وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اصرار ما بر این بود تا رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن کاندیدای مجلس شوند اما نام‌نویسی نکردند، با این همه چند وزارتخانه به ایشان پیشنهاد کار داده است.
کد خبر: ۲۲۹۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵ 15 May 2016
به گزارش تابناک تبریز، محمود واعظی شنبه شب در مراسم نکوداشت تکریم و تجلیل از خدمات رضا رحمانی نماینده مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه این وزارت یک حساب ویژه‌ای بر روی استان آذربایجان‌شرقی باز کرده است، اظهار داشت: با توجه به این مساله در جلسه هیأت دولت در رابطه با این که چه استانی شاخص‌های لازم برای انتخاب شدن به عنوان پایلوت و نمونه برای اقتصاد مقاومتی، استان آذربایجان‌شرقی رای آورد.

وی افزود: عملکرد استان در دو سال گذشته مثبت بوده و با توجه به این عملکرد نیز رای آورد تا استانی باشد که اقتصاد مقاومتی پایلوت و نمونه در آن اجرا شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه مدیران استان با لیاقت بوده و نه تنها در استان بلکه در سراسر کشور می‌درخشند، اضافه کرد: خوشبختانه این استان توفیق این را داشته که یک استاندار مجرب و توانا در آن مدیریت می‌کند که مورد احترام دولت تدبیر امید بوده و همواره از ایشان حمایت می‌کند.

واعظی، خاطرنشان کرد: با توجه به این مساله امید داریم مدیران و مردم در قبال رسالتی که بر عهده آنان گذاشته شده‌اند به خوبی عمل کنند، البته ما نیز به عنوان دولت در خدمت مدیران و مردم هستیم.

وی در ادامه با اشاره به شرایط بعد از برجام، گفت: استان آذربایجان‌شرقی از توانایی بسیار بالایی برخوردار بوده و امیدواریم بعد از برجام تحریم‌ها در عرصه‌های بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشند.

واعظی، با اشاره به تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی روسیه، ترکیه و آذربایجان و گذاشتن مسؤولیت آن بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری، گفت: فضای خوبی ایجاد شده و  این سه کشور مورد نظر علاقه‌مند به برقراری ارتباط نزدیک با استان آذربایجان‌شرقی هستند.

وی در ادامه با اشاره به سفر اخیر به جمهوری آذربایجان، بیان کرد: در این سفر رئیس جمهوری آذربایجان علاقه‌مند به ارتباط با تبریز بودند و گفتند که محدودیتی برای کار با تبریز ندارند و البته اینکه استاندار آذربایجان‌شرقی دارای احترام فراوانی در جمهوری آذربایجان هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: در این سفر پایه‌های خوبی را بر ارتباط با جمهوری آذربایجان بنا نهاده شد و با توجه به این مساله باید از فرصت‌های پیش آمده به خوبی بهره‌مند شد.

وی در ادامه با اشاره به بازارهای ترکیه و روسیه، گفت: روسیه بازار بزرگی بوده و باید توجه ویژه‌ای به این مساله از سوی صاحبان صنایع و تجار انجام بگیرد و با توجه به ابراز علاقه‌مندی روسیه برای ارتباط با ایران ما نیز به عنوان کمیسیون مشترک علاقه‌مند هستیم استان آذربایجان‌شرقی از این مساله بهره‌مند شود و با توجه به توانایی‌های استان می‌دانیم که می‌تواند این کار را انجام دهد.

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات ارزشمند رحمانی در عنوان نماینده مجلس و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: ایشان در طول دوران حضور خود در مجلس به عنوان رئیس کمیسیون صنایع و معادن، ملی فکر کرده و تلاش کردن به استان و کشور خدمت کنند و همواره برای رفع مشکلات در کنار دولت و وزارت ارتباطات بودند.

وی با تاکید بر اینکه خط و مشی ایشان اعتدالی بوده و به دنبال جریان بازی و دعواهای بیهوده نبودند و همواره برای نظام و در راستای رهنمودهای رهبری تلاش می‌کردند و سعی داشتند به دولت کمک کنند، گفت: حتی در دیدار رهبری که برای ارائه گزارش حضور یافتیم یکی از نکات مطرح شده این بود که دولت توفیق داشت با کمیسیونی کار کند که همراه دولت بوده و رئیس کمیسیون نیز برای منافع نظام و ملی کشور تلاش می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به پایان حضور ایشان در مجلس و عدم ثبت‌نام در مجلس جدید، گفت: اصرار ما بر این بود تا کاندیدا شوند اما نام‌نویسی نکردند، با این همه چندین وزارت(3 تا 4 وزارتخانه) به ایشان پیشنهاد کار داده است و هر کجا که باشند قطعا موفق خواهند بود و البته دولت از حضورشان بهره‌مند خواهد شد.

وی با اشاره به انتخابات اخیر و حضور پرشور مردم در انتخابات، گفت: مردم آذربایجان‌شرقی با حضور خود افراد شایسته را انتخاب کردند، البته در گذشته نیز همواره بهترین‌ها را انتخاب می‌کردند.

بند تحریم از دست و پای اقتصاد کشور باز شده تجار کشور می‌توانند به راحتی کار کنند

واعظی در ادامه با تاکید بر اینکه وجود مولفه‌های ذکر شده برای نمایندگان می‌تواند به گسترش کمک کند، اضافه کرد: امید داریم منتخبان جدید استان نیز همواره همکاری نزدیکی داشته باشند تا مسائل کشور حل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دولت تدبیر و امید بر این اعتقاد هستند که دولت نباید تصدی‌گری بکند، گفت: دولت معتقد است مردم و بخش خصوصی می‌تواند اقتصاد کشور را شکوفا کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تاکید بر اینکه ما بر این مساله معتقد و وفادار هستیم، گفت: در خارج از کشور نیز فضای بسیار خوبی به وجود آمده و تحریم‌ها که عملا قدرت را از ما گرفته بود با رهنمودها و راهنمایی‌های حکیم فرزانه انقلاب اسلامی و همچنین تدابیر ریاست جمهوری و مقاومت مردم و زحمات تیم مذاکره کننده بند تحریم از دست و پای اقتصاد کشور باز شده تجار کشور می‌توانند به راحتی کار کنند.

براساس این گزارش، رضا رحمانی سه دوره نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی  و رئیس کمیسیون صنایع و معادن و معادن مجلس شورای اسلامی بود./فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :