکت بیش از 300 نفر از اندیشمندان جهان اسلام به ویژه پیروان اهل بیت(ع) در تهران و با هماهنگی با آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر انقلاب تشکیل شد.

انتشار کتاب و مجله به زبان‌های مختلف، حمایت از نشریات و کتب، حمایت از تشکل‌های پیروان اهل بیت در سراسر جهان، برگزاری همایش‌های علمی، اعزام مبلغان دینی، حمایت‌های اقتصادی، علمی و فرهنگی از پیروان اهل بیت، تجهیز کتابخانه‌ها و ... جزو فعالیت‌های این مجمع است.

مرکز اصلی این مجمع ایران است و برنامه‌های آن تحت اشراف مقام ولایت فقیه انجام می‌گیرد.

مجمع عمومی هر چهار سال یک بار تشکیل می‌شود و شورای عالی و دبیرکل از ارکان مجمع جهانی اهل‌بیت‌اند.

شورای عالی مجمع از اندیشمندان و نخبگان شیعه از ملیت‌های مختلف تشکیل می‌شود.

ریاست آن بر عهده آیت الله محسن مجتهد شبستری است و محمدحسن اختری دبیر کل فعلی مجمع جهانی اهل‌ بیت علیهم السلام است.

مجمع عمومی از ارکان مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام، نهادی متشکل از نخبگان و اندیشمندان پیرو اهل بیت(ع) از سراسر جهان است.

اعضای این مجمع دائماً با مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ارتباط‌اند و هر چهار سال یک بار برای سیاست‌گذاری و بررسی فرصت‌ها، تهدیدها و راهکارهای فعالیت خویش گردهم می‌آیند. در این اجلاس، تصمیماتی برای بهبود وضعیت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حقوقی مسلمانان اتخاذ و طرح‌ها و پیشنهادهایی در جهت نیل به اهداف مجمع ارائه می‌گردد.

احیاء و گسترش فرهنگ و معارف اسلام ناب محمدی و حراست از حریم قرآن کریم و سنت پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع)؛ دفاع از کیان اسلام و حریم پیامبر اعظم، قرآن کریم و اهل بیت(ع)؛ تعمیق و تقویت وحدت در بین تمامی امت اسلام، به‌ویژه میان پیروان اهل بیت(ع) ؛حمایت و پشتیبانی از حقوق مسلمانان جهان و جایگاه پیروان اهل بیت(ع)؛ توسعه زیرساخت‌های مادی و معنوی پیروان اهل بیت(ع) در سراسر جهان؛ کمک به رشد و اصلاح وضعیت فکری، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی پیروان اهل بیت(ع) در سراسر جهان؛ خارج کردن پیروان اهل بیت(ع) از مظلومیت رسانه‌ای و محرومیت‌های علمی و اقتصادی؛ از مهم‌ترین اهداف تأسیس مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام است.

انتهای پیام/60002/و
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار