گزارش کامل تابناک تبریز از متن تا حاشیه های امروز صحن شورا
به گزارش تابناک تبریز جلسه امروز شورای شهر پیش از از شروع رسمی جلسه و قرائت قرآن دچار تنش شد.
کد خبر: ۲۲۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸ 15 May 2016
به گزارش تابناک تبریز جلسه امروز شورای شهر پیش از از شروع رسمی جلسه و قرائت قرآن دچار تنش شد.

پنجمین جلسه شورای اسلامی قبل از شروع رسمی به تنش کشیده شد.

غایبین جلسه حضرتی، المیرا خاماچی، شیری آذر و حاجی پور بودند.

دبیری در  شروع جلسه گفت:متاسفانه جلسه با تنش آغاز شد.

درسخوان با لحن تند گفت:یک نفر می خواهد شهردار منطقه شود و ریس شورا و برخی از اعضا از  او بیعت می گیرند تا فلان کارها را باید انجام بدهی. این چه معنی دارد؟همه ی شهروندان  می دانند چه کسانی در عزل و نصب ها دخالت می کنند.

درسخوان خطاب به دبیری:مطمئن هستید که بیعت نکردید. من می دانم شما دروغ می گوید شما در عزل و نصب ها  دخالت کردید.
دبیری خطاب به وی گفت:شما هم از من می خواستید که پسران را مدیر کنم.
درسخوان گفت:پسر من، حسین درسخوان کارمند رسمی شهرداری است و با آزمون استخدام وارد شهرداری شده است که می توانید از استانداری استعلام کنید.
درسخوان افزود: من می گویم چرا سیستم مشخصی برای عزل نصب وجود ندارد.
در مورد پسر هم منم اگر اصراری به مدیر شدن می کردم. با پیگری می توانستم حل کنم ولی من نمی خواهم اینکار را انجام دهم .حرف من ارتقا یافتن کارمندان رسمی است که چندین سال که کار می کنند و هیچ ارتقایی نیافته اند.

دبیری با اشاره به نصب نوشته ای که حاج آقا اسوتچی بر صحن شورا زده بود گفت؛ پارچه وبنر زدن کار قانونی نیست و قانون ابزاری برای نظارت پیش بینی کرده است.

دبیری گفت:بنده از طرف اعضای شورای دستگیری شده و مدیران متخلف از مردم و  شهروندان تبریزی عذرخواهی می کنم .

محدث:زودقضاوت نکنیم

محدث:زود قضاوت نکنیم و هر دستگیری نشان از مجرم بودن ندارد و فرق بین محکومیت و دستگیری وجود دارد. باید آبروی افراد دستگیر شده حفظ کنیم.

وی یاد آور شد:زمینه فساد دقیقا اخذ وام 50 میلیونی. تومانی با چهار درصد توسط برخی از اعضای شورا است که از  مصادیق تخلف و اختلاس است.

باغبان:از اسوتچی متشکرم

باغبان با یاد آوری غیر عادی بودن وضعیت گفت:تشکر می کنم که حاج آقا اسوتچی واقعیت ها را بدون اتهام زنی بصورت دقیق مطرح کردند.
باغبان به  نقل از مدیران شهردای  افزود:اگر این ماه را رد کنیم، مشکل جدی در پرداخت حقوق کارکنآن در ماه های آتی را خواهیم داشت و باید تدابیری برای اینکار انجام گردد.
وی یاد آور شد :در این روزهای حساس  که وجود شهردار  لازم است. به نظر من نبود شهردار در این جلسه برای همه اعضا سوال برانگیز است .
باغبان گفت:شرم دارم که در این وضعیت غیرعادی در جلسه لوایح را مطرح کنیم. باید به این وضع رسیدگی کنیم که زیرا در هیچ مقطع از زمان اینچنین اتفاقاتی در شورا و شهرداری تبریز. مسبوق به سابق نبوده است.

چمنی:باید تابع قانون باشیم

چمنی گفت:هرکس با عملکرد خودش شناخته میشود و این جو غبار آلود  که تر را نیز با خشک بسوزانیم. ،پسندیده نیست .
چمنی گفت:همه باید تابع قانون باشیم و عدول از قانون است که این بلا را بر سر شورای شهر تبریز آورده است.

شیاری:اعتراض شده است که  چرا من مطالبی را در مورد هتل تبریز و برج بلور( دفتر مشاورین غیر قانونی ) مطرح کرده ام

شیاری گفت:برخی ها چند بار به سفر خارجی رفتند و در این سفرها با کار، کارشناسی! خود بالابرهای پنج متری برای آتش نشانی خریداری کردند ،این در حالی است که اکثریت قریب به اتفاق پل های ما 4.5 متری است. این یعنی نمی توان از نتیجه این کار به اصطلاح کارشناسی استفاده کرد.
وی یاد آوردشد:چرا جلوی تذکر قانونی اعضای شورا گرفته می شود.

شیاری با انتقاد از صدا سبما گفت:صدا و سیما استانی  با پخش برنامه تبلیغی "شهرمیز"آنتن فروشی می کند و فقط موارد موافق با شهرداری را مطرح می کنند  و نظرات مخالف را پخش نمی کنند.

شیاری ادامه داد: نامه ی از  فرمانداری به من رسیده است که شما نظم جلسات را به هم می زنید. که پس از بررسی مشاهده کردم اعتراض شده است که  چرا من مطالبی را در مورد هتل تبریز و برج بلور( دفتر مشاورین غیر قانونی ) مطرح کرده ام .

شیاری با یاد آوری تغییر مدیر کل میراث فرهنگی استان  گفت:همانطور که حق پرست در مقابل قانون شکنی ها می ایستاد  که علت تودیع حق پرست را همین ایستادگی اش می دانم.

شیاری افزود:مرتضی آبدار هم به مانند مدیر قبلی جلوی قانون شکنی ها بیاستی بایستد  و با اسم تعامل نگذارد، تخلفی و تخطی از قانون در این اداره کل انجام گیرد

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
پس پسر درسخوان هم به سفارش پدر در شهرداری استخدام شده!!!!!.آزمون داده باشه وقتی سفارشی باشی در آزمون صفر هم بگیری صد حساب میشه.آقای درسخوان ببخشید تنها شما درسخوان!!! نیستید و نصف جامعه تحصیلکرده اند و بخوبی با فضای آموزشی و فروش سوال در آزمون دستیاری و کنکور و حتی دستکاری در نتایج آشنا هستند چه برسه به آزمون من درآوردی شهرداری که با لیست قبلی و سفارشی قبولیهارا اعلام میکنند(خودم از کارگزینی شهرداری پرسیدم و گفتن آزمون فرمالیته است و با لیست قبلی که بهمون دادن طبق آن قبولیها را اعلام کردیم!!!!)
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :