دبیر شورای نگهبان تصریح کرد:‌ برخی ادعا می‌کنند بعد از رأی‌گیری انتخابات فقط مجلس می‌تواند اعتبارنامه فرد فاقد صلاحیت را تأیید نکند، این ادعا خلاف نظارت استصوابی قبل از ورود به مجلس است.
کد خبر: ۲۲۸۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴ 11 May 2016
 دبیر شورای نگهبان تصریح کرد:‌ برخی ادعا می‌کنند بعد از رأی‌گیری انتخابات فقط مجلس می‌تواند اعتبارنامه فرد فاقد صلاحیت را تأیید نکند، این ادعا خلاف نظارت استصوابی قبل از ورود به مجلس است.

به گزارش تابناک تبریز، آیت الله احمد جنتی نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بعد از توصیه به بهره‌ گیری از ایام متبرک شعبان و تبریک اعیاد فرخنده و توصیه به فعالیت بیشتر شورای هماهنگی در انجام وظیفه تبلیغی و روشنگری نسل جوان در شناخت انقلاب اسلامی و تأکید بر تصمیمات مؤثر در بهبود کیفیت فعالیت شورا در سال نو و جمع‌بندی نتایج گردهمایی مشهد مقدس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مد طله العالی گفت: بایستی حوزه علمیه انقلابی باشد، خبرگان باید انقلابی باشد و علاوه بر آنها همه نهادها و تشکیلات مؤثر در نظام جمهوری اسلامی نیز بایستی انقلابی باشند.

وی  در ادامه بیان داشت: در حوزه‌های علمیه اگر می‌خواهند خدمتی صادقانه به اسلام و نظام کنند ، باید انقلابی باشند مجلس شورای اسلامی باید انقلابی باشد.

آیت‌الله جنتی خاطر نشان کرد: دولت و مجلس بایستی مسأله مهم اقتصاد مقاومتی را با روحیه انقلابی پیگیری کند تا مشکل تولید و اشتغال حل شود، قوه قضائیه هم باید انقلابی باشد تا بتواند اجرای عدالت کند دولت باید انقلابی باشد تا در خدمت به نظام و مردم و اجرای قانون موفق باشد بدون روحیه انقلابی و استکبارستیزی ـ که لازمه انقلابی‌گری است ـ نمی‌تواند اصول و مبانی انقلاب اسلامی را حفظ کند.

وی در ادامۀ سخنان خود در جمع رؤسا و مسئولان ستادهای دهۀ فجر و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: حتی چنانکه رهبر معظم فرمودند حوزه علمیه یعنی مراجع، اساتید، طلاب باید انقلابی باشند تا به درد مردم و مملکت بخورند وگرنه هر چه با سواد و معلومات فقهی و اصولی و غیره باشند به این نظام اسلامی برخاسته از جهاد و ایثارگری شهدا و جانبازان نمی‌توانند خدمتی بکنند، مسأله حفظ نظام از سایر مسائل اسلامی مهمتر است، باید مرجع مثل آیت‌الله سیستانی در مقابله با توطئه‌های دشمن فتوای انقلابی صادر کند.

وی بیان داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم لازم است با یک حرکت انقلابی رسالت خود را در رساندن پیام انقلاب اسلامی به نسل جوان به خوبی ایفا نماید.

دبیر شورای نگهبان  راجع به ابطال انتخابات بعضی از نامزدها به علت دستیابی به اسناد جدید، که حاکی از عدم صلاحیت برخی افراد بود، افزود: نظارت استصوابی شورای نگهبان عام و در تمام مراحل است و این اقدام سابقه هم داشته در مورد فردی که بعد از رأی‌آوردن معلوم شد، مدرک تحصیلی‌اش فاقد اعتبار است و انتخابات را شورای نگهبان ابطال کرد . بعضی ادعا می‌کنند بعد از رأی‌گیری فقط مجلس است که می‌تواند اعتبارنامه فرد فاقد صلاحیت را تأیید نکند. این ادعا علاوه بر این که خلاف نظارت استصوابی قبل از ورود به مجلس است، تاریخ هم نشان نمی‌دهد که در مجلس اعتبارنامه‌ای را به جز یک مورد رد کرده باشند و به شهادت تاریخ این جای معامله و بده و بستان است ./جماران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار